Höjdskräck
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Känner du till ngn snabb o flowig nedfart där som gör sig bra på Gopro?Underbart i Änggården. Några små isfläckar här och där bara. Visa bilaga 542430
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känner du till ngn snabb o flowig nedfart där som gör sig bra på Gopro?Underbart i Änggården. Några små isfläckar här och där bara. Visa bilaga 542430
Har du kollat på the wall, flunsås berget nära hisings parken.Var ligger den?
Vad menar du med "slår"? Vertigo är ju en ganska snäll häll.Har du kollat på the wall, flunsås berget nära hisings parken.
Den slår vertigo i min mening.
Ja Vertigo är ju ganska flack, men ligger ju lite närmare aktuell rolldown i Lkb om D I U letade ngt annat i krokarna.Slår,som i roligare att köra.
Bra fallhöjd med skön berg och dalbane känsla.
Men ändå en snäll transition i botten så man slipper head buta styret
du får kolla nya featuren efter trädroppet uppe på grävlingsroppen i HPStår och kollar på lackarebäcksbranten nu men ger mig, för stort för mig. ?
Ja Vertigo är ju ganska flack, men ligger ju lite närmare aktuell rolldown i Lkb om D I U letade ngt annat i krokarna.
Det där fotot är från starten till Preachers/Sandiga/Flowiga, vilket väl är så flowigt det blir i Göteborg.Känner du till ngn snabb o flowig nedfart där som gör sig bra på Gopro?
Den har jag kört, inga problem :).du får kolla nya featuren efter trädroppet uppe på grävlingsroppen i HP
Nä den kanske vore nåt :). Var exakt ligger den?Har du kollat på the wall, flunsås berget nära hisings parken.
Den slår vertigo i min mening.
testa nu ;)Den har jag kört, inga problem :).
Flowiga är väl just flowigast, om än inte så utmanande. Preacher’s är flowig om man är duktig. Kanske första halvan av Holken med?Det där fotot är från starten till Preachers/Sandiga/Flowiga, vilket väl är så flowigt det blir i Göteborg.
Vill minnas de såg ut så i december också då jag åkte den? E de inte där strax efter trädroppet?testa nu ;) Visa bilaga 542529
nä det e annorlund nu ;)Vill minnas de såg ut så i december också då jag åkte den? E de inte där strax efter trädroppet?
Får se om jag hinner dit imorgon igen :).n
nä det e annorlund nu ;)
Känner du till ngn snabb o flowig nedfart där som gör sig bra på Gopro?
Pine Forest DH såg fin o fartig ut. Bra kört!
Preachers flyter väl på rätt fint även om man inte är duktig, som jag. Förutom de lite ondskefulla stenarna i mitten.Flowiga är väl just flowigast, om än inte så utmanande. Preacher’s är flowig om man är duktig. Kanske första halvan av Holken med?
Och så undrar folk hur/varför cutlines uppstår. ?Tack tack. Den är rolig men tar bara runt 30s om man har bra fart. Går att köra ganska många olika spår också vilket är kul. Här har du samma spår med ”chase cam”.
ZzzzzzzOch så undrar folk hur/varför cutlines uppstår. ?
Det blir ju lite ..festligt när man "kör" en stig men ignorerar alla features som gett den dess (DH)-namn, och straightline:ar allt som går i övrigt.. och sen postar nån slags tid att skryta(?) med. Men vi har nog bara olika livsåskådning.Zzzzzzz
Hålla vänster och tungan rätt i mun funkar oftast för mig där ? Sen är där några oflowiga uppförsmeter med.Preachers flyter väl på rätt fint även om man inte är duktig, som jag. Förutom de lite ondskefulla stenarna i mitten.
Lätt att jiddra. Lägg upp en film på när du kör den ”rätt” istället för att gnälla på hur andra kör…Det blir ju lite ..festligt när man "kör" en stig men ignorerar alla features som gett den dess (DH)-namn, och straightline:ar allt som går i övrigt.. och sen postar nån slags tid att skryta(?) med. Men vi har nog bara olika livsåskådning.
