Hur länge ska man vänta? På tullverket alltså?

tmalm

Aktiv medlem
Hej!
Jag har köpt hjul från Kina/ebay och enl transportloggarna har hjulen legat hos tullverket i Stockholm sedan 18mars men jag har inte hört något från dem.
Ska det vara på det här viset? Hur lång tid tar det? Är det något jag kan göra?

/T

Det är sällan "Tullverket" som håller på prylarna, det är vanligen speditören som agerar för Tullverkets räkning, framgår det vem som agerar transportör i Sverige? Kollat postnord?.
Misstänker att du inte fått & betalat din tullräkning, om det är postnord kan man kolla om den försändelsen finns registrerad på

Wtf!!!! När jag kollade upp kolli:idt så var hjulen "ute för avlämning" men skickades tillbaka till säljaren 27de april!!!! Hur i hela h-v-t-e gick det till????

/T

Är man lite intresserad av sin leverans så kan man ju själv hålla koll på spårningen/kollinumret nån gång varannan dag åtminstone, så slipper man jobbiga överraskningar.

Enl Ebay är paketet "in transit" och skulle levereras nu i början på Juni med anmärkningen att man bör förvänta sig att leveranser från Kina kan bli sena nu iom Corona därför har jag inte hållit jättekoll på det förrän nu... Får se vad säljaren säger, om hen skickar igen.

/T

Den är ju det. Ändå god chans att jag får hjulen innan cykeln så... Bara att vänta och se (på trackingen).

/T

Jag fick ett paket nu som jag beställde i dec. Legat i svensk tull sedan januari. Så de verkar ha vissa problem.

Uuuhh, något surt. Är det till barnen så får du hoppas att de inte hinner växa ur cykeln innan hjulen kommer fram...

Sluta handla från Kina
This, köp från Time.

Själv kom jag helt undan tull och postnord men det var för att tillverkaren (med största sannolikhet) körde en fuling med något låtsasföretag i Tyskland. Det fick jag även betala extra för, det enda bra med den här ramen med Kina iofs, att man slipper betala Kinafrakt.

Som svar på frågan hur Tullen kan lägga stopp på försändelser.

Vanligt att speditörerna är tullombud

Tillbaka
Topp