Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
köpa ett ställ i helmetall iställlet? om det nu behövs ett mekställ. det gör det i princip aldrig.När släpps det där 㡪???⚔†??
??#$@&%*!?꩜ #⃣☠ mek-stället!?!? Jag behöver det NUUUU.
Någon med tillgång till Lidls interna information som kan antyda något.

nej faktiskt inte direkt:)Är det inte viss prisskillnad typ 300kr mot 300 Euro?
30000? Nu får du väl ändå sätta dig ner..nej faktiskt inte direkt:)
inte sett till andra prisskillnader vi utan knussel accepterar inom vår cykelvärld, med i praktiken helt minimala skillnader i ergonomi eller prestanda.
300 euro för det där stället är ett fantastiskt fynd. man får verkstadskvalitet, tajta leder i metall, och framförallt en gripklo i metall, som inte svajar runt. bara den är värd prisskillnaden.
och den typen ställ kostar annars snarare mer än mindre än 30000 sekiner. nu pratar vi prisskillnad.
sök och du skall finna;)30000? Nu får du väl ändå sätta dig ner..
Nä, varför ska jsg söka? Du kastar ur dig helt befängda påståenden bara. Rent av löjligt. Hur kan du ens få för dig att rekommendera något som kostar 3000 när det efterfrågas något för 300? Att sen kalla det för bättre än något påhittat för 30000 är ju helt tokigt.sök och du skall finna;)
redan mediokra park tools kan kosta betydligt mer än uniorstället. med plastled och/eller klämma. ett exempel är prs25.
Sant, du påstår faktiskt att ett ställ av liknande kvalitet kostar mer än 30000, inte 30000 som jag skrev.marr, du följer inte lex vardagsrum. du kommer här och skapar dålig stämning istället för att diskutera sakfrågan.
som är; kan det vara värt 3000+ kr för ett mekställ istället för ett för 300. jag tycker alltså det, du behöver inte tycka det. det betyder inte att jag tycker din åsikt isf är 'befängd' eller 'löjlig'. ooms tyckte också annorlunda och argumenterade utan övertoner för sin sak, på ett balanserat sätt.
dessutom har du fel i sak. jag har inte påstått att umiorstället är bättre än ett yrkesställ för 30 000 sek. och de är inte påhittade.
en oförbehållsam ursäkt vore på sin plats.
Blå? De vet väl alla.Om vi ska diskutera personliga preferenser så kan vi väl komma överens om vilken färg som är finast?
Låter rörigt.Här är det väl iaf grön/röd kombo som gäller? ?
jag gillar verkligen lidl, men allt inte guld som glimmar.
svajiga mekställ med glapp och uppenbara problem med tyngdpunkt vs underlag rikerar mest att bli dammiga och ta upp plats i garaget.
ville bara visa att high end i fallet mekställ, faktiskt inte är långt borta sett i absoluta kronor. relativt sett är det förstås en avsevärd skillnad, precis som framkommit i diskussionen.
och jag gillar även din gärning här marr. men de bästa ostarna har ibland de största hålen;)
har man så som även jag haft, så tight budget är mitt bästa tips att skippa även ett billigt mekställ. för det är inte strikt nödvändigt för något jobb på en cykel överhuvudtaget. alls.Om man har en budget för sin nya gravel-cykel på 3000kr och en budget för sin landsvägscykel på 2 000 kr är det mycket med ett mekställ för 3 kkr. Jag köpte mitt i fyndkorgen på Lidl för 150 kr tror jag och det var det värt. Om man inte vill hänga cykeln med hjulaxlarna lodräta mot marken duger det fint.
Mekstället är ett betydligt mindre bekymmer än att meka cykel i studentlägenhet eller oisolerat cykelförråd.
Röd? den är ju snabbast. Det vet väl allaBlå? De vet väl alla.
Nja, om vi ska vara petiga så är väl Dremel ett varumärke och inte riktig samma sak som Parkside. Men den kan såklart vara prisvärd ändå.kommande vecka säljs en batteridremel som jag har goda erfarenheter av.
om ni skall renovera en kassett eller så....
Visa bilaga 543961
Samma gäller för termos, efter varumärket Thermos. Jag, och många andra, använder dock termos som namn för själva behållaren och inte varumärket. Detsamma torde gälla för dremel. Ett exempel på degenererat varumärke.Nja, om vi ska vara petiga så är väl Dremel ett varumärke och inte riktig samma sak som Parkside. Men den kan såklart vara prisvärd ändå.
Jag har också den där maskinen och en drös extra tillbehör. Funkar utmärkt även om en Dremel säkert är mycket bättre. Den har i alla fall deltagit i ett antal snitsiga McGyvermanövrar.kommande vecka säljs en batteridremel som jag har goda erfarenheter av.
om ni skall renovera en kassett eller så....
