Erfarenheter av bikester.se?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Trustpilot.com tycker att Bikester är sådär. Verkar vara bra tills man behöver kundtjänst, då blir de urusla...

Vad tycker ni?

Hej!

Trustpilot.se tycker att Bikester är sådär. Verkar vara bra tills man behöver kundtjänst, då blir de urusla...

Vad tycker ni?
I samband med beställning från Bikester råkade jag skriva det jag kallas i stället för det som står i passet, varpå posten vägrade lämna ut paketet. Bikester hjälpte mig att ändra addressat. Detta tog Postnord bra betalt för, men det bjöd Bikester på. Dessutom var kundtjänsten både tillgänglig och tillmötesgående.

I samband med beställning från Bikester råkade jag skriva det jag kallas i stället för det som står i passet, varpå posten vägrade lämna ut paketet. Bikester hjälpte mig att ändra addressat. Detta tog Postnord bra betalt för, men det bjöd Bikester på. Dessutom var kundtjänsten både tillgänglig och tillmötesgående.
Vart jobbar du? :-D skämt åsido, tack för info!

Bikester är ju säkert en av de större butikerna som svenskar handlar från och deras ägare/koncernen är väl en av de största i Europa. (behöver såklart inte betyda att det är bra. Men det är ju inget litet källarföretag)

De flesta är nöjda och säger inget. Vissa är missnöjda och låter. Enstaka har väl haft rejält stora problem och låter mycket. Men med tanke på hur mycket grejer Bikester skickar ut så är nog de missnöjda i minoritet. Har själv bara bra erfarenheter. De få misstag som skett under åren har alltid rättats till

Vet ni om deras 249:- skrymmande frakt (cykel) är hemleverans -- ser ingen info om det?

De är för stora för att allt ska vara positivt. Men de är också riktigt bra allt som oftast. Ingen som scammar dig iallafall.

Rätt sjukt att handla där eftersom dom sällan är billiga ens med RABATTKOD

//moderator

Senast redigerad av en moderator:
Nej, men ibland. 115 för 8vxl kassett var ok tycker jag.
Sen har de ibland grejor man behöver. Tex barnhandskar. Snabba har de varit också

Edit. Men ja, annars dyrare trots rabatt och vem orkar hålla på med koder

Tycker Bikester är pålitliga när det gäller leveranssäkerhet, det som finns på lager i Sverige levereras mycket snabbt.
Erfarenhet av av kundtjänst är bra, har reklamerat en baklampa och jag skickade en filmsnutt på det som inte fungerade och de skickade en ny lampa direkt utan tjafs.
En annan lampa jag beställde hade fel specifikation på deras sida och när jag påtalade det fick jag välja om jag ville returnera den jag beställt och få rätt modell hemskickad eller behålla den jag hade och få en rabattkupong som kompensation.

Jag har aldrig haft problem med Bikester heller. Även fast de nån enstaka gång skickat fel grej. Då har deras kundtjänst fungerat klockrent. ?

Jag köper hos Bikester då och då, framförallt för snabb och billig leverans. Med 10% rabatt kan några saker också vara rimligt prissatta jämfört med tysken. Kundtjänst verkar vara ok, men jag har aldrig behövt den. Klaogmal jag har läst om Bikester var med problem med cyklar. Har själva dock köpt tre cyklar där, men som sagt aldrig haft problem, så kan inte uttala mig om kundtjänsten.

Jag har köpt mycket cykeldelar från Bikester. Bara positiva erfarenheter. Jag har bara skickat tillbaka en del en gång, när det inte passade min cykel (Nishiki har en unik anslutning till cykelstödet), men det var inga problem.
De är inte billigast men ofta väldigt nära. Framför allt mycket billigare och bätte sortiment än lokala shoppar. Nackdelen är ju förstås att det typiskt tar 3-7 dagar att få grejerna.

Jag har mycket goda erfarenheter av Bikester, både vad gäller leverans och kommunikation, exempelvis vid ett returärende. Å andra sidan var och är det lågsäsong när jag köper cykelprylar.
Litet off-topic: Returen tog lång väg genom Europa...

Jag har bara goda erfarenheter av Bikester, beträffande leverans, produkter och deras enorma kvalité. Innan jag funderar på att köpa något där tänker jag som en snickare: Mät 2-3-5 ggr innan jag lägger en beställning =). Har köpt både cykelkläder, cykeldelar mm där och aldrig behövt skicka tillbaka någonting någonsin. Deras leveranser har alltid varit snabba. Betalar alltid via Klarna just för att jag vill få produkten först och det har fungerat riktigt bra. Det enda jag stör mig på är Bikesters kartonger som alltid innehåller exakt samma tidning inkl add nature rabattkod till just add nature. Jag vill ha Bikester rabatt koder och inte add nature "shit".

Bra priser och enormt och överskådligt sortiment där man hittar det man söker.
Många som ger omdömen om deras produkter där är alltid ett stort plus.
Är det brottom beställer jag dock från annat ställe.

