Tips på bra hörlurar?

Tips på bra hörlurar?
Skulle behöva kunna lyssna på morgonmötet på jobbet medan jag cyklar in.
Har någon provat benledande headset som man alltså inte soppar in i öronen?
Skulle det funka eller dödar omkring-ljud allt?

Tips på bra hörlurar?
Hej happy,
Hakar på tråden. Mina Bose QC35 over ear har inte uppskattat timmarna på trainern och nu har knapparna för volym mm. Flippat helt så de sänker slumpmässigt volymen och samtal har superlågt ljud samtidigt som knapparna är döda.

Så nya over ear lurar behövs och kravlistan är ungefär så här:
Over ear
Blåtand
Noise cancelation
Bra mick / för samtal då de kommer köras för jobb också
+ i kanten om de kan köras med sladd också
Helst under 1500 kr

Köpte ett par JBL 650 Live ANC på rea nu men dels var ljudet lite så där men framförallt var samtalsljudet rätt kasst.
Det är ju lite dumt att man har de betydligt dyrare Bose lurarna som referens då (pris)klasskillnaden blir väldigt uppenbar.

Några tips? Vill inte gärn lägga lika mycket på nya BOSE igen och är helt med på att man får tumma lite på ljudet då men jag tycker det borde finnas nåt med en lite vassare prislapp?
Kommer du verkligen att bli nöjd med ett par billigare? Det som många tillverkare verkar prioritera bort är just mikrofon-ljudet, även på dyrare lurar.

Tips på bra hörlurar?
Hej happy,
Hakar på tråden. Mina Bose QC35 over ear har inte uppskattat timmarna på trainern och nu har knapparna för volym mm. Flippat helt så de sänker slumpmässigt volymen och samtal har superlågt ljud samtidigt som knapparna är döda.

Så nya over ear lurar behövs och kravlistan är ungefär så här:
Over ear
Blåtand
Noise cancelation
Bra mick / för samtal då de kommer köras för jobb också
+ i kanten om de kan köras med sladd också
Helst under 1500 kr

Köpte ett par JBL 650 Live ANC på rea nu men dels var ljudet lite så där men framförallt var samtalsljudet rätt kasst.
Det är ju lite dumt att man har de betydligt dyrare Bose lurarna som referens då (pris)klasskillnaden blir väldigt uppenbar.

Några tips? Vill inte gärn lägga lika mycket på nya BOSE igen och är helt med på att man får tumma lite på ljudet då men jag tycker det borde finnas nåt med en lite vassare prislapp?
Inte så säkert. Boselurarna har bra NC men ljudet är inte alls särskilt bra IMO. Säger igen sennheiser, men det blir dyrare. Vet inte hur utbudet ser ut vid max 1500 spänn

Tips på bra hörlurar?
Har skummat igenom Prisjakt och efter att ha kollat in en massa olika lurar och läst en massa olika omdömen verkar det inte finnas några bra lurar lämpade för cykling.

Krav:
Bra ljud
Sitter bra i örat och riskerar inte ramla av
Störs inte av vindbrus (klagas det på om de flesta modeller..)
Tål svett
Hållbara

Vet nån av några bra lurar? :/ kan betala iaf ett par tusen för ett par som är bra.
Några nämnde Shure men inte hittat annat än gamla utgångna modeller på Prisjakt..

Tips på bra hörlurar?
Vad exakt är det man ska höra om man cyklar på en landsväg?
Jag tycker det är skönt att höra om det är en buss eller lastbil som är på väg ikapp så jag är beredd på vindsuget. Det kan också vara skönt att höra övrig trafik också så man inte fipplar med vattenflaskan/telefonen/gps/mat samtidigt. Eller bara att kunna planera sin körning och placering.

Därför cyklar jag sällan med hörlurar själv. Och när jag cyklar så föredrar jag faktiskt de apple-lurar som följer med standard. De är inte helt "täta" utan jag kan få in omgivningsljud också. Har ett annat par med bättre ljud men som sitter tätare och för mig känns det obehagligt att cykla så avskärmad.

