[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker komplett billigt hydrauliskt broms-set fram/bak.

Gärna Shimano.

Bör finnas i Skåne.

Någon glad happy:it som har? Skicka gärna ett DM?

Senast ändrad:
Cykelhållare för bil utan dragkrok.

Tror den är inköpt på biltema.

Fästes med remmar, ska funka på både sedan och kombi. Det som är på bilden ingår, tror all väsentligt är med men den har mest legat i förrådet länge.

Finns i norra solna. Helt gratis.

20210812_141911.jpg

Söker tiodelat högerreglage (lvg). Körde ner i spårvagnsspåren med pendlaren och knäckte mitt gamla tiodelade dura ace 7900-reglage.

Inte lyckats få tag i däck till Glass-Colnagon så lägger ut en sista blänkare med nästan religiöst hopp om att någon har något

Gp4000sII eller 5000, betalar helt okej valfritt mellan kontanter/happyvaluta/fina vintage racer delar.

Hit me up via PM om du har något som bara ligger och samlar damm ?

Edit: Göteborg helst men Postnord funkar annars också.

Inte lyckats få tag i däck till Glass-Colnagon så lägger ut en sista blänkare med nästan religiöst hopp om att någon har något

Gp4000sII eller 5000, betalar helt okej valfritt mellan kontanter/happyvaluta/fina vintage racer delar.

Hit me up via PM om du har något som bara ligger och samlar damm ?

Edit: Göteborg helst men Postnord funkar annars också.
Jag har nog några liggande. Använda och avplockade till förmån för nya, så inte något kanonskick. Misstänker att du egentligen söker nya... I gbg dock. Och gratis.

Någon som har en kartong stor nog att skeppa cykelram + hjul i? Kanske en gammal canyon-box eller dylikt som ligger och skräpar i förrådet?
Har massa saker att byta med. Om inte kronor och ören önskas dvs.

Stockholmsområdet

Senast ändrad:
Någon i Stockholmsområdet (håller själv till i täby) som råkar ha ett par v-bromshandtag? Slitna, fula och omatchande spelar inte någon roll, ska sitta på en cykel vars syfte är att inte vars stöldbegärlig.
Kan byta mot sedvanlig happyvaluta eller annat kul från bra-att-ha-lådan.

Någon i Stockholmsområdet (håller själv till i täby) som råkar ha ett par v-bromshandtag? Slitna, fula och omatchande spelar inte någon roll, ska sitta på en cykel vars syfte är att inte vars stöldbegärlig.
Jag kan kanske skaka fram ett par och ta med mig upp nästa vecka i så fall. Om det räcker tidsmässigt. Jag kikar imorgon i så fall.

Jag hittar det vänstra. Men inte det högra. Vill du ha det är det ditt. Det heter Shimano 200... GX kanske, jag har det inte framför mig just nu, om det har någon betydelse i sammanhanget. ?

Jag hittar det vänstra. Men inte det högra. Vill du ha det är det ditt. Det heter Shimano 200... GX kanske, jag har det inte framför mig just nu, om det har någon betydelse i sammanhanget. ?
Visst är det så att du håller till i Hammarby sjöstad? I så fall passar jag nog, även om jag är tacksam för omtanken!

Visst är det så att du håller till i Hammarby sjöstad? I så fall passar jag nog, även om jag är tacksam för omtanken!
Det stämmer bra. Det händer dock att jag har något ärende norr om stan. Om jag hittar det andra handtaget, någonstans bör det ju ligga, och har vägarna förbi inom en inte alltför avlägsen framtid kan jag hojta till så får vi se hur läget är då. Om du vill.

Det stämmer bra. Det händer dock att jag har något ärende norr om stan. Om jag hittar det andra handtaget, någonstans bör det ju ligga, och har vägarna förbi inom en inte alltför avlägsen framtid kan jag hojta till så får vi se hur läget är då. Om du vill.
Ja, absolut! De här ska på en cykel som redan har växelreglage jag fått av dig, så jag känner ju inte att jag är i en position att ställa krav!

Ja, absolut! De här ska på en cykel som redan har växelreglage jag fått av dig, så jag känner ju inte att jag är i en position att ställa krav!
?
Hittar du bättre grejer skall du givetvis hugga dom. Kan jag hjälpa till, och ge prylar en chans till är jag bara glad.

Söker hjulpar med fälgbroms och 10-delad kassett till retro-CX / gravel, så gärna över 17mm innerbredd på fälgen. Gärna i Skåne eller Halland.

Lite saker som bytes mot något bakverk eller malt/humle-dryck. Skänkes funkar med, det känns synd att slänga saker som kan användas igen.
ramar.png
Två ramar, Meridan tror jag är för 28" hjul och Scott-ramen är för 26". Den senare är årsmodell 2001 och det ingår gaffel samt växelreglage för 3x9 Deore, framväxel samt v-bromsar. Jag tror att bakväxeln ligger någonstans hemma med. Deluxe-sadel från Biltema följer med.

hjul.png
26" framhjul, också detta från 2001. 26" bakhjul med frihjul. Däcket är ett rätt oanvänt 26" men inget speciellt (tänk pendlare).

IMG_20210516_104026717.jpg
3x7 Shimano Tourney (tror jag) från 26" barncykel, närmare bestämt vevpart (4-kant), framväxel, bakväxel samt reglage (integrerade med bromshandtag).

Hela skrothögen finns i Krokek utanför Norrköping.

Hej! Eftersom jag blev plötsligt desperat prövar jag även i den här bra tråden.

Edit: löst!

pok <3

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp