Paris-Roubaix 2021

Paris-Roubaix 2021
Riktigt gravel är kubiskt och aldrig mindre än 20x20x20
2FBBF899-D630-4FED-BED2-474C945FBA7D.jpeg

Paris-Roubaix 2021
Vilket race. Jag är helt slut och jag har inte gjort nåt annat än att titta!

Jag har varit lite småirriterad på Colbrelli på senaste för han smyger runt och hjälper till dåligt. Lite så idag också men å andra sidan drog han ju ikapp andragruppen (eller tredje eller vilken det nu var) själv medan alla andra satt och mesade och tittade på WVA och MvdP så nog var han värd det. Alla som kom i mål öht idag var värda det egentligen.

Paris-Roubaix 2021
Är det uci-regler för max däckstorlek? Känns som att några mm till inte hade skadat idag
Nej ingen maxviddregel för landsväg.

Man får väl gissa att det är ganska utstuderat vad som är optimalt totalt sett. Visserligen sätter väl cyklarna stallen har att tillgå viss begränsning. Topp 4 idag satt dock alla på standard areo-ramar för respektive märke. Dvs ingen Roubaix specifia modeller men numera tar väl även areomodellerna uppemot 30mm...

Paris-Roubaix 2021
Nån topprankat fotbollsspelare klagade häromveckan på att planen var ojämn...

Visa bilaga 516410

(foto Ashley Gruber)
Är det hur beredd man är att bli skitig som avgör ens innersta värden och tuffhet? Jag argumenterar ju inte emot här nu men en som gjorde det skulle kunnat argumentera att fotbollsspelaren som (aktivt=) valde en sport där man INTE blir sådär skitig har vissa positiva personlighetsdrag (såsom att kunna se framåt/att planera).

Klart är i alla fall att vi i så fall måste uppvärdera svinen.

Senast ändrad:
Paris-Roubaix 2021
Är det hur beredd man är att bli skitig som avgör ens innersta värden och tuffhet? Jag argumenterar ju inte emot här nu men en som gjorde det skulle kunnat argumentera att fotbollsspelaren som (aktivt=) valde en sport där man INTE blir sådär skitig har vissa positiva personlighetsdrag (såsom att kunna se framåt/att planera).

Klart är i alla fall att vi i så fall måste uppvärdera svinen.
Väljer man bort en gren pga att man riskerar att bli duktigt skitig och istället satsar på en där man kan åka på detta (som resulterade i ett benbrott) skulle jag säga att man nog har lite att jobba på vad gäller att analysera skadeverkningar.
0E65F648-5C70-4747-B0B7-E2A3B248DAB6.png

Tillbaka
Topp