Tips på bra hörlurar?
Har skummat igenom Prisjakt och efter att ha kollat in en massa olika lurar och läst en massa olika omdömen verkar det inte finnas några bra lurar lämpade för cykling.

Krav:
Bra ljud
Tål svett
Hållbara

Vet nån av några bra lurar? :/ kan betala iaf ett par tusen för ett par som är bra.
Några nämnde Shure men inte hittat annat än gamla utgångna modeller på Prisjakt..

Det finns förslag på första sidan i denna tråd, titta där. Jag byter skumpropparna 2-3 gånger om året, det bli inte så många kronor.

Tips på bra hörlurar?
Ja det står ju på dom. Shure på dosan och se535 på ena proppen. Finns billigare i form av se215 eller vad dom nu kan tänkas heta just idag 2021.

Tips på bra hörlurar?

Krav:
Bra ljud
Tål svett
Hållbara

Jag köpte nyligen Plantronics BackBeat Fit 3150.
Lite beroende på vad man lägger i bra ljud så skulle jag säga att de tickar alla de där boxarna.
Det finns en modell med "pluppar" också, dvs mer isolerande men jag såg ser som en feature att höra min omgivning lite. Både på löpturen, pendlingen (när skall man få göra det igen) och hemmavid.

Tips på bra hörlurar?
Jag köpte nyligen Plantronics BackBeat Fit 3150.
Lite beroende på vad man lägger i bra ljud så skulle jag säga att de tickar alla de där boxarna.
Det finns en modell med "pluppar" också, dvs mer isolerande men jag såg ser som en feature att höra min omgivning lite. Både på löpturen, pendlingen (när skall man få göra det igen) och hemmavid.
Har ett par over-ears från Plantronics gjorda för träning jag köpte för en tusing och tycker ljudet är för dåligt i dem. Gymmar i mina större AKG istället, hoppas bara att de inte ska gå sönder för de är inte vattentåliga..

Tips på bra hörlurar?
Tips på bra hörlurar?
@glitch Bose Sound Sport bluetooth har jag sedan 3-4 år, de har gått många trainertimmar.

Edit: sen fattar jag inte hur man orkar köra med over ear lurar på trainern men det är ju en annan sak.

Over ear med ANC är grymt ju, man kan hulka, skrika och snyfta sig igenom kntervallerna i källaren och slipper höra sitt egna patetiska kväsande samt slipper höra gnek från pedalklossar och annat mög =)
Men visst det blir varmt, fast svetten rinner ju okontrollerat ändå och man slipper proppar som glider ur svettvåta hörselgångar. Nåt som förmodligen inte är ett problem med sportlurarna :)

Tips på bra hörlurar?
Kikat på dem men de finns inte inne i lager till bra pris.. undra om de här har lika bra ljud https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3730200
dessvärre klagade någon på vindbrus vid cykling på dem så de går nog bort :/
Jag använder dom, perfekt för mitt pendla och lyssna på poddar.
Cyklar man snabbare än 30 hörs fartvind. När jag cyklar utan lurar nu förstår jag inte hur jag kunnat stå ut med det vindbruset.
Men för pendling hör jag ju allt som sägs i poddar och ljudböcker utan att ha volymen på max.

Tips på bra hörlurar?
Jag hade tidigare flera Shure-lurar med fantastiskt ljud, men kontakterna brukade glappa och kräva utbyte på garantiärenden, så för 7 år sen köpte jag ett par Jaybird X2. De är fortfarande med mig på varje gympass, cykelpass, pendlingen, etc. Batteritiden är ännu godkänd, men funderar på att uppdatera till en modell med modernare Bluetooth-support. Inbillar mig att signalstyrkan kanske är bättre idag? Stor chans att det blir Jaybird igen, då de låter riktigt bra och sitter riktigt bra. Comply-skumproppar gör komforten och isoleringen ännu bättre. Den enda kritiken är att bluetooth-mottagaren sitter bakom vänster öra, vilket gör att kontakten till mobilen blir skakig om man har den i höger byxficka. Stora problem, jag vet!

