Tips om budgetprylar på Lidl

Någon som har erfarenhet av den här? Tänker främst för tubeless.
Har aldrig använt kompressor för tubeless, men det pratas om att trycktanken är det som behövs för att få ett snabbt luftflöde som skjuter upp däcket på plats. Den där har ingen tank alls. Med den informationen drar jag slutsatsen att den inte skulle fungera så bra.

Prippsradlern med 12 kronors rabattkupong vart ju ändå prisvärt :) men nä, köper hellre en riktig öl och blandar ut med 7-up, när inte Libella citronlemonad råkar finnas kvar i garaget.

När jag bodde i München köpte jag en hel del radler även på typ netto. Även den var väldigt god, framförallt jämfört med pripps.

Klart inget slår en radler i en biergarten men ändå.
Blev tvungen kolla, den här ligger på 50-50 i flaska och var riktigt god, vill jag minnas :giggle:
D1767877-53F7-4BE5-9203-B46A101981F0.jpeg

Har aldrig använt kompressor för tubeless, men det pratas om att trycktanken är det som behövs för att få ett snabbt luftflöde som skjuter upp däcket på plats. Den där har ingen tank alls. Med den informationen drar jag slutsatsen att den inte skulle fungera så bra.
Ah, du har nog rätt. Tänkte att den kanske pumpa tillräckligt många liter/minut men det kanske är lika bra att skaffa något ordentligt :)

Någon som har erfarenhet av den här? Tänker främst för tubeless.
totalt värdelös till tubeless den ger för lite flöde tar ett halvt sekel o pumpa ett bildäck me den där... ja gav min till grannen o köpte en https://www.jula.se/catalog/verktyg.../kompressorer/kompressorer/kompressor-007339/

Jag har en liknande kompressor som jag inte behöver. Någon som vill ha och testa lite, kan hämta gratis i Vallentuna.

Edit: Jag kör inte tubeless, men ändå rätt säker på att den inte funkar till det.

Köpte just deras magnetlist för verktyg, bättre än väntat! Fick vända tillbaka och köpa fler för att få ordning på kaoset.
39 kr styck..
Visa bilaga 489856

Åhå! Den ser ju vettig ut! Jag har just satt upp en massa osb som ska få krokar å andra upphängningsgrejer på sig, då lär den där kunna funka!

Var den där i veckans prylar?

Någon som har koll på vilken årstid deras sadlar brukar dyka upp?
Det fanns väl sadlar i förra cykelkampanjen för nån månad sedan. Har du tur finns det fortf kvar i nån butik, har för mig jag såg några senast förra veckan.
Annars är de nog inte knuten till nån viss årstid. Det brukar vara tre kampanjer per år (våren, sommaren, hösten), ibland är sadlar med, ibland inte.

i italien är det alltid kampanj på selle italia:) har annars ett gäng över trans am fokus som det skulle kunna underhandlas om över t ex ett pm

Ja, mekstället missade du - det var i slutet på Mars.

Sedan brukar det vara ytterligare en nu i början på sommaren med cykeltröjor, väskor mm, men den har inte varit ännu (om den ens är i år)

Ja, mekstället missade du - det var i slutet på Mars.

Sedan brukar det vara ytterligare en nu i början på sommaren med cykeltröjor, väskor mm, men den har inte varit ännu (om den ens är i år)
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN då :D

Aja, får ro hem en från wish eller ali el dylikt.

Men brukar det vara någonting att hänga på granen? :)

Jag missade själv mekstället förra året, men gav mig tusan på att få ett ex i år.

Är riktigt nöjd med det! Rejäl valuta för pengarna.

Det liknar mekstället som finns på Jula:

Men jag tycker Lidl:s verkar lite bättre och det är halva priset på Lidl.

Jag har även köpt cykeltröjor och väskor tidigare år som är riktigt bra för priset de säljs för.

Jag missade själv mekstället förra året, men gav mig tusan på att få ett ex i år.

Jag har även köpt cykeltröjor och väskor tidigare år som är riktigt bra för priset de säljs för.
Ganska ofta kan man köpa Julas för 499 om man är medlem.

//P

Om du bor nära Löddeköpinge finns ju Harald Nyborgs snarlika ställ att hämta för 469:-
Blir väl dyrt att skicka efter kan jag tänka.

Frun tjatar om Lidl och kan väl hålla med om deras grejer faktiskt är bra, är själv deras mekställ fast det med två utfällbara ben i ett V men det håller glatt uppe min enduro utan problem :) deras kläder funkar bra också, har förvisso bara en tröja därifrån men den har jag faktiskt använt mest av alla andra fancy kläder man köpt på sig genom åren. Kommer det långbyxor där och sommartröjor så kommer jag troligtvis hugga dessa också.

Frun tjatar om Lidl och kan väl hålla med om deras grejer faktiskt är bra, är själv deras mekställ fast det med två utfällbara ben i ett V men det håller glatt uppe min enduro utan problem :) deras kläder funkar bra också, har förvisso bara en tröja därifrån men den har jag faktiskt använt mest av alla andra fancy kläder man köpt på sig genom åren. Kommer det långbyxor där och sommartröjor så kommer jag troligtvis hugga dessa också.
Intressant? Men är det cykelkläder mest eller finns det bibs också?

