2021 UCI Mountain Bike World Cup (XCO och DHI)

skier

Aktiv medlem
var kan man köpa detta?
Det verkar vara det här märket, vet inte var man kan köpa dock.

Är ju ganska vanligt inom xco med näsvidgande anordningar, antingen plåster eller den där typen av byglar.
Finns väl ingen forskning på att det hjälper fysiskt, men det upplevs säkert positivt, särskilt nu i pollensäsong när många snorar.

Manurhin2

Aktiv medlem
Det verkar vara det här märket, vet inte var man kan köpa dock.

Är ju ganska vanligt inom xco med näsvidgande anordningar, antingen plåster eller den där typen av byglar.
Finns väl ingen forskning på att det hjälper fysiskt, men det upplevs säkert positivt, särskilt nu i pollensäsong när många snorar.
Rent vetenskapligt så har man GRYM överkapacitet på lungor så precis som du säger så känns det bra för sinnet och plånkan så kör, men det hjälper inget.

GoranS

Aktiv medlem
Ju dyrare desto bättre placebo!? Man kanske skulle satsa på att börja sälja en svindyr variant i titan och kolfiber?

GoranS

Aktiv medlem
Utan tvekan Sveriges cykelhopp just nu.
Nu har jag noll koll på grenar som DH, BMX, ..., men om man tittar på lvg och XCO är ju konkurrensen om den titeln f.n. inte mördande. På herrsidan finns väl ingenting i stort sett. På damsidan är det Fahlin på lvg som om allting klaffar kan göra riktigt bra resultat. Men, visst, jag håller med - Jenny är den som har bäst chans till riktigt bra placeringar.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Trodde MvdP var körd där, men blev en hel cykellängd nästan. Helt vilt vad de trycker effekt i backen upp där.

Det känns verkligen helt öppet vem som vinner på söndag.

GoranS

Aktiv medlem
PFP låter ju hoppfull i alla fall att det inte ska vara någon värre skada skedd.
1621019288648.png

GustafH

Aktiv medlem
Pidcock lär väl drömma mardrömmar om målfotokameror när säsongen är slut. Men han tar det nog på söndag.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Ett minne av att Avancini kraschade på samma ställe som PFP gnagde i mig, och mycket riktigt, i första Short tracket där i höstas skrotade han på samma ställe.
Och i damloppet skrotade, bokstavligen, Eva Lechner, hon bröt styrstammen på sin cykel.
Uppenbart farlig plats.

bakhjul

Aktiv medlem
Vad hände egentligen med Jolanda Neff under loppet?
Hon låg ju med rätt hyggligt, men gick i mål bland de sista.

Vad hände egentligen med Jolanda Neff under loppet?
Hon låg ju med rätt hyggligt, men gick i mål bland de sista.

Man blir ju lite orolig att hon inte kommer att komma tillbaka till samma form som hon hade tidigare. Men jag har för mig att dom sa, på wc 1, att hon inte hade kunnat träna max för än detta år. Så det är förhoppningsvis bara en fråga om att hon inte är i form än p.g.a. hon inte har kunnat träna ordentligt.

ybs

Medlem
Hur pass grova däck vågar de sig på i såna här förhållanden? Har ni hunnit se vad de kör på? Är det barzo-stuket eller chansar de på racing ralph-stuket?

NLC

Aktiv medlem
Enligt kommentatorerna är det för många och långa snabba partier för att eliten ska vilja köra "lerdäck". Men det ser rätt slirigt ut

NLC

Aktiv medlem
Härlig bredd på Schweiziskorna, 4 topp 12 (men med Jolanda Neff sist).

US verkar få hoppas på Batten i OS?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer