Tips på bra hörlurar?

Tips på bra hörlurar?
NOTHING ear (1)

Dom här känns som rätt bra på att ta vindbrus, även stormfläkten framför trainer. Vinden utomhus har inte varit några problem. Ibland tvekar dom på om dom ska fokusera på att ta bort mest motorljud från fläkten eller vindbruset, då får man växla mellan ANC/transparens/off och sen ANC igen så blir det bra. Dom sitter bra i mina konstiga öronen även när jag blir svettig trots att dom inte har vingar. Basljud känns lixom i örat, det är inte sprött och tunt som i många in-ear lurar, åska och pukor mullrar på riktigt.

Dessa får stanna kvar. Dom har fått följa med även i situationer där jag normalt tagit med mina stora Sony hörlurar.

861E8400-2567-48D3-8243-1FE25916B640.jpeg

0C7D9980-9BC3-44BF-BD8A-B2A1CE73B3A0.jpeg

923D5B3B-7354-4E39-8371-5FC9B56A09F8.jpeg

tillägg: Uppdatering kom nu. Kanske löser det där med att behöva stänga av och sätta på ANC när dom inte vet riktigt vilket oljud dom ska filtrera bort.

2A344E0F-A3CA-4A8B-836D-C10D4630BC6C.jpeg

Senast ändrad:
Tips på bra hörlurar?
Tycker jaybird Vista har riktigt bra ljud, batteri o dämpande effekt. Sitter bra o jättesmidigt laddande fodral. Dock krånglar bluetooth ibland när man ska koppla

Senast ändrad:
Tips på bra hörlurar?
Tycker jaybird Vista har riktigt bra ljud, batteri o dämpande effekt. Sitter bra o jättesmidigt laddande fodral. Dock krånglar bluetooth ibland när man ska koppla
Ja bluetooth problemen har jag också upplevt. Ibland är det evig fipplande med att stänga av och på hörlurarna innan det kopplar upp. Sen är mikrofonen kass men det är väl de inte ensamma om i in-ear segmentet.

Tips på bra hörlurar?
Ja bluetooth problemen har jag också upplevt. Ibland är det evig fipplande med att stänga av och på hörlurarna innan det kopplar upp. Sen är mikrofonen kass men det är väl de inte ensamma om i in-ear segmentet.
Precis så, ibland har mobilen även glömt bort enheten helt o hållet. Detta skulle kunna vara pga mina billiga mobilval också. Ändå nöjd eftersom ljudet är så pass bra

Tips på bra hörlurar?
Med den här reklamen, kan man köpa nåt annat än Valco?

Visa bilaga 481749

/Johan
I sin något kaxiga reklam så jämför sig Valco ljudmässigt med andra "high end"-lurar, men till ett lägre pris. Jag köpte ett par och är nöjd - fint ljud, bra mikrofon och NC, lång batteritid. De funkar kanon för musik/telefon tex i bilen men är väl inget man cyklar med (over ear)..

Bilagor

• 20210903_100950.jpg
    20210903_100950.jpg
    671.4 KB · Besök: 75
Tips på bra hörlurar?
Det nämns flera gången i tråden hörlurar för att ta bort vindbrus. Är det bara jag som tycker det är tvärtom? Jag har inget problem med vindbrus normalt, men om jag sätter på mig ett par hörlurar verkar det induceras en turbulens runt dem som ökar vindbruset mångfallt. Avhjälps dock med att ha buff över hörlurar. Någon som känner igen, eller är det bara jag?

Hur eller hur, funderar på att skaffa mig sånna där true wireless som alla har nuförtiden. Krav att de ska sitta säkert i örat samt att de ska gå att använda enbart den ena när man önskar. Någon som sett något bra såhär i black week?

Tips på bra hörlurar?
Det nämns flera gången i tråden hörlurar för att ta bort vindbrus. Är det bara jag som tycker det är tvärtom? Jag har inget problem med vindbrus normalt, men om jag sätter på mig ett par hörlurar verkar det induceras en turbulens runt dem som ökar vindbruset mångfallt. Avhjälps dock med att ha buff över hörlurar. Någon som känner igen, eller är det bara jag?

