Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo tänker så själv. Ser jag tillbaka en etapp så kan tre tunga stall hjälpas åt att bryta ner UEA. Problemet är bara att alla egna hjälpryttare är brända innan backen börjar. Sedan är det mano v.s. mano.Ett sätt är att eliminera/reducera TPs hjälpryttare, se till att ha egna hjälpryttare längre fram, skapa lucka till TP och utnyttja hjälpryttarna för att köra ifrån TP utan att det kostar. Gärna att flera lag hjälps åt i frånkörandet och att TP inte får så mkt hjälp. Teoretiskt sett låter det görbart, i praktiken svårare att få till. Och att plocka så mkt som fem minuter komplicerar det ytterligare.
Eller så gör man en Pantani.(Och nej, det är inget försök att få igång en dopningsdiskussion)
Visa bilaga 500638
Visa bilaga 500639
Hm, jag tänker att om det är avslutning uppför ska man ha skapat lucka ner till TP innan foten på slutbacken och att om hjälpryttarna är körda där så spelar det inte så stor roll.Jo tänker så själv. Ser jag tillbaka en etapp så kan tre tunga stall hjälpas åt att bryta ner UEA. Problemet är bara att alla egna hjälpryttare är brända innan backen börjar. Sedan är det mano v.s. mano.
Behöver man fråga det? Alla läser Happy!
Förmodligen är det tanken.Hm, kommer TP idag att slakta de sista hoppen om att kunna utmana?
"Om man ska krossa någons drömmar måste man först tända deras hopp"
Ja, jävlar. Jag som trodde att skivbromsarna för första gången skulle vinna en GT. Men så blir det inte alltsåSkivbromsarna har han lagt undan åtminstone.
Om man skriver så mycket att man behöver använda förkortningar så kan man kanske hoppa över var tionde inlägg och skippa de flesta förkortningarna?Det här med 2-bokstavsförkortningar för cyklister kan nästan vara lite förvirrande ibland. För mig är JV mer synonymt med Jonathan Vaughters
Jumbo Visma?Det här med 2-bokstavsförkortningar för cyklister kan nästan vara lite förvirrande ibland. För mig är JV mer synonymt med Jonathan Vaughters
Håller med. Tycker de har sin plats när det gäller 3-4 namns namn som mvdp och wva och där det inte heller finns några andra som matchar initialerna, men när det börjar förkortas vanliga för/efternamnsåkare får jag också tänka några varv extra för att förstå vem som avses.Det här med 2-bokstavsförkortningar för cyklister kan nästan vara lite förvirrande ibland. För mig är JV mer synonymt med Jonathan Vaughters
Håller med. Tycker de har sin plats när det gäller 3-4 namns namn som mvdp och wva och där det inte heller finns några andra som matchar initialerna, men när det börjar förkortas vanliga för/efternamnsåkare får jag också tänka några varv extra för att förstå vem som avses.
Om man tycker tvåbokstavsförkortningar är jobbiga p.g.a. potentiell tvetydighet mot personer som inte är med i loppet kanske det är minst lika problematiskt med felstavade namn!?JV= Jens Voight.
Lättläst! Jag föreslår att man modifierar det hela s.a. man anger alla heltal uttryckta i en bas som svarar mot ordningsnumret för ordet i meningen taget mod 16. MeningenBättre då att referera till bib-nummer, då får alla vara lite på hugget eftersom det varierar från lopp till lopp =)
Lite sömnpillervarning igår med 100 km fram till den brutala finalen då DQT effektivt höll tillbaka det mesta i början för att inte låta en utbrytning få för stort försprång till gruppen med GC-favoriterna och därmed göra tidsgränsen för gruppetton svårare än nödvändigt. Smart försvar av gröna tröjan men lite segt och tråkigt för kampen om den rödprickiga.
Nu fick #166 bara med sig 4 poäng av 60 möjliga och skuggas av #1 endast 11 poäng bakom. Eftersom IGD behöver rädda sin tour med en etappvinst tror jag de kommer försöka köra idag också och därmed inte låta en utbrytning gå hela vägen hem, vilket får till följd att #166 kanske kan göra något på Tourmalet för att sen bli ikappåkt och avhängd uppför Luz Ardiden av gruppen med favoriterna och #1 går om och säkrar även denna tröjan.
Trots allt snack från #1 att det inte var så viktigt med att ha vunnit en linjeetapp på TdF tycker jag det var rätt uppenbart igår att han var väldigt sugen på att vara före #18 och #22 över linjen även om det "inte behövdes". Och kanske han fick lite blodad tand av att vinna uppför så det blir samma visa idag ?
Äh, så länge förstabokstaven är typ rätt så borde alla som kan förkortningen förstå ;)Om man tycker tvåbokstavsförkortningar är jobbiga p.g.a. potentiell tvetydighet mot personer som inte är med i loppet kanske det är minst lika problematiskt med felstavade namn!?![]()