Visa bilaga 543961
Du förstår inte mitt användningsfall. Jag bor i centrala Stockholm. Jag har ingen källare eller garageuppfart jag kan fixa med mina cyklar på. Ska jag göra något så trivialt som laga en punktering och behöver ställa min cykel upp och ner måste jag göra det i vardagsrummet, efter att först ha tagit bort alla mattor, flyttat textilmöbler etc för att kunna vända på cykeln. Med ett mekställ behöver jag bara hänga upp den på den plats den redan står på. Behöver bara någon dm extra utrymme tillfälligt jämfört med 1-2 meter.marr, du följer inte lex vardagsrum. du kommer här och skapar dålig stämning istället för att diskutera sakfrågan.
som är; kan det vara värt 3000+ kr för ett mekställ istället för ett för 300. jag tycker alltså det, du behöver inte tycka det. det betyder inte att jag tycker din åsikt isf är 'befängd' eller 'löjlig'. ooms tyckte också annorlunda och argumenterade utan övertoner för sin sak, på ett balanserat sätt.
dessutom har du fel i sak. jag har inte påstått att umiorstället är bättre än ett yrkesställ för 30 000 sek. och de är inte påhittade.
en oförbehållsam ursäkt vore på sin plats.
Här finns originalet, om man är mer premiumt lagd.Nja, om vi ska vara petiga så är väl Dremel ett varumärke och inte riktig samma sak som Parkside. Men den kan såklart vara prisvärd ändå.
Då kommer lidlstället passa perfekt. Den tar minimalt med plats (när det kommer till mekställ) ihopfälld. Det är sjukt prisvärt och, särskilt i ditt fall, ändamålsenligt.Du förstår inte mitt användningsfall. Jag bor i centrala Stockholm. Jag har ingen källare eller garageuppfart jag kan fixa med mina cyklar på. Ska jag göra något så trivialt som laga en punktering och behöver ställa min cykel upp och ner måste jag göra det i vardagsrummet, efter att först ha tagit bort alla mattor, flyttat textilmöbler etc för att kunna vända på cykeln. Med ett mekställ behöver jag bara hänga upp den på den plats den redan står på. Behöver bara någon dm extra utrymme tillfälligt jämfört med 1-2 meter.
Som bonus behöver jag inte håller på flytta om ringklockor, lampfästen etc som annars knäcks när jag ställer cykeln upp och ner.
Jag håller med. Mitt lidl-ställ används hela tiden. Jag blir inte ens irriterad på att det är så jäkla uselt för att det är smidigt och lätt. Mitt park tools ligger oanvänt då det är tungt, otympligt och rätt riskabelt att manövrera i en lgh.Då kommer lidlstället passa perfekt. Den tar minimalt med plats (när det kommer till mekställ) ihopfälld. Det är sjukt prisvärt och, särskilt i ditt fall, ändamålsenligt.
ungefär som vespa, rollerblades och scania. den senare benämningen vad jag vet avgränsad till brasilien.Nja, om vi ska vara petiga så är väl Dremel ett varumärke och inte riktig samma sak som Parkside. Men den kan såklart vara prisvärd ändå.
Masonite ??Masonit :)
Jag förstår poängen, men det innebär inte att det är rätt.ungefär som vespa, rollerblades och scania. den senare benämningen vad jag vet avgränsad till brasilien.
Att brassarna kallar Sverige för Skåne (för jag antar att det är det som åsyftas) tycker jag själv känns helrätt.Jag förstår poängen, men det innebär inte att det är rätt.
Scania har sin tillverkning för den sydamerikanska marknaden i Brasilien.Att brassarna kallar Sverige för Skåne (för jag antar att det är det som åsyftas) tycker jag själv känns helrätt.
brassarna kallar alltså lastbil för scania. alltså oavsett märke.Att brassarna kallar Sverige för Skåne (för jag antar att det är det som åsyftas) tycker jag själv känns helrätt.
Aha ja det var väl det andra, inte lika roliga, alternativet ?brassarna kallar alltså lastbil för scania. alltså oavsett märke.
enligt vad jag hört.
Perfekt att göra eftersatt fotvård med.Jag har också den där maskinen och en drös extra tillbehör. Funkar utmärkt även om en Dremel säkert är mycket bättre. Den har i alla fall deltagit i ett antal snitsiga McGyvermanövrar.
Det där låter inte som en dum ide faktiskt. Scholl fotfilen är ganska kassPerfekt att göra eftersatt fotvård med.
Statschefens fru har haft dåligt inflytande.brassarna kallar alltså lastbil för scania. alltså oavsett märke.
enligt vad jag hört.
Ja såg den, men rent spontant känns 180mm ganska litet för att slipa såväl golv som vägg?Visa bilaga 544159
Är det någon som har testat denna slipmaskin? Är det pengarna i sjön?
Du förstår inte mitt användningsfall. Jag bor i centrala Stockholm. Jag har ingen källare eller garageuppfart jag kan fixa med mina cyklar på. Ska jag göra något så trivialt som laga en punktering och behöver ställa min cykel upp och ner måste jag göra det i vardagsrummet, efter att först ha tagit bort alla mattor, flyttat textilmöbler etc för att kunna vända på cykeln. Med ett mekställ behöver jag bara hänga upp den på den plats den redan står på. Behöver bara någon dm extra utrymme tillfälligt jämfört med 1-2 meter.
Som bonus behöver jag inte håller på flytta om ringklockor, lampfästen etc som annars knäcks när jag ställer cykeln upp och ner.