Hör upp, cykel i media-tråden

Tycker inte artikeln vare sig talar för eller mot det rådet. Ungefär som att den inte tar upp om det är roligast att cykla på väg eller stig.

Det var inte meningen att göra någon bockstyrecyklist sårad. Menade bara att det går utmärkt med annat styre även flera mil. :giggle:

Det var inte meningen att göra någon bockstyrecyklist sårad. Menade bara att det går utmärkt med annat styre även flera mil. :giggle:
Ja. Självfallet går det. Det jag ifrågasätter är varför man ska dra upp frågan om vilket styre som är lämpligast i samband med en artikel som inte alls handlar om det. Låt det vara en positiv artikel kring cykling utan att koppla det till något ”infekterat” ämne.

Ja. Självfallet går det. Det jag ifrågasätter är varför man ska dra upp frågan om vilket styre som är lämpligast i samband med en artikel som inte alls handlar om det. Låt det vara en positiv artikel kring cykling utan att koppla det till något ”infekterat” ämne.
Jaja, det var kanske onödigt. Tyckte bara det var kul som omväxling att läsa om någon som verkar njuta av att cykla standardcykel i flera mil, utan prestige eller tidsjakt. Ämnet är inte infekterat från min sida iallafall. Jag gillar alla typer av cyklar.

Jaja, det var kanske onödigt. Tyckte bara det var kul som omväxling att läsa om någon som verkar njuta av att cykla standardcykel i flera mil, utan prestige eller tidsjakt. Ämnet är inte infekterat från min sida iallafall. Jag gillar alla typer av cyklar.
Håller med! Svårt att låta bli att köra snabbt på en bockstyrecykel. Lättare att ta det lugnt och njuta av omgivningen på en standardcykel. Kan vara nyttigt att göra det också i bland.

Det är väl inte konstigare än att rekomenderar en personbil istället för en traktor om man skall köra till Sveg?
Det finns flera sorters personbilar. Varför inte jämföra med VW Passat och Porsche 911 istället.

Traktor associerar jag mer med MTB (fatbike) och sen finns ju snabba cyklar med rakt styre också. Men man ser på gilla-tummarna här vilka som är hängivna bockstyrecyklister. :geek:

Det finns flera sorters personbilar. Varför inte jämföra med VW Passat och Porsche 911 istället.

Traktor associerar jag mer med MTB (fatbike) och sen finns ju snabba cyklar med rakt styre också. Men man ser på gilla-tummarna här vilka som är hängivna bockstyrecyklister. :geek:

Det handlar inte om hängivenhet utan rätt verktyg till jobbet. Cykla mer än 4 mil med rakt styre utan barends är plågsamt. Men krullstyre så är 10 dubbla distansen problemfri så länge det känner händer och handleder. Blanda inte in religion i fysiologi....

Från DN om ökningen av skogscykling:

//Kristoffer
Ur artikeln
878e4a0e-8d5c-44f5-a8d3-947d520d5e18.jpeg

Ofantligt många tycker att stigcykling är roligt sätt att komma ut i naturen. Folk måste själva få bestämma hur man vill tillbringa sin fritid och på vilket sätt man vill utnyttja allemansrätten”, säger mountainbikecyklisten Aron Gooch.
Följs av fler bilder + intervju

Ur artikeln
878e4a0e-8d5c-44f5-a8d3-947d520d5e18.jpeg

Ofantligt många tycker att stigcykling är roligt sätt att komma ut i naturen. Folk måste själva få bestämma hur man vill tillbringa sin fritid och på vilket sätt man vill utnyttja allemansrätten”, säger mountainbikecyklisten Aron Gooch.
Följs av fler bilder + intervju
Schwalbedäck fram och Maxxis bak?! Inte konstigt en del flanörer blir sura!

Bilagor

• Stigycklare.JPG
    Stigycklare.JPG
    59.9 KB · Besök: 116
jag förstår inte varför han inte ger sig på de värsta syndarna i trafiken, fotgängarna! igår på på min joggingrunda hamnade jag i konflikt vid 2 separata tillfällen med cyklister. Okej att cyklisterna körde på gångbana med cykeltrafik förbjuden skyltar men jag tror ändå att om jag hade hållit gånghastighet, och haft hjälm på mig. Då hade det gått bättre.

Den vanligaste trafikolyckan är som alla vet en fotgängare i singelolycka. Vill vi ha säkrare trafik gäller det alltså att vi får hårdare lagar för gångtrafikanter! Jag kanske skriver ett debattinlägg om detta på happy ngn gång men först vill jag ha lite stålars av cykellobbyn

Första gången man öppnade reklambladet från kyrkan, besviken att det inte nämns cykling mer i bladet.

men fick min uppmärksamhet att bläddra iaf

image.jpg

Nu börjar det likna nåt. Annat än några jävla spår i snön
“I don’t think it’s for all ages and genders, I think it will be mostly male and probably quite aggressive males at that.”

British Councillor Objects to Local Bike Park Due to Fears of Child Molesters

Tillbaka
Topp