Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Delar deras bild, kanske t o m skulle kunna sträcka mig till bra. Definitivt bra givet förutsättningarna. Vägen dit var faktiskt mycket värre.Cyklar inte grus själv men stravakompisar var ute idag och körde grus på västra delen från Säby gård väster om Säbysjön och sedan öster om Översjön. Status "Icy but ok".
Jag cyklade från Säby till crossbanan i morse, det var en blandning av is, mjuk is, fruset grus och blött grusNågon som har varit ute igår eller idag?
I eftermiddags så var det väldigt mycket mjuk is, inget plogat så det var inte kul. Några fläckar där det var snöfritt och där sög gruset tag i däcken, ska sägas att detta gäller sträckan Crossbanan till Säby.Någon som har varit ute igår eller idag och kan beskriva hur cykelbart det är?
Ganska stor skillnad på igår morse och idag... Det som var snöslask igår har frusit under natten och kommer väl att smälta tids nog under dagen. Jag skulle gissa på svårbemästrad is nu på morgonen, men kanske bättre senare under dagen.Tack!
Jag tolkar det som att det är cykelbart. Tråkigt och jobbigt underlag, men inte svårbemästrad is med stor risk för vurpor. Stämmer det?
Bra analys.Ganska stor skillnad på igår morse och idag... Det som var snöslask igår har frusit under natten och kommer väl att smälta tids nog under dagen. Jag skulle gissa på svårbemästrad is nu på morgonen, men kanske bättre senare under dagen.
Jag tror att stigcykling är det bästa valet just nu, har generellt varit mindre is och snö på stigarna, ofra blivit barmark efter lite töande. Kommer iaf bli mitt val i morgonBra analys.
Knepigt läge nu trots vackert väder - cyklingen för isig, isarna inte tillräckligt bra för skridskoåkning och ingen snö för skidåkning.
Jag åkte längd på konstsnöspår idag, isigt där också, inte det roligaste underlaget men satte iaf årets snabbaste varvtid :-)Bra analys.
Knepigt läge nu trots vackert väder - cyklingen för isig, isarna inte tillräckligt bra för skridskoåkning och ingen snö för skidåkning.
Jag tror att stigcykling är det bästa valet just nu, har generellt varit mindre is och snö på stigarna, ofra blivit barmark efter lite töande. Kommer iaf bli mitt val i morgon
Jag åkte längd på konstsnöspår idag, isigt där också, inte det roligaste underlaget men satte iaf årets snabbaste varvtid :-)
Den stämde sådär ang stigarna, en blandning av torra och böta stigar, bitvis snö långa sträckor och nån dödsis på vissa ställen.Stämde din hypotes? Det känns som att det inte har blivit lättare.
Den stämde sådär ang stigarna, en blandning av torra och böta stigar, bitvis snö långa sträckor och nån dödsis på vissa ställen.
Körde ett varv på grusvägarna i morse och det har smällt på bra, betydligt mer öppet grus än för en vecka sen, speciellt på nordvästa fältet.
Järvafältets grusvägar igår eftermiddag. Bitvis fullständigt ofarbart utan dubbdäck.
Visa bilaga 542346
Idag aningen mindre is, men där isen smält är det soggigt.
Tack! Jag valde att hålla mig på renodlad is, dvs åkte långfärdsskridskor istället. Jag känner igen känslan, där isen slutar känns det verkligen som marken suger tag i en och farten i det närmaste halveras...Ja, sanden ligger på isen och gör det den är tänkt till, börjar tom bli ställen där det inte är is och där suger marken tag i en
Någon som vet aktuell status? Finns det fortfarande is kvar eller vågar man cykla med odubbat fram?