[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Finns ju tex på Biltema eller Jula i RF.Gills valfri bygghandel i Sisjön som söder om Göteborg?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns ju tex på Biltema eller Jula i RF.Gills valfri bygghandel i Sisjön som söder om Göteborg?
Gills valfri bygghandel i Sisjön som söder om Göteborg?
K-rauta har i lösviktOm de har skruv i lösvikt :) Men får köpa tio-pack på biltema. Kostar ju inte mycket men onödigt med 9 st extra :)
K-rauta har i lösvikt
Jag jobbade som säljare på Ahlsell en tid.Ah, underbart!:D
Så även Bauhaus m fl.Ah, underbart!:D
fått tag på 11 delat höger reglage men söker vad som helst hydraulisk vänster lvg reglage istnu blir de lite som att svära i kyrkan men nån som råkas ha sram 11 delat hydraulisk lvg reglage övers?
Står du för frakten så fixar vi det. Hittade påse de borde gå ner i. Skicka pm med adressJag tar dem gärna, men finns i Gbg. Så i så fall behöver de skickas. Skulle biffa till 3åringens woom 2a lite..
Får du plats med 28" på Monarken då?Någon i Skåne (framförallt Lund/Malmö) som har ett 27" alt 28" hjulset med 3vxl och bakbroms? Jag har en gammal Monark kittat med 27" hjul vars bakhjul rullar riktigt illa. Samtidigt använder damens cykel 28" och att ha en låda med slangar som passar båda är enklare inför framtida punkteringar.
Cash, rimlig alkoholhaltig dryck eller donering till valfri välgörenhet kan erbjudas.
27 tum är märkligt nog större än 28 tum. Just när det gäller hjulstorlekar på äldre cyklar alltså. I alla andra fall är 27 mindre än 28.Får du plats med 28" på Monarken då?
Man lär så länge man lever!27 tum är märkligt nog större än 28 tum. Just när det gäller hjulstorlekar på äldre cyklar alltså. I alla andra fall är 27 mindre än 28.
här har du en bra lista över hjul/däckdimentionerMan lär så länge man lever!
Nu har jag inte tagit sambons hjul och hookat fast det på Monarken men med 27orna på ser jag att det finns utrymme kvar.Får du plats med 28" på Monarken då?
Så pass, ska plocka fram linjalen och jämföra med sambons hjul då hennes cykel säkert är ett par decennium yngre.27 tum är märkligt nog större än 28 tum. Just när det gäller hjulstorlekar på äldre cyklar alltså. I alla andra fall är 27 mindre än 28.
Yes, detta är extremt frustrerande. Jag gick på en liknande tabell och beställe ett par conti 32x630 med tanken att 27" är just 27" men de visade sig vara förstora. Det fick bli ett par 40x609 (27 x 1 1/2) däck istället.här har du en bra lista över hjul/däckdimentioner
som exempel 27" finns i 2 varianter 609mm eller 630mm i fälgdiameter
28" oxå i två varianter 622mm eller 635mm i fälgdia.
29" är samma som nyare 28" dvs 622mm i fälgdia.
medans 27,5" bara är 584mm i fälgdia.
27 tum är oftast 630mm och vanliga 28 tum är 622 mm. Läs på markeringarna på däcket så borde även mm-måttet stå.Nu har jag inte tagit sambons hjul och hookat fast det på Monarken men med 27orna på ser jag att det finns utrymme kvar.
Så pass, ska plocka fram linjalen och jämföra med sambons hjul då hennes cykel säkert är ett par decennium yngre.
Det finns ett 622 mm, 3-växlat och fotbromsat hjul med Nexusnav att hämta upp i Höör. Kanske kan det gå att få det transporterat till Lund vid någon tillfälle längre fram. Det finns ett reglage också, men kanske saknar pinnen som ska sitta i axeln.Någon i Skåne (framförallt Lund/Malmö) som har ett 27" alt 28" hjulset med 3vxl och bakbroms? Jag har en gammal Monark kittat med 27" hjul vars bakhjul rullar riktigt illa. Samtidigt använder damens cykel 28" och att ha en låda med slangar som passar båda är enklare inför framtida punkteringar.
Cash, rimlig alkoholhaltig dryck eller donering till valfri välgörenhet kan erbjudas.
