Sned ram eller färg?

Sned ram eller färg?
För att du kanske behöver slipa av 0,5 mm?
Eller är det trasigt på något sätt menar du?
Äsch allt det där kommer jag kanske ta upp senare i så fall, jag orkar inte ens mer själv. På min gamla cykel var det både krackelerat och slitet ordentligt men då cyklade jag vidare, saken är ju att det här är en ny cykel och då känns varje repa mer rent psykologiskt. Inne i headtuben sticker lite kolfiber ut, de har inte lagt den utan den sticker ut, detta är väl inte hela världen egentligen. Alltså om du sitter på cykeln, det blir närmsta väggen eller ja där är ju ingen vägg för det är där översta röret går in.

Imorgon ska jag till Biltema och köpa något att fila med sedan ska jag även köpa en såg. Första sågningen var mer ett test.

Får jag bara cyklat 2 månader på cykeln så har varje tur kostat 100 kr och då är jag nöjd, sedan kan jag även ha den på min trainer då min nuvarande nog alltid har varit lite liten.

TACK

Sned ram eller färg?
Var kom sågning in i bilden..

Nåja, kanske är det säkrast att du helt enkelt sågar den itu. Då behöver du inte fundera mer på det där.
Jag ska såga det här styrröret en gång till, det får inte vara alldeles för långt när det är kolfiber. På min förra hade jag alu och då var det mer säkert ha ett för långt. Nu är jag egentligen en bergsget som matar på där det stiger men även då kan det ju gå fort, rent av rekordfort. I övrigt kommer jag inte lita på den här cykeln. Det kommer inte hända så mycket mer med cykeln förrän jag agerar. Funderar på att beställa en ram ifrån cyclegear, en ståndsmässig ram i alu, de sviker inte.

Sned ram eller färg?
Svarar inte mer idag måste vila ögonen då jag har fått något grejs i ögonen senaste dagarna. Extra viktigt jag inte börjar måtta då. Ni finner mig på Zwift senare inatt. Jag inser att detta är rätt små småpotatis egentligen. För en med maffig lön är det kaffepengar men för mig är det liksom riding outside eller riskera värmeslag inomhus. Det blir rätt stressigt försöka lira ihop seriös träning (och underhålla en kraftig motor) när man rör sig inom LIDL-standarder. Men i det stora hela kunde det varit värre.

Tack för mig för denna gången.

Sned ram eller färg?
Detta var en rejält underlig tråd, riktigt luddig problemformulering....
Att slipa bort det där lilla kommer inte orsaka ett haveri dock.

Vad är Lidl-standard?

Sned ram eller färg?
Snacka om att göra en skyskrapa av ett gruskorn.

Ta fram rundfilen och fila bort det överflödiga tills kanten är jämn mot växelörat. Bygg ihop cykeln och ge dig ut i finvädret.

Livet behöver inte vara så jävla komplicerat hela tiden.

Sned ram eller färg?
Jag råkade tänka på en rätt rolig grej och det är att om jag hade beställt en ram utan färg (vilket dessa lirare inte hade) så skulle detta problemet aldrig funnits, skulle dessutom sparat vikt. Ramen och grejerna är rätt lätta men jag misstänker att de är skit.

Hursomhelst så har jag nu införskaffat allt jag behöver och jag var även ute i värmen och det motiverar mig att jag inte kan vara det, jag blir rasande. Iantt/imorgon hade jag tänkt fila, sedan åker stolpen igen. Har 26T-blad, egentligen skulle jag velat ha ett blad avsett för kolfiber men men.. Denna gången kör jag mask och vattenslang. Jag kan inte träna inomhus när det är 25 grader varmt.

Edit: Tack för all input i detta. Utan den skulle jag inte känt mig lika säker på att jag skulle behövt fila.

Senast ändrad:
Sned ram eller färg?
Jag råkade tänka på en rätt rolig grej och det är att om jag hade beställt en ram utan färg (vilket dessa lirare inte hade) så skulle detta problemet aldrig funnits, skulle dessutom sparat vikt. Ramen och grejerna är rätt lätta men jag misstänker att de är skit.

Hursomhelst så har jag nu införskaffat allt jag behöver och jag var även ute i värmen och det motiverar mig att jag inte kan vara det, jag blir rasande. Iantt/imorgon hade jag tänkt fila, sedan åker stolpen igen. Har 26T-blad, egentligen skulle jag velat ha ett blad avsett för kolfiber men men.. Denna gången kör jag mask och vattenslang. Jag kan inte träna inomhus när det är 25 grader varmt.

Edit: Tack för all input i detta. Utan den skulle jag inte känt mig lika säker på att jag skulle behövt fila.
Lycka till och kör hårt ??

Sned ram eller färg?

Varför måste du krångla till det med en massa blad för kolfiber etc? Du behöver möjligen en fil och ta av någon tiondels mm färg.

Sned ram eller färg?
Få tråden vilande på en fredag.....utan att problemet är löst.......lycka till!!
49B96CB5-79B2-41FE-BF39-F2FDF2527D37.gif

Sned ram eller färg?
Det behövs inga superfina blad till kolfiber, det är lite av en myt. Ta det lite lugnt bara och stötta så att den inte bryts av på slutet.

Tillbaka
Topp