Värt att tänka på när det gäller cykelkläderna är att kvaliteten kan variera mellan kampanjerna. De långärmade tröjorna har varit kanon nu ett par år, medan byxor inte är nåt vidare. Kortärmad tröja har jag hittat en jättesnygg och bra för några år sedan, men sedan dess har de varit sådär.

Jag tänkte köpa förra året men gav mig på deras cykelställ(vertikala) istället och den har gjort susen. Trodde aldrig att man skulle mecka nämligen haha

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN då :D

Aja, får ro hem en från wish eller ali el dylikt.

Men brukar det vara någonting att hänga på granen? :)
På lokala Lidl vid mig hade de fortfarande mekställ förra veckan, så det kan ju finnas kvar i butikerna trots att det var ett tag sedan de körde kampanjen.

Oj haha fick nog en tanke vurpa och menade ifall det finns cykelkläder men framförallt bibs? haha sorry
Byxorna brukar sällan vara bra, men långa bibs brukar kunna finnas under höstens cykelkampanj. För typ 5-6 år sedan fanns det under en sommarkampanj korta bibs som var ganska ok, men sedan dess tror jag inte jag har sett några korta bibs eller så har de känts riktigt kassa. Korta byxor utan hängslen brukar finnas, men de verkar inte bra.

Observera att mina omdömen baseras på ”kläm och känn”, det är bara de korta bibsen för 5-6 år sedan jag köpt och använt, då övriga dömts ut redan vid ”kläm och känn” i butiken.

Har provat Lidl's långa Bibs och 3/4. Köper aldrig mer därifrån. Riktigt skum passform på grejjerna.
Men duger väl om man inte har så stora krav av någon anledning eller bara vill prova konceptet.
(jag t ex kom ju på att 3/4 var ju grymt, ska köpa ett par bättre sådana om jag bara får tummen ur)

Jag köpte ett par långa bibs från Lidl för sex (?) år sen och de funkade kanon till mtb och kortare landsvägspass i regn och rusk. Så pass bra att jag köpte ett par shorts på våren sen under nästa drive. Shortsen däremot var nog det sämsta jag köpt. Chammyn var i tygklädd kartong (gick sönder efter en handfull turer) och de var så korta att det var lite pinsamt att ha dem på. Lite blandad kvalitet kan man säga.

Byxorna brukar sällan vara bra, men långa bibs brukar kunna finnas under höstens cykelkampanj. För typ 5-6 år sedan fanns det under en sommarkampanj korta bibs som var ganska ok, men sedan dess tror jag inte jag har sett några korta bibs eller så har de känts riktigt kassa. Korta byxor utan hängslen brukar finnas, men de verkar inte bra.

Observera att mina omdömen baseras på ”kläm och känn”, det är bara de korta bibsen för 5-6 år sedan jag köpt och använt, då övriga dömts ut redan vid ”kläm och känn” i butiken.
Jaha jag får nog hålla utkik och testa själv för att skapa min egen uppfattning :)
De kanske har "uppgraderats" haha :D

Har provat Lidl's långa Bibs och 3/4. Köper aldrig mer därifrån. Riktigt skum passform på grejjerna.
Men duger väl om man inte har så stora krav av någon anledning eller bara vill prova konceptet.
(jag t ex kom ju på att 3/4 var ju grymt, ska köpa ett par bättre sådana om jag bara får tummen ur)
Köpte också ett par långa för kanske 2 år sedan och håller med om passformen. Mina var supertajta om benen men sladdriga kring baken och midjan. Supertajt verkar också materialet ha varit för jag upplever inte att det andades ordentligt. Med en illasittande vaddering blev det obehagligt och obekvämt, såpass att de aldrig används.

Men kanske har de blivit bättre sedan jag köpte dem, vem vet.

Tröjorna däremot är jag jättenöjd med.

Köpte också ett par långa för kanske 2 år sedan och håller med om passformen. Mina var supertajta om benen men sladdriga kring baken och midjan. Supertajt verkar också materialet ha varit för jag upplever inte att det andades ordentligt. Med en illasittande vaddering blev det obehagligt och obekvämt, såpass att de aldrig används.

Men kanske har de blivit bättre sedan jag köpte dem, vem vet.

Tröjorna däremot är jag jättenöjd med.
Man ska ha en typisk alkis-kropp alltså, pinnsmala ben och isterbuk?

När sålde Lidl sitt cykelställ senast/när köpte du?

Tack, hittade det

Har du tur kan det finnas kvar i nån butik. Ibland kan de även dyka upp i vissa butiker vid nästa cykelkampanj (som brukar vara under sommaren) även om de inte annonseras då, troligen har dessa butiker då kvar ställ fr våren. Så ett tips kan ju vara att fråga personalen om de ev har nåt ställ liggande ute på lagret.

Tillbaka
Topp