Dra husvagn med cykel?

Dra husvagn med cykel?
Ta några lättlurade kompisar istället och knuffa den. Kan inte ta så många minuter när det handlar om 1 km. Ännu hellre att du lockar dit någon med både bil och körkort.

Dra husvagn med cykel?
När polaren fick punka på epan så tog han farsans gräsklippare med hjulet ner till byn. Kan rekommendera det även här.

Edit. Detta hände inte idag eller detta sekel

Dra husvagn med cykel?
Men om allvarligt talat, försök inte göra detta. Ett kilometer avstånd består av 1000 enstaka meter, och så det blir 1000 saker som kan gå snett och det kommer att sluta illa under en sådan färd.

Max rekommenderad last kopplad till en vanlig cykel är 60 kg. Med ett anpassade släp kan man försöka klara sig med 100 kg.

Se t. ex. https://bicycles.stackexchange.com/...-bike-tires-that-can-hold-500-lbs-225-kg-each

Dra husvagn med cykel?
Bra beslut. ?

Jag såg en ovan cyklist åka nerför en brant backe på grusväg med sitt barn på påhängscykel efter. Cyklisten bromsade enbart med bakbromsen. Eftersom backen var brant och påhängscykeln tryckte på bakifrån fanns nästan ingen vikt på bakhjulet. Det bara sladdade. Ekipaget gick bara snabbare och snabbare. Jag trodde att det skulle gå åt skogen men de kom ner för backen och kunde sänka farten igen.
Bara som ett exempel på att även en liten last kan påverka en cykel ganska mycket.

Dra husvagn med cykel?
Screenshot_20211016-105224_Gallery.jpg
Jag har ångcykel iaf...

Dra husvagn med cykel?
Är nog lika säkert och kontrollerat som detta ekipaget jag mötte för nån dag sedan....en flera ton tung segelbåt dragen av en liten Holder "vaktmästartraktor"....som bara har klena bromsar på bakhjulen!!
Intressant att stoppa ekipaget när det går utför....sista miffot är inte fött ännu!!

Resized_20211010_091830.jpeg

Tillbaka
Topp