Jag tar gärna hand om den där boostern om du orkar posta den. Bytes mot porto och en symbolisk summa? Typ en påse gifflar? ?Edit: retroprylar bytes mot nåt jag kan/kommer att använda:
Quill-aheadset-stam (med spacers för en massa kombinationer).
Tektro brakebooster i häftig lila!
Visa bilaga 510617
Nu har jag de bromshandtag jag behöver så kvarvarande delar kan avvaras mot nån bortskänkt peng eller så.
Det borde gå att fixa. :)Jag tar gärna hand om den där boostern om du orkar posta den. Bytes mot porto och en symbolisk summa? Typ en påse gifflar? ?
fan a schysst, styr upp resten via PM <3Det finns ett 622 mm, 3-växlat och fotbromsat hjul med Nexusnav att hämta upp i Höör. Kanske kan det gå att få det transporterat till Lund vid någon tillfälle längre fram. Det finns ett reglage också, men kanske saknar pinnen som ska sitta i axeln.
Bulta fast en låsögla på och ha en "mobil" fast punkt att låsa cykeln vid?Borde väl funka på pakethållaren med samma syfte?
Hej Jag kan ta den istället för tippen.Har en trek emonda 2017 med knäckt sadelstag om nån vill ha för att fixa till. Finns att hämta i Mölndal
Uppdatering: Bortskänkt
Hämtad nu. Kom på att jag glömde tejpkrysset. Reklamera? ?Visa bilaga 513486
Dum-trainer med effektreglage 1-10 och där man spänner fast bakdäcket mot en rulle. Tacx Santori (?) endast för 700C/QR hjul, hittar ej distanserna för andra hjultyper.
Gratis tejpkryss medföljer vid snabb avhämtning i Solna.
Pm:a
Jag mejlar över det pronto!?Hämtad nu. Kom på att jag glömde tejpkrysset. Reklamera? ?
Kan du göra en ritning med alla mått och vinklar? Om det är rätt vill jag ha den skickad till Korpilombolo gratis med dressin. Skojar bara, behöver den inte, men hatten av för ett riktigt bra objekt. ?Wilier nästintill oanvänd (monterad och nerplockad) rosa liten ram. För 650b-hjul är jag ganska säker på (622 är för stort, jag monterade med gamla MTB-hjul och det blev bra men för brett i baknavet så det fick jag modda). BSA-gängat lager.
Helkolfibergaffel ser det ut som.
Bra bas för en snygg (om man gillar rosa) liten cykel för barn från ca 130 cm tror jag.
Obs: all info jag har framgår av bilderna. Jag vägrar att mäta mer eller svara på krångliga frågor! Vill bli av med den - om någon vill byta mot något drickbart blir jag glad annars får du den gratis om du inte tycker den är värd något om du hämtar den i Åkersberga.
Skickas absolut inte!
Hade det varit söder om stan hade jag kommit på momangen! Dottern är bara 2 år men mina projekt brukar dra ut på tiden.Wilier nästintill oanvänd (monterad och nerplockad) rosa liten ram. För 650b-hjul är jag ganska säker på (622 är för stort, jag monterade med gamla MTB-hjul och det blev bra men för brett i baknavet så det fick jag modda). BSA-gängat lager.
Bra bas för en snygg (om man gillar rosa) liten cykel för barn från ca 130 cm tror jag.
Obs: all info jag har framgår av bilderna. Jag vägrar att mäta mer eller svara på krångliga frågor! Vill bli av med den - om någon vill byta mot något drickbart blir jag glad annars får du den gratis om du inte tycker den är värd något om du hämtar den i Åkersberga.
Skickas absolut inte!
Här får man ju nästan hoppas att mottagaren bemödar sig med en byggtråd åtminstone!Wilier nästintill oanvänd (monterad och nerplockad) rosa liten ram. För 650b-hjul är jag ganska säker på (622 är för stort, jag monterade med gamla MTB-hjul och det blev bra men för brett i baknavet så det fick jag modda). BSA-gängat lager.
Skickas absolut inte!
Edit: paxad!
Aj faen, såg "paxad" nu,Wilier nästintill oanvänd (monterad och nerplockad) rosa liten ram. För 650b-hjul är jag ganska säker på (622 är för stort, jag monterade med gamla MTB-hjul och det blev bra men för brett i baknavet så det fick jag modda). BSA-gängat lager.
Skickas absolut inte!
Edit: paxad!