[OT] Vilken laddbar bil ska jag ersätta xc70 med?
Med tanke på att jag till yrket är expert på energieffektivisering av ICT så har jag koll på det, ja.Aldrig mött någon så finetlig till förändring, men det är trots allt förändringen som gör att du kan sitta och interneta med en massa andra människor. Kör man med dina knep kan man ju säga "hur tror du elen till din dator utvinns? Hur tror du att du kan sitta på internet året runt, vet du vad som krävs för det?" Köp en fäbodvall och gå off grid kanske är det bästa på många sätt och vis. Fascinerande att ingenting nytt någonsin är bra, men det du har anammat det fungerar ju kanon.
Bara för att nåt är nytt så är det inte automatisk bra och miljövänligt, det finns baksidor av det mesta och det är fascinerande hur det kan vara så provocerande för vissa i den här tråden när dessa baksidor påpekas. Att påpeka dessa innebär inte att man är fientlig till förändring, däremot kritisk till den rätt ensidiga bild som oftast målas upp av industri och media utan att beakta dessa baksidor, och som okritiska konsumenter sväljer med hull och hår.
Ja, lån och leasing för konsumtion är ungefär lika illa.För övrigt så är ju privatleasing ungefär som vilket lån som helst.