Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Blev faktiskt bara omkörd en gång under gårdagen och ingen gång idag.

Gårdagens omkörning gjordes av en småtrimmad elcykel.
Elcyklar räknas egentligen inte tycker jag så du vann. ? Men det är ju "kul" att man omedvetet tittar efter ett batteri varje gång när man blir omcyklad. :sneaky: Tycker det är rätt tröttsamt, man "tvingas" cykla om dem i varje jäkla nerförsbacke, kan de inte bara ge upp? En del av dem verkar inte ens förstå hur sjukt sega de är nerför och håller alldeles för dåligt åt höger.

Senast ändrad:
Elcyklar räknas egentligen inte tycker jag så du vann. ? Men det är ju "kul" att man omedvetet tittar efter ett batteri varje gång när man blir omcyklad. :sneaky: Tycker det är rätt tröttsamt, man "tvingas" cykla om dem i varje jäkla nerförsbacke, kan de inte bara ge upp? En del av dem verkar inte ens förstå hur sjukt sega de är nerför och håller alldeles för dåligt åt höger.
Det är alltid någon e-damtralla som ska rulla förbi precis innan krönet på broarna....

Alltså jag försökte men med vetskap om att nästa landning kunde skicka in mig på Sös så agerade jag annorlunda än vanligt.
processed-08d6f7cd-4bb3-40d8-82c6-a854f4692a5f_yLebZr55.jpeg

Till och med jag har tagit av mina dubbdäck, kommer vintern tillbaka får det bli hybriden, min nödbackup. Lite halvjobbigt att behöva kolla väderleksrapporten varje jäkla dag men får väl göra det ett tag. Slår vädret om under en och samma dag får det bli t-bana helt enkelt, gud förbjude. ?
Mina dubbdäck slet jag av idag… SKÖNT! ?

Underbart vacker pendling idag. Solen verkar ha lockat ut många cyklister som legat i ide under vintern. Blev omkörd i nedförsbacke av en cyklist på en hybridcykel med armarna på ett par tempopinnar. Snabbt ska det gå i storstaden. Samtliga ur vägen!
Låter ju nderbart. man skulle ju vilja komplettera med en bra plog framför cykeln så man kan gå all in nedför broar och annat

Kylig morgon. Bestämde mig av oklar anledning att byta från mina vanliga överdragsbyxor till lycra i form av benvärmare. Vilken skillnad! Gick nog ett par km/h fortare till Alvik. Inte p.g.a. aero-gains då utan för att jag frös nåt förjävligt och fick trampa på extra för att få upp värmen!

Senast ändrad:
Då vinterskorna tvättades och smordes in igår med förhoppning att dom skulle vara torra och redo för en ny vecka så möttes jag fortfarande av ett par blöta skor som får dra sig till morgondagen.

Kyligt värre med sommarskorna men belöningen blir väl till eftermiddagen då graderna ska gått upp här i Stockholm ☀️ :cool:

Hoppas en bilist eller två blev underhållna i morse. :sneaky: Styret/bromshandtaget slog emot en jäkla stolpe när jag skulle svänga ganska snävt efter att kört över ett övergångsställe. Blev bländad av den starka solen tror jag, sällan jag cyklar just där. Ett fint fall i sidled i extremt låg fart men blir så irriterad på mig själv, slarv. Får rikta tillbaka bromshandtaget lite senare.

Kanske blir min statistisk, en irriterande grej ungefär 1 gång/år, så länge som det sker i slow motion fart klarar man sig varje fall.

Vet ej om det var någon här men aspirerar helt klart på titeln som den starkaste pendlare jag stött på sedan jag började pendla oktober 2020, härmed kallar jag honom för Kungen.

Hade en stor jäkla mtb med feta hjul men verkade sjukt stark, tyckte ju att jag själv var rätt snabb i morse. *LoL* Lite osäker på hastigheten men han höll säkert 35 km/h i snitt över Stora Mossen stigningen innan han fortsatte att förnedra Tranebergsbron.

O'Neill stod det på ryggen, om det var någon här, jag är klart impad. Tror varje fall inte det var el, såg sannerligen inte ut som en elcyklist heller.

Roande hur som helst med någon som pendlar ungefär 400W i snitt (typ...). ??

Senast ändrad:
H**v**es-j**larkallt, minus 6 när jag började... Jag var i Sälen förra veckan och det var inte så kallt där. Hade hoppats på räsern idag men men sex minus så är det inte görbart ens med skoöverdrag för mig. Satte iaf på slicks på pendlaröket igår så det blev klart mindre misär och ca sex minuter snabbare. Solen sken iaf :D

/R

En asgammal tant hade änglavakt. Satt på cb i sin metallicröda elscooter och skulle korsa landevejen vilket hon valde att göra just när en vit hantverkarbil(!) och en buss körde om henne. (70-väg)
Danskarna har dock ögonen på skaft och båda bilförarna lyckades tvärnita ca 5 cm bakom henne.
Själv märkte hon inget alls, rullade tryggt och godmodigt vidare på andra sidan.
Färden till den andra sidan får således vänta lite ;)

Om morgonpendlingen gick fort för att det var snorkallt gick hemfärden fort för att det var toppenväder som både sinne och ben blev glada av. 10 grader och solsken, relativt torrt och dessutom måttliga mängder grus. Nu är det (nästan) vår! ☀️

Kylig morgon. Bestämde mig av oklar anledning att byta från mina vanliga överdragsbyxor till lycra i form av benvärmare. Vilken skillnad! Gick nog ett par km/h fortare till Alvik. Inte p.g.a. aero-gains då utan för att jag frös nåt förjävligt och fick trampa på extra för att få upp värmen!
Oklar anledning? Det är ju på dagen ett år sedan MvdP vann en etapp på Tirreno-Adriatico för att han var för lättklädd :cool:

Skiftade till sommarsulor.
SA TANA PER-KELE. Marathon Supreme TLE och DT 4 nånting fälg var inte lätt. Tror inte jag överdriver om jag spenderade 20 minuter med att kränga på däcket.
Orkade sedan inte ens gå ut och sätta på hjulen.
Lite jobbigt att nu på morgonen se att däckmönstret är felvänt. Spelar väl kanske ingen roll rent fysiskt och prestandamässigt men MENTALT.

Rullade helt sjukt bra jmfrt Conti Spike och MW 240 så det vägde väl upp lite av OCD stressen med däckmönstret.

Fick nackspärr i fredags som sitter i än så ingen pendling än. Några tips eller är det vila, värme och tålamod som gäller?

Tillbaka
Topp