Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ofta när det ska rekommenderas cyklar för pendling och vägcykling är det många som alltid förespråkar och propagerar för bockstyrecyklar. Inte konstigare än så.Bockstyrepropaganda?
Det är väl inte konstigare än att rekomenderar en personbil istället för en traktor om man skall köra till Sveg?Ofta när det ska rekommenderas cyklar för pendling och vägcykling är det många som alltid förespråkar och propagerar för bockstyrecyklar. Inte konstigare än så.
Jovisst... Verkligen likt.Det är väl inte konstigare än att rekomenderar en personbil istället för en traktor om man skall köra till Sveg?
Alla vet ju att det är roligast att cykla på stig så det behöver man ju inte ta upp :-)Tycker inte artikeln vare sig talar för eller mot det rådet. Ungefär som att den inte tar upp om det är roligast att cykla på väg eller stig.
Ja. Självfallet går det. Det jag ifrågasätter är varför man ska dra upp frågan om vilket styre som är lämpligast i samband med en artikel som inte alls handlar om det. Låt det vara en positiv artikel kring cykling utan att koppla det till något ”infekterat” ämne.Det var inte meningen att göra någon bockstyrecyklist sårad. Menade bara att det går utmärkt med annat styre även flera mil.![]()
Jaja, det var kanske onödigt. Tyckte bara det var kul som omväxling att läsa om någon som verkar njuta av att cykla standardcykel i flera mil, utan prestige eller tidsjakt. Ämnet är inte infekterat från min sida iallafall. Jag gillar alla typer av cyklar.Ja. Självfallet går det. Det jag ifrågasätter är varför man ska dra upp frågan om vilket styre som är lämpligast i samband med en artikel som inte alls handlar om det. Låt det vara en positiv artikel kring cykling utan att koppla det till något ”infekterat” ämne.
Håller med! Svårt att låta bli att köra snabbt på en bockstyrecykel. Lättare att ta det lugnt och njuta av omgivningen på en standardcykel. Kan vara nyttigt att göra det också i bland.Jaja, det var kanske onödigt. Tyckte bara det var kul som omväxling att läsa om någon som verkar njuta av att cykla standardcykel i flera mil, utan prestige eller tidsjakt. Ämnet är inte infekterat från min sida iallafall. Jag gillar alla typer av cyklar.
Japp. Rätt verktyg till jobbet.Jovisst... Verkligen likt.
Det finns flera sorters personbilar. Varför inte jämföra med VW Passat och Porsche 911 istället.Det är väl inte konstigare än att rekomenderar en personbil istället för en traktor om man skall köra till Sveg?
Det finns flera sorters personbilar. Varför inte jämföra med VW Passat och Porsche 911 istället.
Traktor associerar jag mer med MTB (fatbike) och sen finns ju snabba cyklar med rakt styre också. Men man ser på gilla-tummarna här vilka som är hängivna bockstyrecyklister.![]()
Ur artikelnFrån DN om ökningen av skogscykling:
![]()
Boom för stigcykling skapar motsättningar i närskogar
Cykling på stig har blivit en ny folksport, men också en källa till missnöje bland andra naturbesökare.www.dn.se
//Kristoffer
+ en stor bild på förstasidan av dagens pappers DNFöljs av fler bilder + intervju
Schwalbedäck fram och Maxxis bak?! Inte konstigt en del flanörer blir sura!Ur artikeln
![]()
”Ofantligt många tycker att stigcykling är roligt sätt att komma ut i naturen. Folk måste själva få bestämma hur man vill tillbringa sin fritid och på vilket sätt man vill utnyttja allemansrätten”, säger mountainbikecyklisten Aron Gooch.
Följs av fler bilder + intervju
Tyckte annars att det var dagens roligaste stavfel i artikeln. Allt som oftast känner jag mig som en stig-gycklare!Från DN om ökningen av skogscykling:
![]()
Boom för stigcykling skapar motsättningar i närskogar
Cykling på stig har blivit en ny folksport, men också en källa till missnöje bland andra naturbesökare.www.dn.se
//Kristoffer
www.mestmotor.se
jag förstår inte varför han inte ger sig på de värsta syndarna i trafiken, fotgängarna! igår på på min joggingrunda hamnade jag i konflikt vid 2 separata tillfällen med cyklister. Okej att cyklisterna körde på gångbana med cykeltrafik förbjuden skyltar men jag tror ändå att om jag hade hållit gånghastighet, och haft hjälm på mig. Då hade det gått bättre.![]()
Alrik: Borde inte cyklister också ha ett ansvar?
”Där ringer mina varningsklockor, när man drar ut konsekvenserna av 30 eller 50 km/h till en samhällsanalys där bilen är det onda och de som drabbas själva inte har något ansvar.”…www.mestmotor.se
Äkta cantibromsar, så snällt.G7 summit: Joe Biden gifts Boris Johnson custom-made bike https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-57453840
WTB fram skall det ju vara...Schwalbedäck fram och Maxxis bak?! Inte konstigt en del flanörer blir sura!
Vandrarna i Falun får väl göra det mtbcyklister förväntas göra. Engagera sig, organisera sig, ta kontakt med markägare och be om att få iordningställa och markera upp leder för vandring.Dessa sura....
....varför kallar man sig "vandrare" ?
iallafall...
diskussionen är bara trist o gnällig.
FaluKuriren idag.
Visa bilaga 495764Visa bilaga 495763Visa bilaga 495765
“I don’t think it’s for all ages and genders, I think it will be mostly male and probably quite aggressive males at that.”
British Councillor Objects to Local Bike Park Due to Fears of Child Molesters