Förutom delar och tillbehör har jag köpt två cyklar från Bikester (2020 och 2021).
En FS mtb hade ett litet enkelt fabrikationsfel som inte bikester kunde se. Vid denna tidpunkt var det tyvärr bara mail kontakt som gällde och svaret kom inte förrän dagen efter om jag inte minns fel, men jag kanske inte heller var så många timmar kvar innan de stängde heller för den delen.
Men Bikester löste det snyggt, blev erbjuden att lämna in till valfri cykelbutik/verkstad och skicka in kvitto.

Andra cykeln (barncykel) levererades med rejält böjt växelöra. Denna gång fungerar telefonkontakt och bikester löser det lika snyggt denna gång.

Så för egen del handlar jag tryggt därifrån och skulle inte dra mig för att köpa en tredje cykel därifrån om det skulle bli aktuellt.

Noch einmal som tysken säger
?

Noch einmal som tysken säger
?

Ifrån 2016!

En nackdel är väl att man inte kan söka på tillverkarnas artikelnummer på prylarna.
Där är t.ex. Bike24 bra.

Fick ett skadat kanttrådsdäck p.g.a. frakt i vikt skick hoptryckt i en kartong med resten av ordern. Tog 7 dagar innan jag fick svar på supportmail i Juni. Egentligen ett ickesvar där jag rekommenderades att returnera däcket om jag inte var nöjd. Ställde till det för mig då jag tvingades att cykla grusväg med för smalt däck på cykelsemestern, med en krasch i löst material som följd.

Har nog köpt saker för över 30.000 från Bikester genom åren, detta är första gången jag har blivit missnöjd. Kommer inte köpa kanttrådsdäck av dem i framtiden.

Fick ett skadat kanttrådsdäck p.g.a. frakt i vikt skick hoptryckt i en kartong med resten av ordern. Tog 7 dagar innan jag fick svar på supportmail i Juni. Egentligen ett ickesvar där jag rekommenderades att returnera däcket om jag inte var nöjd. Ställde till det för mig då jag tvingades att cykla grusväg med för smalt däck på cykelsemestern, med en krasch i löst material som följd.

Har nog köpt saker för över 30.000 från Bikester genom åren, detta är första gången jag har blivit missnöjd. Kommer inte köpa kanttrådsdäck av dem i framtiden.
Köpte oxå kantrrådsdäck som packats så här. Dock utan skador men skrev ett mejl där jag förklarade mitt missnöje. Inget svar än så länge….
F5701922-1A5F-458C-B67B-18975B3A0C67.jpeg

Har handlat många gånger hos bikester sedan november förra året och är mycket nöjd med leveranstiderna. Mest imponerande har det varit när jag beställt under helgen och kunnat hämta ut paketet redan på måndagen.

Jag har precis (i princip) avslutat mitt första reklamationsärende hos dem, vilket gått bra men inte jättesnabbt. Från första kontakt till besked om godtagen reklamation tog det ca två veckor, ytterligare ca en vecka tills jag fått de nya delarna.

Nån som vet om Bikester brukar vara extra söliga med kompletta cyklar? Beställde en i fredags och ordern är fortfarande bara "fått order", inte ens "pågående". Samtidigt är cykeln ifråga nu "slutsåld" men var det inte när jag beställde. Vore ju trist om den verkligen är slut man inte får reda på det.

De lär ju få rätt svårt att hålla leveranstiden på 5-7 dagar när 5 av dessa gått åt till att vänta. Har inga direkta problem med att det kan ta tid, men däremot är det ytterst störande med hittepå-uppgifter om leveranstid som man inte kan hålla.

Nån som vet om Bikester brukar vara extra söliga med kompletta cyklar? Beställde en i fredags och ordern är fortfarande bara "fått order", inte ens "pågående". Samtidigt är cykeln ifråga nu "slutsåld" men var det inte när jag beställde. Vore ju trist om den verkligen är slut man inte får reda på det.

De lär ju få rätt svårt att hålla leveranstiden på 5-7 dagar när 5 av dessa gått åt till att vänta. Har inga direkta problem med att det kan ta tid, men däremot är det ytterst störande med hittepå-uppgifter om leveranstid som man inte kan hålla.
Beställde en cykel till frun i juni. Beställningsbekräftelse och sedan leveransbekräftelse samma dag och paketspårningsnumret visade sin första anhalt 2 dagar senare. Leverans ytterligare 2 dagar senare.

De kör flashsale idag om man behöver kläder eller what not.

Tittade nu på tiden mellan beställning och leverans mejl med trackingnr:
2015: en vecka
2018: samma dag
2019: beställning söndag, leverans mejl torsdag
Jag har ingen login, tror jag, så vet inget om tillstånd av ordern.

Men det var allt före pandemin.

Jag beställde lite småpryttlar i förrgår och de däremot är på väg. Eller, fyra artiklar blev tre olika kollin med separat faktura och ett har redan kommit fram. Det är bara cykeln (det enda viktiga) som det inte händer nåt med. :cautious:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp