Gjorde om tråden till någon form av byggblogg för det mesta jag pillar med istället. Kanske det kan inspirera någon!
I våras fick jag en cykel av
@Mediokern skruttigt skick där jag tänkte använda ramen till ett projekt. Tyvärr kom det aldrig till skott och den har stått och skämts i ett förråd. Nu har jag behov för en vardagshoj för kortare ärenden där man kan ställa den ute utan att behöva ha ångest över att någon annan tycker den är fin och tar hem den. Alltså blev den istället ett perfekt utgångsobjekt för ett "pilsnerbygge"
Utgångsobjektet var detta, en allmänt trött Superia:
Bakhjulet var slut och ekrarna hängde löst åt alla håll, sadel, stolpe, styre och stam saknades och det mesta hängde lite löst. Genom vår ypperliga Yardsale tråd lyckades jag köpa mig ett billigt fotbromsat bakhjul och ett par gamla däck, slangar hade jag i en låda så efter att ha skruvat bort diverse bös och monterat nytt bakhjul och däck där fram ser den nu ut såhär:
En ganska stilig pilsnerhoj tycker jag ändå. Nu är jag på jakt efter styre stam och stolpe så om någon har något i gömmorna köper jag gärna. Detta är så låg budget som möjligt så gärna i fikapengarsprisklassen.
Kedja har jag nån gammal som får hängas på. Vevpartiet ska moddas så jag kan åka lilla drevet men behålla stora som kedjeskydd tänkte jag. Kanske även bocka till något mer heltäckande. Några lampor och ett lås ska dit med.
En skön kontrast mot den andra hojen men hoppas det kan vara kul läsning också!