2021 UCI Mountain Bike World Cup (XCO och DHI)

skier

Aktiv medlem
Helt galet vilket klipp Van der Poel har på de där 30s intervallerna... Tror ändå för xco att den här banan är den som passar honom sämst av världscupsbanorna, är ju rätt rejäla klättringar. Tror på Fluckiger på söndag, han verkar vara i fin form.

Rissveds såg riktigt stabil ut, kul att hon får starta långt fram i xco, hoppas hon slipper lägga energi på de värsta köbildningarna. F.ö en riktigt bra nationsmästardräkt hon har, många andra ser man ju knappt att de är nationsmästare, enkelt och bra att hålla koll på var hon är i klungan :)

jonte987

Aktiv medlem
Han måste först upp på top 40 eller vad vi sa för att få köra xcc. Innan dess blir det tufft att slåss i toppen även i xco. Om han nu ska dit, inte vet jag

WSMC

Aktiv medlem
Down Hill Individual

Saxat från UCI:

PART 4 MOUNTAIN BIKE Chapter I GENERAL RULES § 1 Race types 4.1.001 The mountain bike discipline includes the following events comprising the formats listed below: A. Cross-country: XC (Chapter II cross-country events) Cross-country Olympic: XCO Cross-country marathon: XCM Cross-country point-to-point: XCP (point to point) Cross-country short track: XCC (Short Track) Cross-country eliminator: XCE Cross-country time trial: XCT (Time Trial) Cross-country team relay: XCR (Team Relay) Cross-country stage race: XCS (Stage races) B. Downhill: DH (downhill) (Chapter III downhill events) Downhill individual: DHI Downhill marathon: DHM C. Four cross: 4X (Chapter IV four cross events) D. Enduro: END (Chapter V enduro events) E. Pump track: PUM (Chapter VI pump track events) F. Alpine Snow Bike: ALP (Chapter VII alpine snow bike events) G. E-Mountain Bike: E-MTB (Chapter VIII E-mountain bike events) (text modified on 1.10.13; 1.01.16; 1.01.19; 1.01.20

jonte987

Aktiv medlem
Vore bra träning att dra mig upp till klinten utan elcykel 10-15ggr per helg.

(Elcykel shuttle har nåt Skåne)

hm

Aktiv medlem
Unge Oskar lind har kört upp sig bra från start 118 iaf och är väl inte i mål än .

Bilagor

• Screenshot_20210508-155759_Chrome.jpg
    Screenshot_20210508-155759_Chrome.jpg
    176.8 KB · Besök: 88

hm

Aktiv medlem

Plockar några platser till .
4.20 efter ute på varv 5 ser ut som han tappade 2 min på första varvet mot övriga. Förmodligen pga av startnummer.

jonte987

Aktiv medlem
Kom inte de svenska u23 damerna till start eller fattar jag inte?
BOHE Caroline på 2a plats. Det närmasta jag kommer en framgång idag.

Edit. Hon är dansk alltså om det nu är någon som inte memorerat u23 startlistan

HP

Medlem
Vem har högst startnummer av herrarna idag i förhållande till sin kapacitet?

Är det Tom Pidcock (som hade vunnit med start i första led...?) med 76?

Eller Marcel Meisen (tysk mästare 2020 på landsväg och cyclocross - trea i mountainbike) med 154 (sist av alla)?

hm

Aktiv medlem
Vem har högst startnummer av herrarna idag i förhållande till sin kapacitet?

Är det Tom Pidcock (som hade vunnit med start i första led...?) med 76?

Eller Marcel Meisen (tysk mästare 2020 på landsväg och cyclocross - trea i mountainbike) med 154 (sist av alla)?
Mvdp.. :)

GoranS

Aktiv medlem
Eller är PFP iskall och bara avvaktar på att skruva upp (relativa) farten sista en-två varven?

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer