Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Avocadosmörgås.Mycket spännande att se vilken slags profil det kommer att vara på en Teslarestaurang! Vad tilltalar en Teslaägare matmässigt? Amerikansk skräpmat eller ngt annat? Rafflande.
Tror mera på groddar. Gärna odlade horisontellt i plastbehållare utan närhet till jord. Tänk "vi är lantbrukare på Mars"-mat.Avocadosmörgås.
'Cause the power you're supplying
It's electrifying
Ironiskt nog är ju en 850 rätt bensinsnål med dagens mått mätt när SUV blivit normen.. 0,7-0,75 landsväg och 0,85 stad var min verkliga förbrukning de två exemplar jag ägt.Tror mera på groddar. Gärna odlade horisontellt i plastbehållare utan närhet till jord. Tänk "vi är lantbrukare på Mars"-mat.
Sen smiter pappa iväg till donken på kvällen när man kommit fram efter tre laddstopp. Mor lider i det tysta och barnen plundrar familjens godisförråd i jakt på kolhydrater. Teslan står på laddning så far får ta svarttaxi, en bensinstinkande gammal 850 som körs av en svartjobbare från Rumänien.
Räkmacka ;-)Mycket spännande att se vilken slags profil det kommer att vara på en Teslarestaurang! Vad tilltalar en Teslaägare matmässigt? Amerikansk skräpmat eller ngt annat? Rafflande.
OhmelettRäkmacka ;-)
Bara inte maten blir likriktad som på alla andra restaurangkedjor.Ohmelett
Plus och minusmeny, extra allt.Bara inte maten blir likriktad som på alla andra restaurangkedjor.
...Till förtret för randogubbar som letar luftskåp att powernappa i.
Stekt ström-ming på menyn så är jag nöjdPlus och minusmeny, extra allt.
Cirkel K har ju nyligen byggt en "ny/modern" station i Norge som utgått från att ha fokus o serva främst kunder med elbilar. Är väl ingen större skillnad från en traditionell "bensin/diesel" förutom att de har mer fokus på mat o utrymme att tillbringa lite tid mer på än en traditionell mack. Om jag inte minns fel har de väl 20st 250kW laddare, 6st 150W plus några långsammare , kan ha fel där...
De blir ju ännu bättre för oss rando cyliskter att vi har möjlighet att få bättre mat, bra med utrymme så vi kan bre ut oss vid borden, smygsova bekvämt i nån soffa o samtidigt ladda enheterna... Den är öppen 24/7 oxå
Svara på jobbmail när en e ute och randonne-cyklar? Nä, då lägger jag nerJag skulle kunna tänka mig hipster-skrivbord ala Scandic Anglais på Östermalm, smidigt att ta en java och kunna hiva upp datorn och jobba en stund så kan man stöka undan lite mail som samlats på medans man suttit bakom ratten.
Svara på jobbmail när en e ute och randonne-cyklar? Nä, då lägger jag ner
Ibland vill man sitta inomhus, dricka choklad och ångra sig ocksåNi ska väl cykla och inte fika?!
Ibland vill man sitta inomhus, dricka choklad och ångra sig också
Jag reser 50 mil enkel väg ca 10ggr i månaden och kör elbil. Fungerar klockrent! Även om cykeln hänger på baktill.Tjena!
Alla som reser iväg mer än 50 mil enkel väg, mer än fem gånger per år räcker upp handen nu!
Resten av oss kan ta ta dom få extra timmarna.
Sen är ju rubriken extremt missvisande. Två och en halv timme var ju inte pga att det var en elbil. En timme extra var helgtrafiken på E4.
Låter rimligt, men då är det ju bra att lindra ångesten med lite jobb![]()
![]()
Utan laddstopp?!?!Jag reser 50 mil enkel väg ca 10ggr i månaden och kör elbil. Fungerar klockrent! Även om cykeln hänger på baktill.
Frågan är hur det fungerar den 23 december, skärtorsdagen, annandag påsk, dagen före midsommarafton, och liknande dagar.Jag reser 50 mil enkel väg ca 10ggr i månaden och kör elbil. Fungerar klockrent! Även om cykeln hänger på baktill.
Nej, förbrukning i detta fall mäts i kWh/100km. Den ökade fr 18 kWh/100km till 22 kWh/100km.
(22-18)/18 = 4/18 = 0.222, dvs drygt 22%.
Ja, det är ett annat sätt, men mindre pedagogiskt då jag svarade någon som påstod det var 4% när jag tidigare skrivit just 22%.Vilken jävla uträkning, det räcker med att slå 22/18 ?.
Folk borde lära sig särskilja på procent och procentenheter.
Folk borde lära sig att det heter ”särskilja” eller ”skilja på”. Inte ”särskilja på”.Vilken jävla uträkning, det räcker med att slå 22/18 ?.
Folk borde lära sig särskilja på procent och procentenheter.
Kan vara lite köer i trafiken men har inte än behövt vänta för att ladda.Frågan är hur det fungerar den 23 december, skärtorsdagen, annandag påsk, dagen före midsommarafton, och liknande dagar.
Kan vara lite köer i trafiken men har inte än behövt vänta för att ladda.
Fanns det många bensinmackar före massbilismen?Inte nu kanske.
Inte många % av bilflottan som idag är rena elbilar.
Fanns det många bensinmackar före massbilismen?
77000 av cirka 7 miljoner bilar i Sverige är rena elbilar.Inte nu kanske.
Inte många % av bilflottan som idag är rena elbilar.
77000 av cirka 7 miljoner bilar i Sverige är rena elbilar.
Finns säkert någon här inne som kan räkna om det till procent!
5 miljoner bilar i trafik, 7 miljoner totalt.
Att värdera tid lika för något hållbart som något ohållbart är som att förespråka kemikaliedumpning i skogen för att det tar tid att åka till återvinningen. Ibland måste man ändra sig.
Nä fast utvecklingen och takten antalet elbilar ökar är ju större nu än vad bilismen ökade då. Så jämförelsen haltar ju kraftigt. Men håller mer om att takten måste ske så att möjligheterna till att ladda växer i samma takt som elbilarnas intåg. Vilket den ju inte gör just nuFanns det många bensinmackar före massbilismen?
Någon som sett lite statistik på nya laddstoplar? Vore kul att se hur det utvecklas.Vilket den ju inte gör just nu
Jag är inte heller emot att man byter successivt och att de som inte klarar sig utan fossildrift av olika anledningar byter senare, men tar med sig omställningstanken.Nu svarade jag bara på inlägget där poängen var att han inte behövt vänta ännu för att få ladda.
Jag är inte emot elbilar generellt, det jag vänder mej emot är "paniken" att det måste ske över en natt.
Byt ut bilflottan efterhand. När en idag fungerande fossilbil slutar fungera, byt den mot en elbil.
Då hinner allt runt omkring med och det tror jag i längden även är bra för miljön.
Någon som sett lite statistik på nya laddstoplar? Vore kul att se hur det utvecklas.
www.elbilsstatistik.se
electrek.co
Mer en allmän reflektion än riktat till enskild person. Jag anser ju också att man skall offra tid för lägre hastighet och mindre energiförbrukning. Jag förväntar mig inget jubel.
Måste komma förnybar asfalt först innan hastigheten släpps på.Efterhand vi kan åka på mer och mer förnybar energi kan vi väl snarare äntligen börja höja hastigheterna igen istället.
Ja, det är ju så det funkar med nybilsförsäljning. Även om all försäljning av nya förbränningsbilar upphör idag så tar det minst 20 år, kanske mer, innan Sveriges fordonsflotta är utbytt till el.Nu svarade jag bara på inlägget där poängen var att han inte behövt vänta ännu för att få ladda.
Jag är inte emot elbilar generellt, det jag vänder mej emot är "paniken" att det måste ske över en natt.
Byt ut bilflottan efterhand. När en idag fungerande fossilbil slutar fungera, byt den mot en elbil.
Då hinner allt runt omkring med och det tror jag i längden även är bra för miljön.