Vem känner till Thor Fast Boyz?

mfast

Medlem
Hittade en riktigt stökig ram på en loppis idag. Märket Thor och serien Fast Boyz verkar mest handla om cross iallafall när man googlar det. Men nu är ju inte det här en cross utan en bisarr bergsget från 1980- eller 90-talet. Satt Shimano LX500-grupp på. Indikerar att den är tillverkad senast 1992 (tror jag).
Har sett andra ”elevated chain stay”-hojar men aldrig av det här märket. Är det egentligen ett annat märke som brandats om? Vet ex att Nishiki hade en modell som är lik. Men tycker den här är lite grövre.

Har någon kunskaper om cykeln? Är den värd att köpa eller skräp? Är ganska sugen på att renovera den bara för att den är så märklig.
47D79971-1E87-4609-9D44-6E916780D849.jpeg

Haha, den där såg jag också på samma loppis idag :D
Den finns i heartland Dalarna @Singular
Edit: jag släpade på barn så hann inte studera den så noga, skulle säga att priset avgör rätt mycket om det är värt att restaurera.

Ja man blir ju lite sugen! Ska se om jag kan slita mig från familjen en stund idag och åka och kolla på den igen. Om någon har mer info är det så klart av intresse, men tror det är någon sorts promotioncykel som lanserats som en del Thors fast boyz-kollektion. Men det behöver ju inte betyda att det är en dålig ram. Den kändes lätt och välsvetsad och var hel och inte helt överdrivet sliten. Men priset får bli avgörande, knappast värd mer än ett par hundralappar.

Sjukt kul f ö att Quell sett samma cykel samma dag! Man trodde man var ensam i bodarna här i hjärtlandet men icke. Konkurrensen om de fina ramarna är mördande oavsett geografi.

Jag hade en wheeler på 90-talet som såg. Har för mig att ramen såg ut som den du visar men bilderna jag hittar har rakare ramlinjer

Bilagor

• 18E5AA6D-2604-4DE6-AC95-AC665B52C1A4.jpeg
    18E5AA6D-2604-4DE6-AC95-AC665B52C1A4.jpeg
    177.2 KB · Besök: 115
Antingen en Wheeler eller en Alpinestars Al Mega som är omlackad för något syfte. Alpinestars gör mest MC-prylar (som Thor) men hade grymma cyklar på tidigt 90-tal.

Thor är än idag väldigt stora inom Motocross

Antingen en Wheeler eller en Alpinestars Al Mega som är omlackad för något syfte. Alpinestars gör mest MC-prylar (som Thor) men hade grymma cyklar på tidigt 90-tal.

Thor är än idag väldigt stora inom Motocross
Alpinestar Al Mega kan det vara! Men ramen var märkt chromo och tycker inte jag såg alu-fogar. Men utöver det var den väldigt lik. Bra fångat!

Tillbaka
Topp