Hur eller hur, funderar på att skaffa mig sånna där true wireless som alla har nuförtiden. Krav att de ska sitta säkert i örat samt att de ska gå att använda enbart den ena när man önskar. Någon som sett något bra såhär i black week?
Jag har köpt ett gäng hörlurar att ha till cykel.
Vissa har fan varit katastrofala vid cykling. Jabra elite 85t kan jag varna för.
Jabra elite 75t eller Jabra elite active 75t kan jag rekommendera, går att använda med bara höger (dock inte med bara vänster). Sitter bra och inte mycket vindbrus (tycker att de stänger ute det ganska bra).

Tips på bra hörlurar?

Jag köpte ganska nyligen en https://www.windfree.se samt Airpods 3. Oväntat bra ljud (ska vara avsevärt bättre än tidigare Airpods, har inte testat äldre modeller själv) och då de är öppna släpper de in omvärlden, medan Windfree'n stoppar brus och ser till att de inte kan ramla ur. Mycket nöjd, då jag använder Airpodsen en hel del som civil, men förstås inte en allt-i-ett-lösning.

Tips på bra hörlurar?
Jag har ett par AirPods Pro som, precis som alla andra lurar jag testat att cykla med, funkar rätt kasst. Vindbrus.

Skulle väl vara om man testar en sån där Windfree. Buff över har jag testat med sisådär resultat. Tycker att det är för mycket vindbrus även när jag joggar.

Tips på bra hörlurar?

Det har du fanken rätt i, tänkte på det igår när jag cyklade att jag hade ovanligt bra ljud och lite vindbrus.

Kör med ett par B&W Pi3, sitter bra och låter bra, men micken suger!

Tips på bra hörlurar?
Ställer mig i kön som aldrig skulle överväga att cykla med öronen igenproppade, men inser att plats, tid på dygnet och ålder på cyklisten är relevanta parametrar. Även om jag inte upplevde det som speciellt behagligt och avslappnande när det var 30 grader och sol att bli omblåst av en bil som mest tycker jag är ivägen för att klippa apex på ensliga 70 vägar omgivna av åker.

Jag har Aftershokz sedan ett eller två år, den billigare varianten för något över tusenlappen på närmaste webshop.

Det starkaste skälet är att under de kyliga 6-9 månaderna leder in-ear lurar in för mycket kyla i skallen på mig vilket gör att jag får ont i öronen och/eller huvudvärk, men jag köpte de främst för att vara varse omgivningen.

Tips på bra hörlurar?
Funkar on ear hörlurar bra vid cykling på trainer? Tänkte mest att man svettas mycket. Har ett par in ear men där funkar bara 1 åt gången som används när jag cyklar ute. Vill gärna stänga in mig mer med bra musik när man kör på inne.

Tips på bra hörlurar?
Funkar on ear hörlurar bra vid cykling på trainer? Tänkte mest att man svettas mycket. Har ett par in ear men där funkar bara 1 åt gången som används när jag cyklar ute. Vill gärna stänga in mig mer med bra musik när man kör på inne.
Jag kör in-ear sportlurar när jag kör trainer. Svettas ju så pass mycket vid cykling inomhus att jag skulle inte vilja använda lurarna till något annat sedan om jag körde något som inte var gjort för att svettas i.

Tips på bra hörlurar?
Har ett par jbl reflect pro som funkar bra. Har ju ambient sound som släpper igenom omgivningsljud.

Jag har tinnitus så rätt skönt att ha I öronproppar som kan dämpa vinsbrus, men självklart är det ju bra att höra omgivningen om så behövs.

Tips på bra hörlurar?
Något nytt som har hänt? Vill helst inte köpa ort-pods. Idag råkade jag tvätta mina jabra elite 65t, nu lever bara ena…

Mina 75 brukar tappa all volym när jag cyklar i regn men får tillbaka den efter ett dygn i en plastpåse med en sån där elektronik-fukt-absorberar-påse man får när man köper kläder och elektronik. Tror det blir en vattensamling framför membranet. Men dina kanske är helt döda och inte bara tysta?

Tips på bra hörlurar?
Mina 75 brukar tappa all volym när jag cyklar i regn men får tillbaka den efter ett dygn i en plastpåse med en sån där elektronik-fukt-absorberar-påse man får när man köper kläder och elektronik. Tror det blir en vattensamling framför membranet. Men dina kanske är helt döda och inte bara tysta?
Efter 1 dygn i rispåse var ju ljudet paj och batteriet slut, men idag efter en natt i euti fungerade den högra igen också! Då skjuter jag upp nyinköpandet.

