Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det så att Shimano provar alla nya spännande koncept på Altus-serien, för att sedan "trickle-up" till XT och XTR???
100% Potentiella köpare tittar på vikten innan köp.
Synd att den inte passar på GRX 812 bakväxeln. Hade behövt lite placebo nu ?Man kan betala 500kr också men då ingår inget placebo på köpet . Vilket då innebär 500kr i papperskorgen .
SEK 509.51 27%OFF | Ceramicspeed OSPW Oversized Pulley Wheel Rear derailleur for SHIMANO R9100/9150 R8000 SS/R8050 SS And Sram Red Force AXS
![]()
512.78SEK 30% OFF|Ceramicspeed OSPW Oversized Pulley Wheel Rear derailleur for SHIMANO R9100/9150 R8000 SS/R8050 SS R7000|Bicycle Derailleur| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.coma.aliexpress.com
Vad vet jag, folk köper ju t.ex. klockor för +10ggr det beloppet trots att klockan i deras telifån är mer exakt.Men värt 500 euro?
Nej, jag menade inte apropå hm's länk, utan allmänt att det finns dyra produkter bara för att kundsegmenten finns där.Du tror väl inte det är original?
Vad vet jag, folk köper ju t.ex. klockor för +10ggr det beloppet trots att klockan i deras telifån är mer exakt.
Exakt, och rulltrissorna SYNS ju!Helt sant! Men på en cykel finns det många områden där man kan spendera 5k med mer effekt. Men det finns folk som har maxat allt annat, så då är det väl bra att man kan spendera 5k på en cage med trissor.
Därför köpte jag Grand Seiko. Jag köpte min i juni. Den håller fortfarande tiden EXAKT. Helt otroligt. (Quartz)Vad vet jag, folk köper ju t.ex. klockor för +10ggr det beloppet trots att klockan i deras telifån är mer exakt.
Hmmm, ovala trissor kanske är det nya svarta (om svart är svart, förstås)?Vem skulle köpa och betala extra för en trissa om den ser likadan ut som alla andra? ...Hm, den annorlunda storleken är helt enkelt en ursäkt för att trissa upp priserna.
Nä ghost cog är det coola...Hmmm, ovala trissor kanske är det nya svarta (om svart är svart, förstås)?
Givet vaddå?med ökande storlek på framklingan ökar kedjefarten och därigenom motståndet,
om du tar ett tramptag kommer kedjan dras en längre sträcka om framklingan är större.Givet vaddå?
Men givet samma hastighet på cykeln och samma växel bak så går ju kedjan med samma hastighet. Med en 30-klinga så kan man hålla 45km/h, vilket jag tycker är rätt snabbt i skogen. Vilka hastigheter tycker du behövs för att man ska kliva upp till en större baktrissa?runt 30-klinga på mtb går det liksom inte att få upp farten på kedjan
Ja, så är det ju naturligtvis! Motsvarigheten till bil-byggen med hjul stora som hästkärror! ?Det ser väl lite fräckt ut kanske, jag tror det är det viktigaste.
Hambiniför 2 dagar sedan
I've had a few questions asking where the AbsoluteBlack Hollowcage review is. It's currently being peer reviewed! I thought I would go to town.
en intressant studie. det går t ex lätt att se att det kostar 5 watt att gå från 53/15 till ekvivalenta utväxlingen 39/11. det är ganska mycket. och i labmiljö. irl är skillnaden med all säkerhet större.Mindes nu att man kan titta på de enda nyare studie av drivlinaförluat jag har hittat som verkar oberoende:
![]()
Gear Issue: Friction differences between 1X and 2X drivetrains
Lennard Zinn put 1x and 2x drivetrains to the test at CeramicSpeed USA's laboratory to discover which produces more friction.www.velonews.com
Där ger Ultegra med 19t drev bak 4,8% förlust och 12t bak interpolerar jag till 3,6%. Gissar att kedjan är ungefär lika sned med stora drev fram. Så det ger 1,2% skillnad. Men det är under full last. Enda sätt att vinna 0,5% med stora trissor o bakväxeln är att mätta vid riktigt låg, och därför irrelevant belastning.
Rengöring? Lite smuts stärker bara cykeln immunförsvar säger jag. Jag lovar spola av den lite sen i vår kanske. Kanske byta den rostiga kedjan som jag hoppas håller vintern utDu funderade inte på lite rengöring innan du bytte bakväxeln?![]()
Tycker det ser rent ut.Du funderade inte på lite rengöring innan du bytte bakväxeln?![]()