Fula Hojar!!
Jag tycker dom är rätt coola ?Niner går och vinner både MTB och Gravel? klassen.
![]()
![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker dom är rätt coola ?Niner går och vinner både MTB och Gravel? klassen.
![]()
![]()
Gäller att ha rätt "framåtjuck" när man vill sänka sadeln med en sån där sadelrörsvinkel? =)Niner går och vinner både MTB och Gravel? klassen.
![]()
Typisk "grountainbike" -- lärde jag mig i en cykelpodcast.Niner går och vinner både MTB och Gravel? klassen.
Aha OBS-klass.Typisk "grountainbike" -- lärde jag mig i en cykelpodcast.
Bland det värsta i tråden tror jag.. man kanske kan knäppa nötter fram om man bottnar? Extra smart när man gör en cykel från scratch att lyckas få till i princip noll clearance för däcket fram….Ser ut att vara byggt av regissören till independence day..
Visa bilaga 523727
Ser ut att vara byggt av regissören till independence day..
Visa bilaga 523727
Bland det värsta i tråden tror jag.. man kanske kan knäppa nötter fram om man bottnar? Extra smart när man gör en cykel från scratch att lyckas få till i princip noll clearance för däcket fram….
Känns som att det skulle göra dämpningen mindre effektiv då slagen brukar komma framifrån och hjulet måste röra sig framåt för att kunna dämpa.gaffelvinkeln blir inte brantare djupare i slaget
Tappert försök att gömma "gravidpuckeln" bakom vevarmen! Behövs bredare vevar...Niner går och vinner både MTB och Gravel? klassen.
![]()
Känns som att det skulle göra dämpningen mindre effektiv då slagen brukar komma framifrån och hjulet måste röra sig framåt för att kunna dämpa.
Är det förresten så stor skillnad i stiction mellan gafflar och bakdämpare?
BMW och några till har liknande lösning på mc. En av fördelarna är dämpning utan att fronten sjunker vid inbromsning.Man ser sådana lösningar då och då; någon som pedagogiskt kan förklara vad för problem man försöker lösa och när det skulle funka bättre? Bara länkaget för att få hjulet att svänga med styret ser bara det ut att göra att man tappar känslan helt
Brukar du du jucka bakåt när du juckar?Gäller att ha rätt "framåtjuck" när man vill sänka sadeln med en sån där sadelrörsvinkel? =)
Hittar inga fel på den... eller är det finn fem fel ...?trek gjorde ganska fula cyklar i början av 2000 talet….
Bortsett från det tveksamma utseendet så ser det ju ut som ett fungerande, praktiskt styre i alla fall. Perfekt med rakt styre och bock i ett. ?Första gången jag postar i tråden. Jag är inte säker på vad jag ser här.
Bortsett från det tveksamma utseendet så ser det ju ut som ett fungerande, praktiskt styre i alla fall. Perfekt med rakt styre och bock i ett. ?
Nja, det där är väl inga konstigheter - för att vara en heldämpad XC-jonne från 2000 (till och rätt exakt...?) är den där både odålig och oful. Hel-ve-te vad många sämre exempel det fanns då...trek gjorde ganska fula cyklar i början av 2000 talet….
Vad är det där?Jag vet inte vad det är som får mig att återvända till den här tråden sedan trådstart...
![]()
Edit: Hittade en bättre bild:
En BMW. Syns ju lång väg.Vad är det där?
Homer Simpson-editionEn BMW. Syns ju lång väg.
Helvete vad vidrigt ful....
Intressant val av pivotpunkt. Vevhuset rör sig ganska rejält mot styre och sadel när den fjädrar...
^
Intressant val av pivotpunkt. Vevhuset rör sig ganska rejält mot styre och sadel när den fjädrar...
”I förhållande till” menade jag. Måste kännas konstigtMot? Ifrån menar du.
Det var modet på den tiderna. Den här cyklen är dock lite mer extrem än de flesta.
Nä, jag tror dom har skivat en BMW i3 o tagit den skivan som passadeSer lite ut som när någon som inte riktigt har koll på cyklar ska försöka rita en fritt ur minnet.
Flaskhållaren på styret på första bilden är fantastiskt...
Så klart med en flaska jäger på marken bredvid ??
En så kallad fulltysk.Så klart med en flaska jäger på marken bredvid ??
Cannondale?
Ingen aning, jobbarkompisen spottade den.Cannondale?
Cannondale?
man blir ju ändå lite nyfiken på drivlinan
man blir ju ändå lite nyfiken på drivlinan
Världens omständligaste framfjädring? Ser nästan ut som att de ville använda samma dämpare för både fram och bakfjädring...
![]()
Well, kanske inte OCC men delar av dem :