Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Så varför ha samma maxtid för alla startgrupper?d

Så varför ha samma maxtid för alla startgrupper?
Problemet är inte att några cyklar för snabbt utan det är att några kommer till Östersund respektive till Smygehuk en eller två dagar för tidigt.

Men om det verkligen går att ha olika maxtider är det intressant. Det har jag tänkt på men inte frågat om det går.

Sverigetempot 2021
Droppar in duktigt med folk vid målet nu:

1625675362378.png

1625675382324.png

1625675408435.png

1625675337980.png

Totalt får jag det till 13 cyklister på 56 minuter!

Sverigetempot 2021
Det lutar åt att vi hittar på något för att få fler att inte bara åka hem direkt efter duschen. Det borde väl bli ett ännu bättre lopp då?
Är det inte redan ganska bra med tanke på arenans storlek och arrangörernas resurser. Sen undrar jag ju om inte en del som sitter och pressar typ ensamma i +4 dygn har ett måttligt intresse av sociala sammankomster efter? Bra cyklat och bra fixat. ?❤️

Sverigetempot 2021
TCR kör ju någon slags finishers party som man får delta på om man hinner i mål i tid. Har fått intrycket av att det är lite prestige i att hinna dit och något som lockar.

Sverigetempot 2021
Fast differentierad maxtid förhindrar väl inte att cyklister kommer fram tidigare än beräknat? Ökad mintid däremot
Problemet är inte att några cyklar för snabbt utan det är att några kommer till Östersund respektive till Smygehuk en eller två dagar för tidigt.

Men om det verkligen går att ha olika maxtider är det intressant. Det har jag tänkt på men inte frågat om det går.
Som upplägget är nu kan det ju gå en vecka i tid mellan första och sista man i mål. (Första startgrupp åktid 100h kontra sista startgrupp åktid 210h). Något borde kunna kluras ut för att minska den tiden.

Sverigetempot 2021
Som upplägget är nu kan det ju gå en vecka i tid mellan första och sista man i mål. (Första startgrupp åktid 100h kontra sista startgrupp åktid 210h). Något borde kunna kluras ut för att minska den tiden.

Det blir ju ett utdraget förfarande i ena eller andra änden om man ska ha bemanning vid både start och mål. Obemannad start är nästan dömt att misslyckas. Obemannad målgång är ju normen i sporten, men motverkar naturligtvis ambitionen om ytterligare gemenskap och firande. Alltså heller inget bra alternativ.

Jag tror det är jättesvårt att få något som ens är i närheten av en ”samlad” målgång. Om jag, veckor i förväg, skulle tvingas gissa min sluttid skulle jag inte våga säga något mer precist än +- 10%. Det är i mitt fall ett fönster på ca 20 timmar, men för många kanske två dygn.

Det mest upplagda alternativet för att minska logistiken för arrangörerna är att slopa bemannade kontroller helt.

Sverigetempot 2021
Med tanke på längd och att många nog vill dra hem relativt snart efter målgång så tror jag att audaxupplägg med cykling i mer eller mindre samlad tropp är enklaste sättet att få till en någorlunda samlad målgång och därtill kopplad fest. Sen har jag en kraftig känsla att det nog inte sker annat än över Petert:s döda kropp.

(Och jag propagerar på inget sätt för ett sådant upplägg)

Sverigetempot 2021
Jag misstänker att många av dem som fullföljer idag stannar över natt i Smygehuk. Och det är ett ganska stort gäng som kan ordna några trevligheter tillsammans. Hur kul som helst.

Och i mina ögon helt lyckat från petert! Fantastiskt bra ordnat Peter!!! Jag saknade loppet otrololigt mycket och ser fram emot nästa upplaget. (de där jävla 100 timmar...)

Sverigetempot 2021
Grattis Jonathan och alla andra som redan är i mål och kämpa alla som fortfarande är kvar längs banan.

Sen undrar jag ju om inte en del som sitter och pressar typ ensamma i +4 dygn har ett måttligt intresse av sociala sammankomster efter?

Om man redan har delat alufilt med kitzblitz i en busskur någonstans i Småland(?) - vad kan toppa det?

Sverigetempot 2021
Här blir man ju lite nyfiken vad det var som gjorde att den stackars fransyskan(?) var tvungen att stanna för länge i Östersund.

Visa bilaga 499504

Edit: Franska namn är inte min starka sida.
Nu har nästa uppdatering kommit( Vansbro kl 20.51).
Totalsnittet så här långt(med ett låångt stopp i Östersund) är 8,85 km/h.
För att klara maxtiden(210 h) krävs ett totalsnitt på 13.4 km/h ner till Smygehuk.
Borde inte vara en omöjlighet.
Allez Géraldine!

Sverigetempot 2021
Kan inte mkt om detta rejs. Men, det låter som om typ världens tråkigaste väg de första 100 milen? (minst)
Hur står de ut?
Inledningen är väl inte så pjåkig!? Sen är väl väg 45 något som tarvar en viss förkärlek för skog.

Tror dock att jag alla gånger tar väg 45 framför Highway 85 i Saudiarabien, drygt 110 mil genom öknen med bara några enstaka böjar.

Sverigetempot 2021
Kan inte mkt om detta rejs. Men, det låter som om typ världens tråkigaste väg de första 100 milen? (minst)
Hur står de ut?
Jag skulle säga tvärtom. De 100 första var fantastiska. Sol dygnet runt och mäktig natur.
Loppet är inte draget på de vägarna man tror. Det är draget på alternativa småvägar så man inte behöver ligga på Inlandsvägen från norr till syd. På gott och ont får jag säga. Ibland vill man bara lägga distans för att komma fram.

Sverigetempot 2021
Kom fram 03:08 i natt (får det till strax över 114 h). Körde tillsammans med Christian Persson och Rasmus Enlund med sträckorna Riksgränsen-Östersund, Östersund-Älvdalen och sen Älvdalen-Smygehuk (av olika anledningar). Nöjd med att ha klarat dom långa sträckorna trots att min tidigare längsta bara var ~65 mil, men kanske inte helt optimalt om man var ute efter en bra tid och min kropp började protestera kraftigt sista dygnet. Kommer att ta tid att smälta resten av den här resan.

FFC54307-7A4D-4066-90A2-41387E17A94F.jpeg

69BC68FA-4229-4C62-8947-0B0EFD9FCD13.jpeg

400653EF-7E87-4DF2-89BB-0A6D14DB935F.jpeg

Tillbaka
Topp