Jag funderar på att dra o köra Red Bull Rampage. Jag kommer iofs köra grusvägen som används för att transportera folk upp, men whatever.
Påstår inte att jag är nåt superess på att cykla, men vi har nog olika inställning till vad som är roligt på cykel. Ett tips kan ju vara att såga ner några träd, då kommer den säkert gå att köra på sub-30s!Lätt att jiddra. Lägg upp en film på när du kör den ”rätt” istället för att gnälla på hur andra kör…
Jag har kört på 29 ;).Påstår inte att jag är nåt superess på att cykla, men vi har nog olika inställning till vad som är roligt på cykel. Ett tips kan ju vara att såga ner några träd, då kommer den säkert gå att köra på sub-30s!
Måste var jättejobbigt för dig att inte alla cyklar på det sätt DU tycker att andra ska cykla på. Syftet med att nämna tiden var denna gång att påvisa att det blir en väldigt kort video.Påstår inte att jag är nåt superess på att cykla, men vi har nog olika inställning till vad som är roligt på cykel. Ett tips kan ju vara att såga ner några träd, då kommer den säkert gå att köra på sub-30s!
Avklarad, va lite större nu än i december :Ptesta nu ;) Visa bilaga 542529
Det tog mig ngn timme att hitta stigen, så ca 1h5m för mig då men då genade jag på ett par ställen.Det tar säkert en minut för mig, så jag vinner stort.
Svarar mig själv: mestadels bra då det torra var torrt och leran var frusen, men kommer att bli kladdigt på sina ställen när det tinar. Några småluriga isfläckar, bl.a. på slutet av Bongo efter droppet men innan sista gappet. Bra att reka innan alltså.Nån som vet status på Mölnlycke; Bongo, Hövding et.c.? Borde väl överlag vara bra hoppas jag.. Har rådjuren trampat upp nåt nytt i området på senare tid som man borde kolla in?
Ridstigen är väll stigen 2m till vänster just för att det inte ska bli såhärRoliga timmen på lunchen i Ägb. Som väntat ganska torrt där uppe och mindre torrt längre ner.
Visa bilaga 543564
Visa bilaga 543565
På nedersta bilden är det ju uppenbart att hästar borde förbjudas på större delen av stigarna i Ägb under vinterhalvåret, och under resten av året få vistas på max tre stigar om totalt 10 km, alternativt framföras i horse parks mot avgift.
Jo.. det var mest en anspelning på länsstyrelsens senaste förslag avs hur cykling skall regleras i Ägb ?Ridstigen är väll stigen 2m till vänster just för att det inte ska bli såhär
Dock cyklar jag alltid på ridstigen här för att undvika hästar
Dock tycker jag alla kan samsas på samma stigar (även hästar)
Jag stannade hemma och cyklade skittrista hemmastigar istället för jag va helt säker på att parkeringen i Eklanda skulle va överfull ?Visa bilaga 543968
Perfekt i Ägb, årets bästa (i lycka mätt) runda trots lite trötta ben. Som en bra sommardag fast behagligare cykelväder. Förvånansvärt lite folk. Ren lyx. Åkt dit direkt.
Där var rätt fullt när jag passerade vid 14:30, men inte till den grad att det skapats en extra parkeringsrad i mitten.Jag stannade hemma och cyklade skittrista hemmastigar istället för jag va helt säker på att parkeringen i Eklanda skulle va överfull ?
Jävla dålig timing att ha ett långt operationssår på insidan låret som måste läka. ? Får förhoppningsvis börja cykla igen nästa helg.Jotack. Det är sjukt bra i skogen nu. Denna veckan kan bli bästa mtb-veckan 2022. Ut med er bara.
Lagom torrt, grymt fäste, öppna stigar innan allt grönt kommer, inget damm och inte massa j-a flygfän, fästingar och skit. 10/10.