Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 184 och har 90cm ben, sitter på en 56:a, funkar prima. Skulle nog även gå med en 58:a iofs.Tror jag velat färdigt nu. Får bli en 696 ändå :)
Är lite osäker på om jag ska gå på 560 eller 580 dock.
Vad kör ni för storlekar?
Är 185 lång och ca 89cm ben
Efter @glitch svar hade jag ju bestämt mig men nu blev jag osäker igen ?Jag är 184 och har 90cm ben, sitter på en 56:a, funkar prima. Skulle nog även gå med en 58:a iofs.

En fråga till, är det någon som kör Carbonadas styre: http://www.carbonda.com/accessory/handlebar/123.htmlKorspostar med barn-kärre-tråden.
Jag har köpt en Thule axel för att kunna dra kärra efter min 696. Thule anger att man skall dra bakaxeln till 12 Nm, men axeln från Carbonada anger 5 Nm. Vill ju inte dra sönder ramen, eller tappa kärran för den delen.
För den intresserade så är detta axeln butikspersonalen plockade fram åt mig.
Visa bilaga 507690
Använder du någon form av monteringspasta? Jag hade samma issue med en kolstolpe på min caad10, ”carbon mounting paste” gjorde susen med rätt moment.En fråga till, är det någon som kör Carbonadas styre: http://www.carbonda.com/accessory/handlebar/123.html
Jag har Force CX1 HDR, reglage, enligt SRAM skall dessa dras med 6-8 Nm, men det är fan lögn i helvete att få reglagen att sitta fast. De bara vrider sig. Är det bara jag eller är detta en skitprodukt?
Hade det varit ett styre i alu så hade jag väl bara ökat momentet, men även här vill jag ju inte dra sönder prylarna..
Jo, vi pratade ju om det per PM. Har flyttat ner dem till ruggade ytan men det hjälper inte, de snurrar i alla fall trots 8 Nm.För att reglagen ska sitta behöver man dra dem på den ruggade lilla ytan som finns för att få friktion. Problemet är att då hamnar reglagen superlångt ner - så ja det är inget toppenstyre.
Färdigbyggd snart!? Vi vill ju se bilder.
Ska måla lite först och saknar några smådelar men snart!Färdigbyggd snart!? Vi vill ju se bilder.
Vill minnas att det någonstans i tråden nämndes att allebike skulle ha.Kanske har nämnts tidigare i tråden, men finns det något ställe som rekommenderas för inköp av växelöra till denna hoj?
Är det akut, har jag en, annarsKanske har nämnts tidigare i tråden, men finns det något ställe som rekommenderas för inköp av växelöra till denna hoj?
Räknas ti-ramar in i denna tråd? Snart så kan jag bidra ... 4månader lead time dock :(
Jag vill ha QR framaxel. Köpte en fin kcnc för bak men hittar inte motsvarande fram. Dt har väl förvisso. Grymt skönt att slippa verktyg.
Blev det interna kablar? Gaffel från Carbonda?Räknas ti-ramar in i denna tråd? Snart så kan jag bidra ... 4månader lead time dock :(
Räknas ti-ramar in i denna tråd? Snart så kan jag bidra ... 4månader lead time dock :(
Dessutom är designen annorlunda mot bakaxeln så det skulle se rätt risigt ut. Obs jag var så klart inte 15mm bak men orkar inte googla fram rätt bild ;-)Typ denna?Nä fan den var ju för kort såg jag nu
![]()
KCNC KQR10-SH Road Quick-Release Axle 12x100mm E-Thru Front svart | bikester.se
KCNC KQR10-SH Road Quick-Release Axle 12x100mm E-Thru Front svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.KCNC Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Har man typ inte alltid med sig en 5/6 mm Allen? Kanske bara jag... :)Jag vill ha QR framaxel. Köpte en fin kcnc för bak men hittar inte motsvarande fram. Dt har väl förvisso. Grymt skönt att slippa verktyg.
Har man typ inte alltid med sig en 5/6 mm Allen? Kanske bara jag... :)
Jo, men man hade gärna sluppit torxen som krävs ;-) och man slipper gärna runddragna hjulaxlar.Har man typ inte alltid med sig en 5/6 mm Allen? Kanske bara jag... :)
Fast det är T40 på de axlar som följer med.
Jag drog med 6mm insex fram å bak, men det kanske skulle varit t40 #kolladeintesånoga ?Verkar vara lite olika, jag fick med t35 fram och insex 5mm bak.
Tills det är runddraget..?Jag drog med 6mm insex fram å bak, men det kanske skulle varit t40 #kolladeintesånoga ?
Funkat fint.

Bor du i Stockholm kan du få komma och provsitta min 61a. Jag är 193 cm lång.Är det nån lång där ute som kör med denna ram?
Jag är 195 med 89cm benlängd och funderar på att beställa large(58cm), då jag är rädd att 61an kommer kännas stor(jag har kört bmx länge så jag tycker allt över 20 tum känns så j*vla stort. Nån som har nå tips eller åsikt?
Är det nån lång där ute som kör med denna ram?
Jag är 195 med 89cm benlängd och funderar på att beställa large(58cm), då jag är rädd att 61an kommer kännas stor(jag har kört bmx länge så jag tycker allt över 20 tum känns så j*vla stort. Nån som har nå tips eller åsikt?
Yes jag bor i Stockholm! Skulle vara hur schysst som helst om ja kunde få provsitta?. jaaa det är ganska kort för min längd, men jag skall dubbelkolla och mäta ordentligt!Bor du i Stockholm kan du få komma och provsitta min 61a. Jag är 193 cm lång.
Jag kör iofs 650b hjul.
Men du har ben åt det kortare hållet sett till din längd va?
Jag kör SRAM Red Etap. Så jag kör trådlöst ;-).Vad sätter ni käre vänner för groupsets på sina carbondor? Någon som gett sig på trådlöst?
Med de måtten blir tabellrekommendationen: stack 61-62 cm och reach 40,5-41,5 cmÄr det nån lång där ute som kör med denna ram?
AXS Wide 43/30, 10-33.Jag kör SRAM Red Etap. Så jag kör trådlöst ;-).
Jag kör 50/34, 11-23/28 beroende på.AXS Wide 43/30, 10-33.