Raggamuffin
Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Intressant läsning och man vet att man bara vill läsa. Inte delta.
Alla borde prova detta faktiskt.
Men det är inget jag rekommenderar.
?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Intressant läsning och man vet att man bara vill läsa. Inte delta.
Tack vare bruten arm i april så blev det inte av denna gång. Förutom att det är långt så verkar värmen vara den största utmaningen i år. Fy tusan!
Det är klart jag kan ta reda på det. Det jag menade var att texten här blir mer lättolkad med namn istället för startnummer. Då jag gissningsvis inte är ensam om att känna till ett antal av personerna bakom numren blir det också mer personligt med namn.Är inte startlistan på hemsidan?
L15 är Jonatan Sigemo, just nu under 100timmar
Att han just nu ligger på en snittfart som skulle ge en sub100-tid (vilket jag antar är vad du avser) behöver inte betyda så mkt. Om jag inte minns helt fel så brukar totalsnittet sjunka vartefter; ohellstrom eller kitzblitz får väl rätta mig om jag är ute och cyklar här.Är inte startlistan på hemsidan?
L15 är Jonatan Sigemo, just nu under 100timmar
Haha, jag skulle gärna försöka rätta om du hade fel Göran, men man glömmer snabbt bort alla snitt vid detta läget. Men, ja för oss var det absolut så att den sänktes senare i loppet.Att han just nu ligger på en snittfart som skulle ge en sub100-tid (vilket jag antar är vad du avser) behöver inte betyda så mkt. Om jag inte minns helt fel så brukar totalsnittet sjunka vartefter; ohellstrom eller kitzblitz får väl rätta mig om jag är ute och cyklar här.
Sidan är helt beroende på att de själv lägger in livstecken där. Det finns inget tracking och mycket få bemannade kontroller som skulle kunna göra det åt de. De stämplar på vägen, levererar kortet till mål och behåller förhoppningsvis bra randominnen därefter. Vi dotwatchers får nöja oss med det åkarna levererar utanför detta ;-)Försökte få lite info om var bröderna Mölleborn befinner sig via https://rider.sverigetempot.se. Den info jag hittar är "Riksgränsen 2 juli 09.00". Värdelös sida.
Tur att går att se deras inlägg på FB, de har ivf passerat Östersund.
Tråkigt, Martin är stark.Låter lite jobbigt för Martin Nilsson som rapporterar kaput bakväxel i Vilhelmina.
Som sagt - premiumevenemang!Sidan är helt beroende på att de själv lägger in livstecken där. Det finns inget tracking och mycket få bemannade kontroller som skulle kunna göra det åt de. De stämplar på vägen, levererar kortet till mål och behåller förhoppningsvis bra randominnen därefter. Vi dotwatchers får nöja oss med det åkarna levererar utanför detta ;-)
heffes bakväxel, bröt inte han i Vilhelmina? Di2 kanskeLåter lite jobbigt för Martin Nilsson som rapporterar kaput bakväxel i Vilhelmina.
Minns när jag och Ola S hittade en öppen toalett vid en mack i någon kylig älv dal i Norge under UT, elementet var på och var ljuvligt varmt efter vi upptäckt att bageriet inte öppnade 04.30.Är luftskåpet upptaget?
Känner kan jag inte påstå, men möter honom ibland på vägarna kring Vallentuna och han har bra Strava prestationer. Relativt ung kille som utvecklats starkt senaste året. Tränat stenhårt och har en kapacitet utöver det vanliga.Yes, denne (är det någon som känner honom?) Jonathan Sigemo cyklar på alldeles utmärkt.
.
Coolt! Och kul med lite nytt blod!Känner kan jag inte påstå, men möter honom ibland på vägarna kring Vallentuna och han har bra Strava prestationer. Relativt ung kille som utvecklats starkt senaste året. Tränat stenhårt och har en kapacitet utöver det vanliga.
Läs mer här.Även förslag på var man kan köpa sig krämer är av intresse ?
Om jag fattat rätt så är Karlskoga målet för dagen för henrygruppen, antar att dom kanske inte är först längre och du kanske isf har möjlighet att möta nån annan.Starta från Kalskoga ca 8.15 till Skövde och vänder tillbaka. Borde möta hela högen på tillbaka vägen? blir ca
24-25mil.
Ni hoppar väl i och kör ett vansbrosim först?Frukost i Vansbro tillsammans med Nazar. Nu ser vi fram emot en härlig dag på vägarna.Visa bilaga 499254
Hädelse!Ni hoppar väl i och kör ett vansbrosim först?
Det ser bra ut för rekord ja, men sannolikt inte 95h (som du såklart vet).Om man extrapolerar Sigemos 52.17 på 1164 km till tid vid Smygehuk (2115 km) skulle det alltså bli 95 timmar så än så länge ser det bra ut för ny rekordtid.
Jag såg när de svängde in på pizzerian. Jag föredrar lite lättare föda.Om beskådande av tyska randonnörer som äter pizza är något man går igång på finns tydligen möjlighet till detta f.n. i Vansbro:
Visa bilaga 499294
Då var det nog er vi utbytte vinkningar med när vi var på väg uppåt älven. Vi var ute på en 600K från Umeå. Något mer hanterbart i värmen. Unnade oss sängar sen i Sorsele efter 34 mil.Frasses i Storuman nu. Det är väldigt varmt. Magen protesterar.
Sixten?Allra festligast vore ju dock om personen vars namn inte ska nämnas skulle dyka upp och vara trilsk om rekordet ifråntogs personen i fallet att årets raskaste person har en kortare totaltid men lägre snittfart än vad som var fallet vid gällande rekord.
Peter körde ju starkt häromveckan på Köping-100-milaren...Peter Lundgren, som väl får anses ha förtjänat epitetet "Sverigetempoveteran", i Sveg drygt 1.5 timme efter Sigemo. Är han tvåa i spåret tro?
Sigemo har rullat vidare till Lillhärdal utan markant paus. Lundgren brukar ju kunna gneta på. Vi får se hur det går!
Jag har ingen aning, vet bara en onämnbar på Happy.Ian någonting var det väl?
/Fedde