Tacx vs wahoo (trainer)

3dx

Aktiv medlem
Tacx vs wahoo (trainer)
Det är dags för en trainer. Lutar åt antingen tacx neo 2t eller wahoo kickr core.

Vad kör ni och varför? Finns det någon fördel/nackdel med någon av de?

Jag skulle vilja köra mot antingen min garmin fenix 6 klocka eller garmin edge 830. Båda borde cykla väl?

Tacx vs wahoo (trainer)
Man skaffar naturligtvis ett verktyg som nu är lätt att få tag i och underhåller trainern liksom man gör med cykeln. Ingen anledning att välja bort Neo.

Tacx vs wahoo (trainer)
trodde det var gamla nyheter att lilla jag säljer verktyget för alla neos. Neo 2t verktyget har funnits ca 2 veckor efter att jag upptäckte drews video.

Tacx vs wahoo (trainer)
trodde det var gamla nyheter att lilla jag säljer verktyget för alla neos. Neo 2t verktyget har funnits ca 2 veckor efter att jag upptäckte drews video.

Det är ju cool men inget argument för att köpa tacx i min bok. Mer 1/4 argument mindre emot.

Men den kanske är helt överlägsen i övrigt men vad jag förstått duger kickr core för de flesta?

Tacx vs wahoo (trainer)
Jag kör wahoo kickr är väl marginella skillnade taxc rör sig lite i sidled. med wahoo kan du ha kickr climb, tycker det blir roligare med den. har kört race i zwift.
med wahoo måste du ha en matta annars blir det för stelt, men matta är ju bra hursomhelst.
DC rainmaker har väl svaret annars som vanligt.

Tacx vs wahoo (trainer)
Svårt beslut. Men lutar mer åt neo, blir säkert nöjd med vilken som. Ska ju bara vara för att hålla igång när inte vädret tillåter. ??

Tacx vs wahoo (trainer)
Det medföljer ingen kassett till tacx. På min hoj har jag Ultegra 11-34, 11-delad

Så frågan är om jag ska köpa en exakt lika kassett för att det ska bli så bra som möjligt och inte så stor skillnad eller funkar likväl en 11-28?

Tips och tankar gällande det?

Tacx vs wahoo (trainer)
Det medföljer ingen kassett till tacx. På min hoj har jag Ultegra 11-34, 11-delad

Så frågan är om jag ska köpa en exakt lika kassett för att det ska bli så bra som möjligt och inte så stor skillnad eller funkar likväl en 11-28?

Tips och tankar gällande det?
En trainer kan användas i olika lägen. I erg-läget spelar det ingen roll vilken växel du har utan motståndet ställs in inuti trainern, via den app du kör med (mot). Men man kan även köra i level-mode och växla som vanligt. Dessutom brukar det finnas några lägen till.
Kolla om tillhörande app är gratis eller kostar pengar. Wahoos app är gratis, hela tiden.

Tacx vs wahoo (trainer)
En trainer kan användas i olika lägen. I erg-läget spelar det ingen roll vilken växel du har utan motståndet ställs in inuti trainern, via den app du kör med (mot). Men man kan även köra i level-mode och växla som vanligt. Dessutom brukar det finnas några lägen till.
Kolla om tillhörande app är gratis eller kostar pengar. Wahoos app är gratis, hela tiden.

Kör man även banor via wahoos app? Eller då är det zwift som gäller?

Tacx har banor med, om de ingår är jag osäker på.

Tacx vs wahoo (trainer)
Låga och möjligen höga watt kan bli problem även med erg om utväxlingen inte räcker till. Låga watt är knappast problem för vuxna.

Tacx vs wahoo (trainer)
Förmodligen kan du göra liknande med Tacx trainers.
Jag är ingen Zwift-pojke utan kör med Sufferfest. Där finns workouts både med eller utan videofilmer. Sufferfest funkar med många olika trainers.

Tacx vs wahoo (trainer)
Det här med watt har jag noll kolla på. Kör utan wattmätare. Vilket jag troligen kommer skaffa efter kört på trainer snart ?
Mina barn kör zwift och min enklare kickr snap klarar inte deras låga effekt på tillgänglig växel. Inget som vuxna får problem med (fast att man inte har koll på watt hjälper inte)

Tacx vs wahoo (trainer)
Mina barn kör zwift och min enklare kickr snap klarar inte deras låga effekt på tillgänglig växel. Inget som vuxna får problem med (fast att man inte har koll på watt hjälper inte)
Nu kör jag tråden av banan, men va f-n.

Hur har du löst det med barn och Zwift? Jag tänkte mina telingar skulle kunna tycka det vore roligt också. Kör de på ditt abbonemang? Måste man ändra inställningar typ vikt och sånt? Jag har själv hållt mig till TR, så jag är zwift-noob.

Tacx vs wahoo (trainer)
Nu kör jag tråden av banan, men va f-n.

Hur har du löst det med barn och Zwift? Jag tänkte mina telingar skulle kunna tycka det vore roligt också. Kör de på ditt abbonemang? Måste man ändra inställningar typ vikt och sånt? Jag har själv hållt mig till TR, så jag är zwift-noob.
Gratis upp till 16 år. Mycket trevligt av dem. Jag kör också bara TR själv.

Tacx vs wahoo (trainer)
Svårt beslut. Men lutar mer åt neo, blir säkert nöjd med vilken som. Ska ju bara vara för att hålla igång när inte vädret tillåter. ??

Det blir du säkert. Neo är förmodligen är snäppet enklare om du redan insyltat garmin-världen. Dock har ju dina Garmin prylar stöd för ANT+ FE-C så det ska fungera att styra Wahoos grejer också.

Jag har själv en Kickr och är supernöjd, det enda jag har stört mig på är att Garmin inte registrerat träningsbelastningen på pass man kört via Zwift. Det har Garmin fixat i en uppdatering för en månad sedan så är numera ett icke-problem.

Tillbaka
Topp