Tips på bra hörlurar?
Instämmer med några av föregående och jag föreslår Jabra Elite Active 75t.
Jag och en poddkollega jämför 75t med 65t och siade lite om 85t (innan de släpptes) här:

Allt handlar om passform i öronen egentligen. In-ear är det enda som gäller för mig när jag cyklar då något annat är i vägen för hjälmen. Jag brukar även springa med mina 75t och tycker att de sitter bra. Om brusreduceringen är avstängd får jag in tillräckligt mycket omgivande ljud för att löpningen ändå ska funka.

Hemma när jag strosar omkring varvar jag 75t med Bose QC35ii beroende på batteristatus och vad som är närmast till hands.

När jag cyklar på ensliga och otrafikerade vägar här på landet där jag bor har jag musik i öronen -- annars går det ju inte att träna.

När jag cyklar i trafik gör jag det utan musik. Ibland har jag 75t i öronen bara för att få bort vinbrus. För mig är hörseln en viktig del av min uppmärksamhet när jag cyklar bland andra trafikanter.

Kort och gott: var inte en fara för andra och ta hand om er :)

Tips på bra hörlurar?
Over ear med ANC är grymt ju, man kan hulka, skrika och snyfta sig igenom kntervallerna i källaren och slipper höra sitt egna patetiska kväsande samt slipper höra gnek från pedalklossar och annat mög =)
Men visst det blir varmt, fast svetten rinner ju okontrollerat ändå och man slipper proppar som glider ur svettvåta hörselgångar. Nåt som förmodligen inte är ett problem med sportlurarna :)
Med over ear hade jag brunnit upp, men var och en till sitt så klart.

Tips på bra hörlurar?
Jag använder dom, perfekt för mitt pendla och lyssna på poddar.
Cyklar man snabbare än 30 hörs fartvind. När jag cyklar utan lurar nu förstår jag inte hur jag kunnat stå ut med det vindbruset.
Men för pendling hör jag ju allt som sägs i poddar och ljudböcker utan att ha volymen på max.

Hmm ok.. Kanske köper dem ändå då för hittar inget bra alternativ..

Tips på bra hörlurar?
Instämmer med några av föregående och jag föreslår Jabra Elite Active 75t.
Jag och en poddkollega jämför 75t med 65t och siade lite om 85t (innan de släpptes) här:

Allt handlar om passform i öronen egentligen. In-ear är det enda som gäller för mig när jag cyklar då något annat är i vägen för hjälmen. Jag brukar även springa med mina 75t och tycker att de sitter bra. Om brusreduceringen är avstängd får jag in tillräckligt mycket omgivande ljud för att löpningen ändå ska funka.

Hemma när jag strosar omkring varvar jag 75t med Bose QC35ii beroende på batteristatus och vad som är närmast till hands.

När jag cyklar på ensliga och otrafikerade vägar här på landet där jag bor har jag musik i öronen -- annars går det ju inte att träna.

När jag cyklar i trafik gör jag det utan musik. Ibland har jag 75t i öronen bara för att få bort vinbrus. För mig är hörseln en viktig del av min uppmärksamhet när jag cyklar bland andra trafikanter.

Kort och gott: var inte en fara för andra och ta hand om er :)

Har du brusreduceringen på när du cyklar med dem? Hör man bilar som kommer ändå? Och hur är det med vindbrus om man kör utan brusreducering?