Tips på bra hörlurar?
Ljudet i AirPods Pro är fantastiskt. Jag kör dem alltid i transparent läge. Ofta bara med en lur i, vilket räcker för samtal, poddar och pratradio (P1-missbrukare). Vindbrus vid cykling kan vara störande.

Tips på bra hörlurar?
Jag använder ett par Airpods gen 3. Väldigt mycket bättre ljud än de tidigare Airpodsen även om ex Airpods Pro säkert är lite bättre. Valde dem då de har genomhörning "automatiskt" då de saknar NC. Inga problem med räckvidd etc. Använder dessa och Windfree och tycker det funkar superbt. Slipper det mesta vindbruset men hör både musik, poddar och surrandet från mina mönstrade däck tydligt – och i stereo :cool:

De fungerar till Garmin Venu 2 Plus och Nintendo Switch utan problem, så gissar att samtliga Apple-lurar funkar bra till Androider också. De har också nån ny Beatsvariant med NC som ska vara väldigt lik Airpod Pro fast billigare då den inte har specifikt Applechip, antagligen bättre värde för en Androidperson.

Tips på bra hörlurar?
Jahopp... Märkte för ett par veckor sedan att mina Jaybird Vista hade tappat volym i högra podden. Blev lite less på detta då jag i övrigt varit nöjd, så jag bestämde mig för att kika lite närmre på dem och försöka öppna den dåliga luren för att eventuellt kunna "laga" dem lite med lite vanlig allmän lagning.

Så... nu behöver jag köpa nya lurar. Vill dock inte ha Vista 2, då de har fått en HEL DEL kritik gällande kvalitén och jag har redan upplevt Jaybird kundservice en gång för mycket.

Har kikat på framför allt tre lurar, och jag hoppas att det finns någon/några här som provat dessa (skriver lite egna plus och minus också...) :
Jabra Elite Active 7 - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5874448
- Örongångspenetration
+ANC

Sennheiser sport TWS - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6237418
-Örongångspenetration
+Flera pluppar för mer öppet/stängt ljud utifrån och vingar för passform i ytterörat

Nothing ear 2 - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=8390561
+ Ingen örongångspenetration(?)
- För dyra för min smak

Viktigast: Passform
Det jag gillade med Vistan var att luren satt fast i ytterörat, och inte gick in i örongången. Jag har inte små öron, men jag har små örongångar som lätt blir irriterade, men det verkar vara lite svårt att komma undan i sportsegmentet.
Också viktigast: Minimalt med extra fartvindsljud
Då jag kommer använda dessa mest när jag cyklar landsväg och cykelpendlar bör de åtminstone inte förstärka vindljudet.

Tips på bra hörlurar?
En viktig sak som jag missade förut är om lurarna kan funka i mono mode på båda sidorna, dvs du kan ändväna vilken sida du vill individuellt

Tips på bra hörlurar?
För att vara lite gammaldags - nån som har tips på ett par in ear med sladd som sitter stadigt och låter hyggligt samtidigt som priset är vettigt givet sladdburen teknik?

Jag vill ha dem som batterioberoende reserver på längre turer.

Tips på bra hörlurar?
Köpte nothing one efter tips från denna tråd och dom är bra. Ibland tappar lurarna lite synk så man får pausa och direkt spela igen så går det bra.

Tips på bra hörlurar?
För att vara lite gammaldags - nån som har tips på ett par in ear med sladd som sitter stadigt och låter hyggligt samtidigt som priset är vettigt givet sladdburen teknik?

Jag vill ha dem som batterioberoende reserver på längre turer.
Bästa jag har haft för cykling, bygger väldigt lite så vindbrus är minimalt.

Tips på bra hörlurar?
Jahopp... Märkte för ett par veckor sedan att mina Jaybird Vista hade tappat volym i högra podden. Blev lite less på detta då jag i övrigt varit nöjd, så jag bestämde mig för att kika lite närmre på dem och försöka öppna den dåliga luren för att eventuellt kunna "laga" dem lite med lite vanlig allmän lagning.

Så... nu behöver jag köpa nya lurar. Vill dock inte ha Vista 2, då de har fått en HEL DEL kritik gällande kvalitén och jag har redan upplevt Jaybird kundservice en gång för mycket.

Har kikat på framför allt tre lurar, och jag hoppas att det finns någon/några här som provat dessa (skriver lite egna plus och minus också...) :
- Örongångspenetration
+ANC

-Örongångspenetration
+Flera pluppar för mer öppet/stängt ljud utifrån och vingar för passform i ytterörat

- För dyra för min smak

Det jag gillade med Vistan var att luren satt fast i ytterörat, och inte gick in i örongången. Jag har inte små öron, men jag har små örongångar som lätt blir irriterade, men det verkar vara lite svårt att komma undan i sportsegmentet.
Då jag kommer använda dessa mest när jag cyklar landsväg och cykelpendlar bör de åtminstone inte förstärka vindljudet.
Jag använder mina Jabra Elite 7 active vid löpning (inget när jag cyklar…). ANC funkar bra. Hur de sitter är individuellt, jag har inte hittat några in-ear som sitter perfekt efter en timmes svettande, men dessa är bland de bättre jag har haft. Trycker till den ena ibland bara. Ljudet är bra, jag använder dem inte stillasittande i tyst omgivning så HiFi-nörderi är meningslöst för mig. Jag är nöjd helt enkelt och aldrig ångrat köpet. De andra har jag inte testat.

Tips på bra hörlurar?

- Örongångspenetration
+ANC

-Örongångspenetration

- För dyra för min smak

Den generation av 7:an jag har klarar bara mono i högerörat vilket gör att det batteriet åldras mycket fortare.

Bra analogt utestängande av ljud när man cyklar. Jag körde lur i ena örat på cykelbanor och det funkade fint. Inget brus och behövde inte ha hög volym för att höra (vilket krävs med de flesta andra lurarna jag testat). Dock funkar inte att använda ”hear theough”. Då fick man vansinnigt mycket brus. Däremot - vilket är störande - används andra hear-theough-högtalare vid telefonsamtal och de funkade super och gav inget vindbrus. De verkar dock inte gå att använda till vardags -.-

Sedan var det guld med egna snabb-val. Fint att kunna hoppa över reklam, byta låt, pausa etc med olika klick-kombinationer.

Stor nackdel var att när det regnade eller om man svettades i många timmar och tryckte till lurarna så pressades vatten in till membranet och på så vis tappade jag många gånger 70% av volymen. Men lyckades torka ut med silka -påsar några gånger och fick byta lurarna på garanti andra gånger.

ANC var helt meningslös. Tyckte inte det gav något. Men eftersom de redan innan stängde ute ljud väldigt bra så gjorde det inget. Även om det inte var tänkt så gick det fint att ha dem som enda hörselskydd när man klippte gräs mm.

Tips på bra hörlurar?
Bästa jag har haft för cykling, bygger väldigt lite så vindbrus är minimalt.
Fast inte sladd va? Eller bara jag som tolkade det som att han ville slippa dra mobil-batteri? Jag har nämligen insett hur bra det är att kunna köra helt via sladd nu under sommaren och söker samma sak.

Tips på bra hörlurar?
Fast inte sladd va? Eller bara jag som tolkade det som att han ville slippa dra mobil-batteri? Jag har nämligen insett hur bra det är att kunna köra helt via sladd nu under sommaren och söker samma sak.
Sorry.
Jag uppfattade det som att det var ”trådade” som söktes.
Dock bra batteritid, 12h angivet och jag kan bekräfta 10h+ på mina väl använda.

Tips på bra hörlurar?

Precis, söker med sladd hela vägen. Men behöver även nya blåtandspoddar då mina gamla pamu s29 vägrar ladda vänstra luren.....fick först ett par nya på garanti men samma problem kom efter ett tag på ersättningslurarna.

Har sneglat på "semi trådat" så Mieego kam vara intressanta också. Har irriterat mig en del på klippande blåtandsljud lite beroende på hur man har mobilen på kroppen / position och antar man slipper det med semi trådat.
Men vet inte om sånt är bättre på lurar med senaste typ 5.3 blåtand?

Tips på bra hörlurar?
Jag använder mina Jabra Elite 7 active vid löpning (inget när jag cyklar…). ANC funkar bra. Hur de sitter är individuellt, jag har inte hittat några in-ear som sitter perfekt efter en timmes svettande, men dessa är bland de bättre jag har haft. Trycker till den ena ibland bara. Ljudet är bra, jag använder dem inte stillasittande i tyst omgivning så HiFi-nörderi är meningslöst för mig. Jag är nöjd helt enkelt och aldrig ångrat köpet. De andra har jag inte testat.
Den generation av 7:an jag har klarar bara mono i högerörat vilket gör att det batteriet åldras mycket fortare.

