Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lokal snödump...Varmt idag i huvudstaden.
Konstigt spaning på rörstrandsgatan: en seat med typ 80 cm snö på taket....
WTF?? Visa bilaga 520749
Gävle 98 i miniformat.Lokal snödump...
Väcker ju någon till fråga också...Lösningen på dagens gåta.
Oklart är det är inspelning för film eller reklamVäcker ju någon till fråga också...
Är mer fundersam på om den som körde "snöbilen" tyckte att det var en bra idé att köra med så mycket snö på taket. Kan ställa till med lite bekymmer om snön glider fram över framrutan t.ex.Oklart är det är inspelning för film eller reklam
Någon som frostat av... taket?Varmt idag i huvudstaden.
WTF?? Visa bilaga 520749
skönt att du slapp röda faran bakom dig i morse. njuter av en dag i hemmakontoret istället för att ropa Kötta :)Varmt idag i huvudstaden.
WTF?? Visa bilaga 520749
Större risk att den ramlar av bakåt och träffar bakomliggande. Farligt på riktigt! Föraren tyckte säkert det var lite kul att åka med snö på taket men egentligen var det bara väldigt korkat/olagligt.Är mer fundersam på om den som körde "snöbilen" tyckte att det var en bra idé att köra med så mycket snö på taket. Kan ställa till med lite bekymmer om snön glider fram över framrutan t.ex.
Rätt tjusig Seat ändåVarmt idag i huvudstaden.
WTF?? Visa bilaga 520749
Ingen Seat utan en Cupra Formentor.Rätt tjusig Seat ändå
Min svärfar beställde en sån nyligen, sjukt snygg bil!Ingen Seat utan en Cupra Formentor.
Avsaknad av vind? Blåste ju så man fick cykla med 20 graders slagsida för att inte välta idag. Så du måste blivit starkareFördelen med vintertid är att man får en sån utsikt varje dag.
I övrigt har jag noterat att allt går mycket smidigare idag. Har jag råkat bli starkare eller är det bara avsaknaden av vinden måntro?
Halkkörning samt att man inte som kärring på elcykel i 40 knyck alltid har företräde!Blev på hemvägen vittne till en cykelolycka i Västberga vid gc tunneln till McDonaldsi. Kvinna på elcykel fick framhjulssläpp på blöta löv i en tvär kurva och gick i backen. Hon var förvirrad och kunde inte röra armen så det var bara att ringa ambulans. Fick bra hjälp av en kvinna med vårdutbildning. Åkte hem när sambon kommit.
Ja en Seat ;)Ingen Seat utan en Cupra Formentor.
Har varit med om precis samma sak. Jag kommer (faktiskt) Huddingevägen norrgående mellan Tussmötevägen och ÅVS:n vid Sockenvägen. Bred men omärkt GC-väg (dvs inte filindelad). Jag håller min höger och får möte med vingelmupp som drar åt mitt höger (hans vänster). Jag ropar till så att han ska vakna ur sin dvala. Jag får köra ut i gräset på höger sida asfalten för att inte smälla "head on".Idag inträffade det som kanske är årets WTF-moment. Snubbe som på cykel vinglade över större delen av cykelbanan längs med Huddingvägen så jag tog beslut att cykla till vänster på densamma för det verkade vara där han cyklade minst. Där någonstans märker han att han får möte och börjar då istället cykla på sin högra sida (min vänstra) och när vi håller på att fronta så skriker han till mig att det är högertrafik som gäller.
Svarade typ "du kan väl säga till när du börjar köra högertrafik" och trampade vidare.
Idiotin minskar inte direkt va?
/R
Jag jag inte någonstans längre bak I tråden länkat till den där undersökningen som påvisar att intelligenskurvan sedan ett tag tillbaka vänt nedåt. ?Idag inträffade det som kanske är årets WTF-moment. Snubbe som på cykel vinglade över större delen av cykelbanan längs med Huddingvägen så jag tog beslut att cykla till vänster på densamma för det verkade vara där han cyklade minst. Där någonstans märker han att han får möte och börjar då istället cykla på sin högra sida (min vänstra) och när vi håller på att fronta så skriker han till mig att det är högertrafik som gäller.
Svarade typ "du kan väl säga till när du börjar köra högertrafik" och trampade vidare.
Idiotin minskar inte direkt va?
/R
Jag vet inte om du trollar, men jag kan inte se åldern på kvinnan, ej heller att hennes hastighet var så hög som du skriver. Var står det att hon trängde sig?Halkkörning samt att man inte som kärring på elcykel i 40 knyck alltid har företräde!
Det borde ingå obligatoriskt i en kurs vid alla köp av ny elcykel/elmoped!
Ja tydligen!Brukar kärringar köpa trimmade elcyklar?
Den jag pratade om var en annan, hade hinder på sin sida, det hindrade henne inte från att damma på fullt, med en sur uppsyn. På en slags vit fatbike-el-moppe.Jag vet inte om du trollar, men jag kan inte se åldern på kvinnan, ej heller att hennes hastighet var så hög som du skriver. Var står det att hon trängde sig?
Vilken tur att du citerade inlägget om kvinnan som kört omkull och menade någon helt annan.Den jag pratade om var en annan, hade hinder på sin sida, det hindrade henne inte från att damma på fullt, med en sur uppsyn. På en slags vit fatbike-el-moppe.
Och det var garanterat en kärring, minst en 35-40 år gammal!
Men visst, jag hade inte lasermätaren på så det kan iof ha varit 39 km/h bara
;)
Haha, ja svårt att uttrycka sig klart och tydligt på internet ibland.Vilken tur att du citerade inlägget om kvinnan som kört omkull och menade någon helt annan.
Jag skulle kalla det för begreppsförvirring, tror jag? Vad tror du?Varför skriver du elcykel om en elmoppe?
The Reflex ?Mötte upp frun igår när hon var på väg hem på sin pendling.
Lite regn i luften, kolsvart. Har ändå en hyfsat stark lampa att lysa upp vägen med när jag cyklar, men ändå missar jag en tjej/kvinna som kommer gående helt utan reflex.
Typ grå/svart klädd. smälte helt in i omgivningen och jag såg henne inte förrän hon var cirka 1 meter framför mig.
Skrek bara "SKAFFA REFLEX!" till henne och hoppas att hon kom helskinnad hem.