[OT] Nu äntligen börjar f*tb*llen!

Ja, plötsligt betyder idrott så fruktansvärt lite. Tycker Leifby skriver bra här också, även om hans ilska är helt underordnad vikten av Erikssons fortsatta välmående under omständigheterna.

Vi e røde! Så jävla fint.

(Och alla vi som var i Frankrike förra EM vet att det är en aggressionslös fest. Italienarna i Toulouse var så få till exempel, så vi gick i gemensamt tåg med dem till stadion. Men det tråkiga undantaget är just ryssarna, som under samma EM betedde sig som tandlösa engelsmän under nått tradigt Manchesterderby sent åttiotal. Och därav såg engelsmännen och walesarna deras match ihop på en överfull vinbar som för första och enda gången fick agera pub, och skrek tillsammans; ”Fuck off, Russia. We’re England and Wales!”. Vackert.

Sverige förlorade mot spaggarna där och då, och det blev inget fotbollsäventyr värt att notera i historieböckerna, men vi kom ändå hem bakfulla och överväldigade av det stora i att vara där. Och vi fick, bortsett all öl som till sist tog slut i den lilla Boeingstaden, givetvis en petite pastis innan varje måltid med enkla lokala viner därtill, innan en liten marc och därefter den obligatoriska Gin et Tonic. Men nu svävade jag iväg lite, fan, har fått en stadig grogg själv här på altanen.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att danskarna tar hem det, om nu vi inte gör det. Hvergang!
B9903912-C058-41DA-B07B-083D9318A34E.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp