D
Deleted member 63645
Guest
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Blåser det mycket så täcker jag nyllet.
Senast redigerad av en moderator:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar också dra vid den tiden. Kan tipsa om att söka sig bort från cykelbanan mellan Blackeberg och Alvik, och i stället cykla över Blackeberg, Ängby och sedan en snutt på Drottningholmsvägen innan man viker av mot Ålsten och Äppelviken. Inte en bil, fina vägar och cykelglädje på riktigt. En sväng runt djurgården och runt stora skuggan tidigt på morgonen är också ren lycka. För att inte tala om att cykla längs vattnet runt Stocksund och Djursholm och vidare upp mot Täby. Och en runda runt Lidingö, med frukost på hamnmacken i Islinge, är aldrig fel. Det finns så mycket fin cykling i Stockholm, bara man kommer iväg före trafiken.04:50? Jag är mycket imponerad, för mig vore det en nära döden upplevelse (men mysigt att vara helt ensam på vägarna).
Det får nog avgöra själv. Är du orolig att förfrysa dig men inte vill täcka fejjan, ta med dig en spegel och håll lite koll.När tycker expertisen att det är läge och täcka näsan med nånting för att motstå kylan? -10?-20?
Man klarar sig som utan att täcka ansiktet men det kan vara ganska behagligt att göra det vid -10 och mer tycker jagNär tycker expertisen att det är läge och täcka näsan med nånting för att motstå kylan? -10?-20?
Det jobbigaste med vintercykling är ju att sätta på sig alla kläder. Sant.-5 och en rätt elak sida-mot. Balaklava med näsan utanför fungerar bra och vinterskor är skönt men hua vad tungt det går med all vinterutstyrsel.
Det finns väl nån nedkylningstrend som mest visar sig genom att väldans många håller på med vinterbadande. Och det är ju en bra trend.
Måste finnas negativa effekter ocksåHar läst om att det ska ha en massa positiva effekter.
Eventuella positiva effekter erhålles endast vid överlevnad?Måste finnas negativa effekter ocksåhmmm, risk för hjärtstillestånd?
-13 och du slänger av dig buffen? ?Hemresan var faktiskt skön studsade fram på den hårda snön! Slängde av mig buffen pga svag vind. Nya tag imorgon.
Ja jag är tokig! ? Men det var krispigt skön luft just då.-13 och du slänger av dig buffen? ?
Här på värstkusten har sydväst vinden en viss förmåga att vända till nordväst vinden, så du bränner lika många kalorier på hemvägen som dit vägen. Som tur e så väntar en kall ? i kylen när man kommer hem, så kaloriförfallet återställsMotvinden hade skruvats upp ett par knop sen igår och tillsammans med -1, några förlupna snöflingor och några tiondels bar för lite i däcken gjorde pendlingen för dj*vla tung. Fick peta i lillkakan fram redan efter 3-4 km och resten är historia som man brukar säga. Hoppas hemfärden bjuder på samma fina medvind som igår ????
CykelbanaJodå,sjyssta vyer i vinterskrud! Fredag den 3:dje December. Svettigaste turen ever! 8 km. Tog en timma mot normalt ca 20 min ?
Dina bilder förgyller tråden ??
grymt fint!!
Behöll du buffen på i morse menar du? ? Jag är hyfsad nöjd med klädsen själv men att jag överlever tackar jag @Manurhin2 för som tipsade mig om en facebook annons på ett par Lake MXZ304 Wide för en tid sedan, de underlättar en hel del. ? Merino liners + Hestra klohandskar fungerar ok men möjligen vore tumhandskar ett litet snäpp varmare, det är dock tummen som är den största utmaningen nu för mig, borde nog valt en storlek större... Att lära sig bemästra vintern är inte superenkelt men det brukar inte vara alltför många dagar som är så här bistra i Stockholm.Ruggig morgon (5:30) händerna tog stryk på slutet, känner att jag behöver smörja kedjan.
Buffen på ? Beställde prylar på Cykelkraft i helgen inklusive klohandske ? Min låda med julklappar borde dyka upp imorgon ??Behöll du buffen på i morse menar du? ? Jag är hyfsad nöjd med klädsen själv men att jag överlever tackar jag @Manurhin2 för som tipsade mig om en facebook annons på ett par Lake MXZ304 Wide för en tid sedan, de underlättar en hel del. ? Merino liners + Hestra klohandskar fungerar ok men möjligen vore tumhandskar ett litet snäpp varmare, det är dock tummen som är den största utmaningen nu för mig, möjligen borde jag valt en storlek större...
såhär renplogade fina cykelbanor finns inte mellan Mölndal å Göteborg kl 4 på morgonen, då jag...Måste upp tidigare för att fånga Federico's fina soluppgångar. Men hade en fin men kylig morgon här med.
Visa bilaga 527334