Pfaff
Aktiv medlem
Stål!
Vacker cykel! Men det där styret?Gnetar på ett nytt bygge…. Lite motgångar men så är det med gamla ramar :) Vet inte om man ska bygga rack eller kanske köpa nå färdiga
Visa bilaga 495013
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vacker cykel! Men det där styret?Gnetar på ett nytt bygge…. Lite motgångar men så är det med gamla ramar :) Vet inte om man ska bygga rack eller kanske köpa nå färdiga
Visa bilaga 495013
Styre från Rivendell :) Blir perfekt till detta bygge :)Vacker cykel! Men det där styret?
Willi Moore. Han är en gammal cyklist från England som vart sugen på egna ramar. Ev är det Mike Mullet eller Chas May som byggde denna ram på 80 talet. William Moore tog för övrigt os brons 1972.
Kul att se - jag har lurat lite själv på en sån. Berätta lite mer om processen!Det blev custom steel sensommaren 2020.
Daccordi Profidea
Dura-Ace 180 mm vevparti och Dura Ace reglage
Ultegra bromsar och Ultegra Di2 växelförare
Handbyggda aluminum hjul, DT Swiss RR411 fälg med Dura Ace nav, Veloflex Master 28mm däck.
Deda Superzero kolfiberstyre
Pro Stealth super light sadel
Alpitude flaskhållare och datorhållare.
Precis över 8 kg, och då är den byggd för mig som mäter in på 197 cm och 98 cm innerbenslängd.
Fantastisk att cykla på!
Visa bilaga 495258
Visa bilaga 495259
Visa bilaga 495260
Visa bilaga 495261
Trevlig färg också. Om en säger att man vill ha cykeln i italienblått, är det den färgen man får?Kul att se - jag har lurat lite själv på en sån. Berätta lite mer om processen!
Vacker!Färdig! Eller ja, den rullar i alla fall. Hunnit en snabb injusteringsrunda, och det mesta känns spot on. Kommer bli en bra kompis. Visa bilaga 500069
Ser mycket fint ut!Färdig! Eller ja, den rullar i alla fall. Hunnit en snabb injusteringsrunda, och det mesta känns spot on. Kommer bli en bra kompis.
Tack! Nae, ramen är en 92308 "Competition 12". Har för mig att det är mer en brukscykel, men historien är att jag tog över farsans hoj från källaren och tänkte att det kunde vara kul att renovera. Sen hitta jag en EPS-grupp...Häftig! Kul med en lite sleeper-crescent och elektroniska växlar. Tycker det är riktigt snyggt! Vad är det för ram? 920?
Tack! Nae, ramen är en 92308 "Competition 12". Har för mig att det är mer en brukscykel, men historien är att jag tog över farsans hoj från källaren och tänkte att det kunde vara kul att renovera. Sen hitta jag en EPS-grupp...
En jäkla meck med fransk gänga och campa cups, men löste det med urknackade lager på ett threadtogether BSA BB.
Pakethållaren är rak å fin. Hade dock behövt svetsa om 2 stag så den blir lite högre men kanske bara bygger en helt ny istället.Pakethållaren ser lite ut som en irländare på en lördagskväll... Lite sådär på sniskan...
Men grymt skön stålis ?
Kul att meka! Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska dedikera mig att fräscha upp färgen och dekaler etc.Underbart!
Stiligt!Tack! Nae, ramen är en 92308 "Competition 12". Har för mig att det är mer en brukscykel, men historien är att jag tog över farsans hoj från källaren och tänkte att det kunde vara kul att renovera. Sen hitta jag en EPS-grupp...
En jäkla meck med fransk gänga och campa cups, men löste det med urknackade lager på ett threadtogether BSA BB.
Kul att meka! Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska dedikera mig att fräscha upp färgen och dekaler etc.
Stiligt!
Brukscyklar har den fördelen att de ofta har gott om plats för skärmar, eller bredare däck. Riktiga gammelracers får väl knappt plats med 25 mm annars.
Kul att meka! Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska dedikera mig att fräscha upp färgen och dekaler etc.
+1 på patina. Den kommer bara bli snyggare och snyggare!Jag är ett fan av patina! Mycket snyggare med den ramen lite patinerad :)
Hur har du dragit kabeln till FD?
Vad är det för styrlinda? Brooks? Hur var installationen isf?Färdig! Eller ja, den rullar i alla fall. Hunnit en snabb injusteringsrunda, och det mesta känns spot on. Kommer bli en bra kompis. Visa bilaga 500069
"Utökade" ett dräneringshål under BB :) #dremelHur har du dragit kabeln till FD?
Jag är inne på ett liknande projekt och behöver inspo ?
"Utökade" ett dräneringshål under BB :) #dremel
Sorry! Kom på nu att hålet under funkade inte, vevlagret tog i. Gjorde ett nytt hål, sladdarna går från batteriet, under flaskstället och upp/bak till växlarnaAha, samma plan som jag är inne på, men sen upp till FD då? Någon form av kabelkanal? Om du kan får du gärna skicka en bild eller två via PM, skulle uppskattas ?
Ja, det är Brooks Cambium. Lätt den värsta lindan jag provat på att linda hittills. Det blev lätt mycket veck och den var svår att få till snyggt.Vad är det för styrlinda? Brooks? Hur var installationen isf?
Tack! Jag har läst om att den är svår att få till. Vi får se om jag gör ett försök.Ja, det är Brooks Cambium. Lätt den värsta lindan jag provat på att linda hittills. Det blev lätt mycket veck och den var svår att få till snyggt.
Däremot tycker jag den är snygg (om man lindar bra) och skön att hålla i.
Fantastiskt fin!Ärvde en gammal Univega av far min. Nu har den fått lite kärlek. Får se om det blir växlar eller inte.Visa bilaga 501921
Tack! Känns bra att väcka liv i den igen. Nu ska jag som sagt bestämma mig om att köra växlar eller inte. Om ss måste jag få till kedjelängden så att jag slipper den där fula kedjespännaren.Fantastiskt fin!
Var har köpt pakethållarn nånstans?Ärvde en gammal Univega av far min. Nu har den fått lite kärlek. Får se om det blir växlar eller inte.Visa bilaga 501921
https://www.cykelgear.se/reservdelar/pakethallare/front-pakethallare-v-broms-silverVar har köpt pakethållarn nånstans?
//mejten