2021 UCI Mountain Bike World Cup (XCO och DHI)

Imponerade av Tom.
Mathieu kanske får prova att inte gå för fullt från start.
Ingen av de har ju kunnat förbereda sig för MTB-säsongen.

Bilagor

• AC4A0B08-5F09-4D29-9BD7-C0D145CD99BD.jpeg
    AC4A0B08-5F09-4D29-9BD7-C0D145CD99BD.jpeg
    56.4 KB · Besök: 236
Från Emil:
Jag visste att det här skulle bli en utmaning både fysiskt och mentalt när jag gav mig in i att försöka komma tillbaka och tävla mot världstoppen igen.
Tro mig när jag säger att det vore lättast att fortsätta att bara tävla i Sverige och kunna styra loppen från spets.
Jag ifrågasätter varenda detalj i mitt liv dagligen och har alltid gjort. Många säger att jag borde vara lite snällare mot mig själv men det är svårt när jag sällan varit nöjd under mina 36 år i livet.
Jag vet att jag ej kan förvänta mig stordåd rent resultatmässigt det första jag gör. Igår var dock sämre än jag förväntade mig.
Flyger hem och laddar om. Några veckor, sen får jag en ny chans i Leogang Österrike
??

Stort tack för alla hejarop. De värmer en ”gammal” mans hjärta. Ni är grymma!
Det största av tack till @allebikeofficial med crew och partners. Vi ska lyckas med våra målsättningar, så är det bara
?

Känns ju troligt att vi skulle hitta nån från ännu mindre obskyra vintersporter än mtb som skidor o skridskor...

Vi får ta nån från fotboll då....eller gud förbjude padel. Det senare verkar starkt förknippat med mtb satsningar så det ligger kanske nåt där.

I värsta fall får vi utse någon här på Happy som får byta om och göra det själv.

EDIT. Orientering är väl svensken duktig på också.

Iofs tog Slovenien en liten backhoppare och slängde in i touren.
Så talangerna kanske kan gömma sig vart som helst .
Ska väl helst va nån liten tanig en som Pidcock på 58kg ..
En e-sportare kanske ?

Edit. E-sportare har vi förrsten redan testar med A Gingsjö , har väl några SM guld men ut i stora världen räkte det inte långt . Måste va en mindre e-sportare nästa

Senast ändrad:
är det ingen här som är bekant med NVDP och kan låna han en kompetent hoj och anmäla han till någon tävling, tror inte han gör bort sig.

Iofs tog Slovenien en liten backhoppare och slängde in i touren.
Så talangerna kanske kan gömma sig vart som helst .
Ska väl helst va nån liten tanig en som Pidcock på 58kg ..
En e-sportare kanske ?

Edit. det har vi redan testar med A Ginnsjö , har väl några SM guld men ut i stora världen räkte det inte långt . Måste va en mindre e-sportare nästa
ja Emil är ju ett sänke, väger 64kg.

Mindre än minuten långsammare än världsrekordet på 5000 m på bana ... nä! Något är det som inte stämmer där.

Av de som nämnts som skulle ha en chans att inte göra bort sig är det bara NVDP som skulle klara det. Förövrigt borde de svenska herrlängdåkarna tävla betydligt mer i mtb. Det fungerar inte som upplägget är nu att bara förbereda sig för ytterligare en misslyckad vinter säsong.

Har alltid tyckt det är cool med de som varit med i både vinter och sommar OS. Mer sånt.

Kan inte norrbaggarna cykla?

Har alltid tyckt det är cool med de som varit med i både vinter och sommar OS. Mer sånt.

Kan inte norrbaggarna cykla?
Belgian blue har väl kört mtb och skulle väl vara med i landslag på nån nivå även i sommar. Hon var ju med och körde hem vm-guldet i stafett i Oberstdorf i vintras.

Belgian blue har väl kört mtb och skulle väl vara med i landslag på nån nivå även i sommar. Hon var ju med och körde hem vm-guldet i stafett i Oberstdorf i vintras.
Ja, någon måste ju försöka. Terese sprang väl 8s för långsamt för OS.

Halvvarson tog ju hjälp av Reck som tränare till i år . Men orkade väl inte ända fram till säsongen började ... kanske säger något om hur bra tränad och förberedd han var för det ?
Eller så blev det för mycket testcykel

Tillbaka
Topp