Tips på bra hörlurar?
Har du brusreduceringen på när du cyklar med dem? Hör man bilar som kommer ändå? Och hur är det med vindbrus om man kör utan brusreducering?
Nej, jag har den oftast avstängd. Bara genom att ha dem i öronen får du bort en del vindbrus, men inte allt så klart. Det är väl en smaksak antar jag. Om jag har brusreduceringen på när jag springer hör jag mitt eget hjärta och puls samt att jag tycker att stegen "dunkar" mer. Därför är den alltid av när jag springer/joggar. Det problemet säg vara löst i 85t så jag och Johan borde göra en ny video eftersom han har kört 85t ett tag nu.

Jag gillar brusreduceringen när jag går omkring i köket och lagar mat samtidigt som ungarna härjar som vildar i bakgrunden ?

Det korta svaret. Prova och se vad du gillar bäst.

Tips på bra hörlurar?
Blev ett race på stan. Provade Sennheiser 450BT och Momentum 3, 550 modellen var tyvärr slut i butik.
Provade även Sony XM3 och nya XM4 men det slutade med ett par XB900N. Tycker faktiskt de lät bättre än XM3/XM4 eller föll mig i smaken. Sennheiserlurarna var inte lila vassa och 450 satt riktigt obekvämt på mig.
Har inte hunnit testa så mycket än men ställer man ner basen är det riktigt bra ljud för en dryg tusing (rea).
ANC kan jag inte säga så mycket om än men de omsluter så bra att jag so far tycker de blockar ut allt ändå.

Tips på bra hörlurar?
Har en tidigare version av 900n och har nästan bara gott att säga om dem. Förutom vundbrus. Det går sådär att gå i blåst med dem. Men jag använder bara inomhus.

Tips på bra hörlurar?
IMG_20210413_015501.jpg

Gratis lurar är bäst lurar (för cykel iallafall)

Tips på bra hörlurar?
Har provat Jaybird Vista 2 ett tag och det är OBRA hörlurar.

Brusreduceringen kan vara det sämsta jag provat, om det blåser ute eller av en fläkt framför när jag sitter på trainern så susar det i hela huvudet, så det får jag stänga av helt i sådana lägen. På gymmet där det inte blåser är dom ok. Ligger dom oanvända en vecka så blinkar fodralet rött och måste laddas igen. Efter ganska exakt en (1) timme och tio (10) minuter användning plingar det till i dom, ljudet pausar och dom kopplar ifrån sig från telefonen/AppleTV/annat, efter 30 sekunder kopplar dom upp sig igen, plingar lite och sen är ljudet igång som om inget hade hänt.

Enda fördelen är "vingarna" som håller fast den i örat, men det är samma på Jaybird Vista (1) så det är ett bättre och billigare köp.

Senast ändrad:
Tips på bra hörlurar?
Custom plugs eller helcustom, sen är man nöjd! Från CustomArt

Bilagor

• 6944D13E-3DC9-4C74-A9B3-05A95CAE3CED.jpeg
    6944D13E-3DC9-4C74-A9B3-05A95CAE3CED.jpeg
    1.2 MB · Besök: 91
Tips på bra hörlurar?
Tvättade och torktumlade tjejens jaybird run xt och dom starta som inget hänt så bra kvalité iaf.

Kör med al3 freedom när jag cyklar mtb. Tycker de funkar bra. Tappar bara inears lurar

Tips på bra hörlurar?
Har börjat köra med status audio between pro vid träning. Egentligen köpte jag dom på kul för ljudet och designen, men de isolerar väldigt bra och vattenskyddade så passar för träning ist f jaybird vista som var grymma och som hunden åt upp.
Laptopmag’s recension bra tycker jag:

Tips på bra hörlurar?
Att kunna höra någon tuta eller skrika kan ge en sekunds headsup och definitivt göra stor skillnad i trafiken! På ödslig landsväg kan man väl diskutera nyttan med att kunna höra men trafiken är absolut ingen lekplats?
Det roliga är att jag förmodligen hör 50% mer med mina superisolerande lurar än vad du gör när du lyssnar på vindbruset.. Förutsatt att du inte alltid lirar omkring under 25km/h

Tillbaka
Topp