Cykelns dag, 3/6. Hur firar du?

• Trådstartare Trådstartare IM
  • Start datum Start datum
Smörjer upp kedjan och fettar in sadeln inför besöket hos mekaniker på fredag. Ny styrlinda ska på (tyg) sen ska det penslas med shellac.
Kanske blir det en god öl efteråt för att fira lite extra.

20200603_111937.jpg

Köpte ett skotsk ägg

Jag tog en lunchtur till Långsjön i Tyresta och käkade mackor och drack kaffe på en sten vid vattnet. Passade på att testa min nya ramväska och den rymde både termos och mackor med god marginal. Blir lite tajt även mot 550ml flaskor, men det funkar.
20200603_130420.jpg

Vilket fint väder det har varit söderöver, här har det varit regn och mulet mellan 12-14 grader så det blev bara jobbcykling t.o.r.

Edit 21:46: Klämde in en snabbtur på 24km med racern efter större delen av barnaskaran somnat

Senast ändrad:
Med drygt två timmar singlespeed-cruisande i gubbtempo på härliga Halländska landsvägar, nyasfalterade cykelbanor och somriga svenska grusvägar i särdeles fint propagandaväder! OCH GLASS!!
IMG_0979.jpg

OCH ÖL!

Många värdiga firanden; trevligt.

För egen del blev det en kvällstur med kort styrstam och bockstyre - ren och skär glädje.

Dammade av två stycken äldre billiga cyklar och började göra i ordning dom så brorsan och hans sambo kan ta sig ut och cykla. Vilodag idag så inget aktivt cyklande för min del.

Ett par timmar i solskenet. Passade på att göra årets besök på vägen förbi Ådran. Den blir då sannerligen inte bättre med åren. Snart tror jag att jag får ge upp den vad gäller racer.

96 km landsväg i propagandaväder, genom de djupa Smålandsskogarna. Därefter iskall cola och grillade hamburgare. Dessutom verkar det som att jag efter 2,5 månaders experimenterande äntligen har hittat en sadel som jag inte får ont av. Det här har varit en bra dag!

Tillbaka
Topp