Bornlikethis
Aktiv medlem
Vilken cykel på Gotland?
Gruscykel it is!Det finns väldigt fina grusvägar på Gotland. Kolla med Aurgotland.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gruscykel it is!Det finns väldigt fina grusvägar på Gotland. Kolla med Aurgotland.
Nyss hemkommen från gotland, cykellös själv men det jag såg mest(förutom standardcyklar) var gravelhojar asfaltsvägarna är inte de bästa man sett.Gruscykel it is!
Södra gotland har 77 mil statlig väg och det är asfalt på dom det finns några kommunala vägar som har grus och tofta skjutfält.Nyss hemkommen från gotland, cykellös själv men det jag såg mest(förutom standardcyklar) var gravelhojar asfaltsvägarna är inte de bästa man sett.
(Skall läsas med en stor nypa salt eftersom mitt ego suktar efter en gravel?)
Nä det går superfin single track hela vägen från Visby upp till i stort sett Högklint. Gotlands bästa cykling!Var och traskade vid Ireviken idag och hittade episk, lättcyklad singletrack vid fornborgen norr om stranden uppe på klinten. Ett par km gick jag, men det såg fint ut vidare också. Såg liknande söder om Ireviken för några år sen. Nån som har testat? Kanske är det bara de här korta bitarna?
Såhär 6 år senare känns det bra att äntligen få veta ;)Nä det går superfin single track hela vägen från Visby upp till i stort sett Högklint. Gotlands bästa cykling!
Ha ha ha, ser ju nu när du säger det att tråden startade 2015!??? Nåja, bättre sent än aldrig…Såhär 6 år senare känns det bra att äntligen få veta ;)
Tror Aron även avhandlat det i sin ena bok.
Jag har kört räser de senaste 15 åren jag varit på Gotland. Nån gång ska jag köra gravel också.Glömde det! Verkar svårt att få ihop någon bra grusrunda. Det går om man skarvar men kanske det är värdare att ta racern och köra asfalt.