Bra analogt utestängande av ljud när man cyklar. Jag körde lur i ena örat på cykelbanor och det funkade fint. Inget brus och behövde inte ha hög volym för att höra (vilket krävs med de flesta andra lurarna jag testat). Dock funkar inte att använda ”hear theough”. Då fick man vansinnigt mycket brus. Däremot - vilket är störande - används andra hear-theough-högtalare vid telefonsamtal och de funkade super och gav inget vindbrus. De verkar dock inte gå att använda till vardags -.-

Sedan var det guld med egna snabb-val. Fint att kunna hoppa över reklam, byta låt, pausa etc med olika klick-kombinationer.

Stor nackdel var att när det regnade eller om man svettades i många timmar och tryckte till lurarna så pressades vatten in till membranet och på så vis tappade jag många gånger 70% av volymen. Men lyckades torka ut med silka -påsar några gånger och fick byta lurarna på garanti andra gånger.

ANC var helt meningslös. Tyckte inte det gav något. Men eftersom de redan innan stängde ute ljud väldigt bra så gjorde det inget. Även om det inte var tänkt så gick det fint att ha dem som enda hörselskydd när man klippte gräs mm.
Tack båda för bra feedback! Det hjälper mycket. ??

Tips på bra hörlurar?
Då har vi testkört Jabra Elite 7 Active.

Efter att ha hattat lite mellan de mellanstora och de stora plupparna, landade jag i att lurarna satt bäst i mina öron med mellanstorleken, och då sitter de faktiskt bra i ytterörat trots avsaknaden av en hajfena. Och ett stort plus är att pluppen faktiskt inte skall in i örongången som det först såg ut på bilderna, den lägger sig istället som en kona mot örongångens öppning, vilket var en positiv överraskning.

Även vid cykling med lite regn sitter den kvar säkert i örat och jag glömde faktiskt av dem efter ett tag. Stänger man av ANC och HearThrough, så fungerar de bra till att dämpa lite av fartvindsljudet också. Med HearThrough förstärks vindljudet ordentligt och blir rent av otrevligt, medan ANC faktiskt lyckas att ta bort en del, dock inte lika konsekvent som med allt avstängt.

Med lagom passiv ljuddämpning hör man sitt egna däcksljud, pedalknak + annat, samtidigt som man tar udden av skränet från fordon med trasiga eller undermåliga ljuddämpare som annars gör en halvdöv när man rör sig i trafiken, men de släpper igenom tillräckligt mycket så att man inte blir avskärmad från omgivningen. (y)

Tips på bra hörlurar?
Jahapp. Köpte Sennheiser CX 80S och de var guld! I tre veckor. Sedan svettades jag för mycket och de tappade volymen i ena luren. Behöver något med ipx-rating. Söker därför:

- vattentäta lurar. Är ute mycket i trädgården i ösregn och svettas eventuellt mer än de flesta i örongången.
- lightning eller 3,5 mm sladd hela vägen (för batteritid, ljudkvalitet och pris).
- mikrofon
- in ear så de stänger ute kollegornas prat
- inga byglar, brukar inte passa mig.
- acceptabelt ljud.
- pris 250-500 kr

Sennheiser För 280 kr var full pott hela vägen utom vattentätheten :(

Tips på bra hörlurar?
Jahapp. Köpte Sennheiser CX 80S och de var guld! I tre veckor. Sedan svettades jag för mycket och de tappade volymen i ena luren. Behöver något med ipx-rating. Söker därför:

- vattentäta lurar. Är ute mycket i trädgården i ösregn och svettas eventuellt mer än de flesta i örongången.
- lightning eller 3,5 mm sladd hela vägen (för batteritid, ljudkvalitet och pris).
- mikrofon
- in ear så de stänger ute kollegornas prat
- inga byglar, brukar inte passa mig.
- acceptabelt ljud.
- pris 250-500 kr

Sennheiser För 280 kr var full pott hela vägen utom vattentätheten :(

Nån på prisjakt skrev också att ena luren pajade efter en vecka. Provat reklamera/ säker det var svett som dödade dem?

Tillbaka
Topp