Peth
Aktiv medlem
Blockettråden 2
Bilderna brukar han sno från Craigslist.Men var är cykeln? Bilden verkar var från USA, men det är konstigt att en Nishiki är där. Eller är det en fotomontage?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bilderna brukar han sno från Craigslist.Men var är cykeln? Bilden verkar var från USA, men det är konstigt att en Nishiki är där. Eller är det en fotomontage?
Fin cykel. Synd att den verkar befinna sig på andra sidan atlanten bara...Visa bilaga 491043
Visa bilaga 491044
Nu har han gått och skaffat sig ett alter ego. Kan ingen bara skicka Skatteverket på han, så vi blir av med skiten?
Nishiki är väl ett gammal japanskt(?) märke som sålts över hela världen. Det är först på senare år som det blivit svenskt.Men var är cykeln? Bilden verkar var från USA, men det är konstigt att en Nishiki är där. Eller är det en fotomontage?
Nishiki (den japanska versionen) är vanliga i staterna.Men var är cykeln? Bilden verkar var från USA, men det är konstigt att en Nishiki är där. Eller är det en fotomontage?
Samma koncern som monark o cresent sen ''många '' år sen iaf?Glömde att Nishiki originellt var japansk. Tvärtom upptäckte jag bara nyligen att Bianchi nu är svenskt.
Är det?Samma koncern som monark o cresent sen ''många '' år sen iaf?
Menade nog Bianchi ;)Är det?
Trodde inte Cycle Europe hade något med Nishiki att göra?
Samma koncern som monark o cresent sen ''många '' år sen iaf?
Varför köpa en spretans ny Yari med intakt styrrör, oanvänd och med bibehållen garanti för dryga 4000 hos tysken, när man kan köpa en lätt begagnad dito för 6000?
Visa bilaga 491480![]()
Säljes: Rockshox Yari 160mm 27,5
Rockshox Yari 27,5 160mm 2020 säljes. Gaffeln är i princip sprillans ny, säljes då cykeln ska uppghappyride.se
Beror på om man köper från en tysk nätbutik eller från någon tysk farbror på ebay.Är den hos tysken också "i princip sprillans ny"
Beror på om man köper från en tysk nätbutik eller från någon tysk farbror på ebay.
och högSåklart, det är ju en racer!![]()
Vem vill inte byta sin cykel mot en troligtvis fake klocka?Själv fick jag följande svar på en av mina annonser för några veckor sedan (Blocket), kort och gott:
"Hej har en breitling klocka för bytte"
"för i år"https://happyride.se/annonser/intressekoll-ny-specialized-enduro-expert-s3.156622/ att outa vad en "personalcykel" kostar. Gråzon innan man får betala förmån? ?
Annars såklart ärlig och bra annons.
Men alltså? Va? Är detta på riktigt?https://happyride.se/annonser/intressekoll-ny-specialized-enduro-expert-s3.156622/ att outa vad en "personalcykel" kostar. Gråzon innan man får betala förmån? ?
https://happyride.se/annonser/intressekoll-ny-specialized-enduro-expert-s3.156622/ att outa vad en "personalcykel" kostar. Gråzon innan man får betala förmån? ?
Alltså personal/förmåns-cykel brukar ju innebära någon form av finansiering och restvärde inblandat... Förutom frågetecken skattemässigt kan man ju undra om det ens är tillåtet att sälja vidare direkt?https://happyride.se/annonser/intressekoll-ny-specialized-enduro-expert-s3.156622/ att outa vad en "personalcykel" kostar. Gråzon innan man får betala förmån? ?
Jag kan tänka mig att slå till. Tänker dock betala i häftapparater och whiteboardpennor.Alltså personal/förmåns-cykel brukar ju innebära någon form av finansiering och restvärde inblandat... Förutom frågetecken skattemässigt kan man ju undra om det ens är tillåtet att sälja vidare direkt?
? Förstår inte ?
Du missade "nyskick". Hoppas att IM missar den också.
Ja, oftast äger du inte själv cykel utan antinget ägs den eller leasas av din arbetsgivare.Alltså personal/förmåns-cykel brukar ju innebära någon form av finansiering och restvärde inblandat... Förutom frågetecken skattemässigt kan man ju undra om det ens är tillåtet att sälja vidare direkt?
Visst, högt pris. Men jämförelsen med nypris är ju ganska irrelevant om den inte kan levereras. Hade jag velat ha en sån cykel (eller ja det vill jag ju men min budget är annorlunda) hade jag kunnat betala nypris och tom lite extra. Om den är helt felfri.Visst, begagnatmarknaden är helt trasig och får han begärt pris för cykeln har han onekligen gjort en bra affär. Men 500:- över nypris känns ändå lite svettigt.
(Och ändå är jag lite sugen...)
Visa bilaga 491971
Visst, högt pris. Men jämförelsen med nypris är ju ganska irrelevant om den inte kan levereras. Hade jag velat ha en sån cykel (eller ja det vill jag ju men min budget är annorlunda) hade jag kunnat betala nypris och tom lite extra. Om den är helt felfri.
Innan jag såg cykeln tyckte jag det lät ganska rimligt med 18 tkr för en dh-cykel från 2019https://www.blocket.se/annons/stock...mountain_bike___black_diamond_double/95909385
Schysst MANgoose, köpt 2019 till och med. Undrar vart den kan ha stått och dammat sen är 2005 (?) när den där var cool att ha? 18 000 är ju nästan som hittat