velman
Aktiv medlem
Hur stor kassett kan jag ha till Shimano RD-M772 SGS? Vill konvertera 3x9 till 1x9
Drivpaketet på min pendlare är helt slut (3x9 XT, 26" cykel). Jag har dock en ny kedja för 9-delat liggandes och vevlagret är relativt nytt, bakväxel / reglage fungerar bra.
Jag är väldigt sugen på att slänga på en Sunrace 11-40 kassett bak och en 36t klinga fram och köra 1x9. Kostar ca 500kr. Det vore en väldigt billigt och bra uppgradering men det hänger på en liten detalj.
Hur stor kassett kan jag ha till bakväxeln? Jag har en XT RD-M772 SGS
Den verkar klara 34T som mest på kassetten enligt Shimano, men vad klarar den i praktiken? Kan man byta till en längre B-skruv om det är kris?
Tacksam för svar
Jag är väldigt sugen på att slänga på en Sunrace 11-40 kassett bak och en 36t klinga fram och köra 1x9. Kostar ca 500kr. Det vore en väldigt billigt och bra uppgradering men det hänger på en liten detalj.
Hur stor kassett kan jag ha till bakväxeln? Jag har en XT RD-M772 SGS
Shimano, XT Shadow RD-M772-SGS - cykeldennis.se
Shimano, XT, Shadow, RD-M772-SGS, bakväxel
www.cykeldennis.se
Tacksam för svar

