Visa dina laster...

Visa dina laster...
Pizzaracket fick verkligen jobba med den här kartongen.
0A8FFCAD-71CF-4951-A10A-3D1887D65880.jpeg

Visa dina laster...
Jag börjar skönja en verklig last hos mig själv. Att döma av vilken bristande själv- och sjukdomsinsikt människor vanligen ådagalägger och i den spelade förvissningen att jag väl inte är bättre än någon annan så gissar jag att denna last har varit uppenbar för alla utom mig själv. Men nu orkar jag inte bära det inom mig längre, det måste få komma ut. JAG ÄR EN CYKEL-MED-LAST-JUNKIE!
Så var det sagt.

Det är lastcykeln, bikepacking-skjutsen, den gamla touringcykeln, den potentiella världsomcyklingscykeln… Vartenda nytt cykelbygge följer samma mönster.
1. Den här gången ska jag hålla cykeln lätt, nätt, rapp och utan en massa påhäng.
2. Wow vilken lätt, nätt och rapp cykel det blev när man inte hänger på en massa pakethållare, fästen och väskor.
3. Den här cykeln är verkligen skön, jag använder den till allt.
4. …men för att kunna göra det vore det nifty med åtminstone liiite lastkapacitet. Bara en Carradice Barley under sadeln.

Ja ni fattar. Till slut blir det ännu en cykel i stallet som har kapacitet att lasta både barn, veckohandling, äventyrspackning och en Electrolux hushållsassistent med äppelmostillsats. Senaste återfallet nedan, en hyfsat strippad och jämförelsevis lätt Miyata som efter bara ett par tre månader ser ut så här, med dubbla väskor och lastad med 10 kg frukt, grönsaker och blandade fågelfrön från lokala ekoshoppen:
A454F598-FC06-4715-9EA8-219C2E4FD55A.jpeg

Hjälp mig, jag orkar inte mycket längre.

Visa dina laster...
Det där är faktiskt ganska imponerande. 50 meter 17+x21 panel väger väl runt 100 kg, sen otympligt som fn och ingen el-assistans...
jag far med dålig terminologi, allt var inte panel. det var:
8,4 meter 22x170, som enligt byggmax ska väga 1,68 kg/m: 14,1 kg
21,6 meter 22x120, som ska väga 1,19 kg/m: 25,7 kg
21 meter 17x95, råspont, som ska väga 0,73 kg/m: 15,33 kg
totalt: 55 kg

50 kg tycker jag går riktigt bra. men det går nån gräns där ovanför, när det blir 65 kg tycker jag det går tungt.

Visa dina laster...
Najs @juliusjonzon, vad är det för elsystem?
Det är ett swytch-bike. "Köpte" det på indiegogo.

Otroligt skönt att ha, gör att vi kan köra med en 30kg unge till skolan/aktiviteter utan att behöva duscha när man kommer till jobbet.

Batteriet är litet. Räcker absolut för oss som bara kör i stan, håller ca 1 vecka. För dom som har lite längre att pendla, blir det nog ladda lite väl ofta.

Motorn är 250w. Har alltid på minsta support, går alldeles för fort annars. Hade gärna bytt vridmoment/hastighet.

Tillbaka
Topp