Enkel GPS för loggning.

desmo

Aktiv medlem
Enkel GPS för loggning.
Hej.

Jag överväger att köpa två nya GPS för året. En modell större för navigering och en mindre enbart för loggning. Ang den större finns lite trådar jag läst och skrivit i (Hammerhead och Edge 530 tror jag är alternativen just nu). Men när det gäller mindre hittar jag ingen aktuell tråd.

Förutom Garmin 130 har jag även tittat på Sigma Rox2.0 https://rox.sigmasport.com/product/rox-2-0/
Någon med erfarenhet av den?
Eller någon med tips på andra små/billiga cykeldatorer? ANT+ är önskvärt förutom det vanligaste funktionerna som hastighet/tid/sträcka.
Finns det något mervärde att välja två datorer från samma tillverkare?

Enkel GPS för loggning.
Vad är uppdateringsfrekvensen på en så'n Edge E35? Om syftet t ex är att göra overlay till Gopro-filmer för MTB-åka i rask fart så krävs det lite av loggningen.

Enkel GPS för loggning.
Vad är syftet med två olika? Seriös fråga av rent intresse!?
Jag tycker det känns dumt att åka omkring med en stor (och dyr) cykeldator när jag cyklar mtb. Eller cyklar mina kortare rundor i närområdet.
Smidigt med klocka på styret om man ändå mest ska logga
Jag brukar kolla hastighet/distans/klocka då och då och då tycker jag klocka är lite sämre (har en 910xt).
För enbart loggning tycker jag gamla Edge 25 är suverän. Brukar dyka upp på köp och sälj för ett par hundringar.
Synd att den utgått! Har tyvärr dåliga erfarenheter av Garmin när det gäller äldre produkter. Fick skrota min FR305 pga mjukvara när klockan var fysiskt hel. Och är orolig att min 910xt kommer gå samma öde till mötes.

Enkel GPS för loggning.
Wahoo Elemnt Mini dyker upp då och då som beg för ett par hundralappar. Funkar som TS vill.
Men har utgått så ny finns inte att köpa.

Enkel GPS för loggning.
Riktigt gamla gps:er kan vara långsamma på att hitta positionen vid start också. Min antika Garmin 500 är rejält seg, vet inte med vilken version de blev snabbare.

Enkel GPS för loggning.
Wahoo Elemnt Mini dyker upp då och då som beg för ett par hundralappar. Funkar som TS vill.
Men har utgått så ny finns inte att köpa.
Nej, ville inte TS ha en separat enhet för loggning? Minin hade inte egen GPS utan fick kopplas till telefonen. Lite gå över ån efter vatten i det här fallet?

Bolten lär vara det enklaste i Wahoos sortiment som möter TS krav. Den något äldre Bolten dyker upp hela tiden på KoS runt tusenlappen, ibland lågmilare.

Enkel GPS för loggning.
Nej, ville inte TS ha en separat enhet för loggning? Minin hade inte egen GPS utan fick kopplas till telefonen. Lite gå över ån efter vatten i det här fallet?

Bolten lär vara det enklaste i Wahoos sortiment som möter TS krav. Den något äldre Bolten dyker upp hela tiden på KoS runt tusenlappen, ibland lågmilare.

Sant. Mitt minne…
Det ligger en delvis fungerande Bolt just nu för ett par hundralappar.

Tillbaka
Topp