Vad väger era cyklar?

Vad väger era cyklar?
Hur gemene cyklist oavsett sin egna förhållning till motionsformen cykling värderat i prestanda, funktion och vikt i kontrast till kostnaden är upp till var och en, vad är ens rätt eller fel? men att bedöma andras värdering i frågan kan bara göras om jag själv har cyklat på både tung och lätt cykel med bra eller dålig prestanda, och t.o.m med fjolårets geo :-) För att få en dialog med sund jämförelse bör det delas in i flera kategorier... typ
- Cyklar jag platt och uppför
- Är det utförscykling som gäller
- Tävlar jag på en hög nivå
- Är jag en motionär som cyklar för nöjets skull eller är det träning de lux som gäller
- mm mm ni fattar.
Eller. Det är alltid jobbigt att cykla om man tar i. Det spelar ingen roll vilken cykel du har. ?

Vad väger era cyklar?
Feta gubbe? Han är ju aäjrodynamisk och spolformad.
nedladdning (6).jpeg

Vad är då denne herre?

Vad väger era cyklar?
Förmodligen sparar man mer på att banta om man är överviktig än att köpa lättare cykel. Oklart hur mycket man vinner på respektive åtgärd, men 1 kg lättare cykel gör mer skillnad än 1 kg viktnedgång.

Vad väger era cyklar?
Förmodligen sparar man mer på att banta om man är överviktig än att köpa lättare cykel. Oklart hur mycket man vinner på respektive åtgärd, men 1 kg lättare cykel gör mer skillnad än 1 kg viktnedgång.
Fast varför inte göra det bästa av två världar? Göra en lagom viktnedgång på kroppen och belöna sig med en lättad cykel.

Tillbaka
Topp