Skogling
Aktiv medlem
[OT] Happy Foto - visa din kamera, frågor, tips m.m.
Tog mig friheten att justera en av dina bilder.Hej! Tack för svar på mina frågor ett antal inlägg sen ? Jag slog till på en panasonic GX9 som dök upp till vad jag tyckte verkade vara ett vettigt pris. Saknar vädertätning, men i övrigt så tror jag den uppfyller mina behov och önskemål. Med ett Panasonic 14 mm f2.5 så blev det en väldigt kompakt kombo. Skaffat en liten midjeväska till vilken jag satte ihop en liten insert med gammal liggunderlag. Testade på lite längre tur i helgen och med väskan på ryggslutet märkte jag knappt att jag hade kamera med mig. Stanna, snurra väskan runt kroppen, ta fram kamera och snäpp bilder. Väldigt snabbt och enkelt ? Och det kändes som en förutsättning att det gick fort, för det var inte så väldigt varmt ute.
Några snabba bilder, direkt från kameran, bara snabbt ful-beskurna (snipp från bildvisning):
Visa bilaga 522578
Visa bilaga 522579
Visa bilaga 522580
Till kameran har jag också ett Panasonic Leica 12-60 mm. Med det objektivet blir kameran såklart lite tyngre och klumpigare, men tror det är en bra allroundlösning för barn, resa, hund med mera.
Så tror detta kan bli en trevlig kamrat. För min hypotes nu är att om kameran är lätt och enkelt att få med, då har man förutsättning till att använda kameran och faktiskt lära sig ta lite bättre bilder ?
Nästa "lilla" fundering: Hur utvecklar man sig till en bättre fotograf?
Cykeln är ni centralpunkt för det sk. gyllene snittet. ?