Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Härlig hempendling. Nästan varmt, inte riktigt lika trångt som i morse och jag kände mig stark.
2 pendlare som körde om mig på Götgatan, en hybrid och en single speed, men tog dem båda uppför Skanstullsbron trots dubbdäck. Det är i backarna det avgörs!

Samlade kraft och bytte däcken igår. Självklart strulade det lite och jag var inte klar förens 22:20. Men det var det värt när jag väl rullade iväg idag med knäpptysta däck och mental medvind.

Höll ca 35 min tills jag var tvungen att stödpumpa bakhjulet lite. Tydligen hade vätskan inte tätat helt 100, även fast trycket stått sig sen igår kväll. Aja, vi får se hur det ser ut när jag ska hem.

Skönt i alla fall med sommarsulorna och lite tunnare kläder!

(sen att snitthastigheten inte var allt för mycket högre än vad den varit med dubb senaste veckorna behöver vi ju inte prata om, det är ju känslan som räknas…)

Dagens pendling var rätt härlig. 5+, soligt och hyfsat torrt. Vår i luften.
Extra härligt blev det också då hojen nu försetts med en lyrik, istället för suntour xcr. Tänk att man hade sån tur att man hittade en med rätt färg på dekalerna också.?
IMG_20220324_075920.jpg

Även här åkte landsvägscykeln fram. Tänkte att det var dags att testa hela vägen Södertälje - Stockholm. Blev diverse felkörningar både dit och hem. Värst var det kring Norsborgs gård där någon har dragit Mälardalsleden en aning för optimistiskt; mer skogsbacke än cykelväg skulle jag säga. Och så det där att jag siktade på Västerbron men hamnade vid Gullmarsplan... Där har jag nog bara mig själv att skylla. Kul var det i alla fall!

Riktigt skön hempendling. Bakdäcket höll trycker över dagen, om det nu är någon som gått och oroat sig.

Knävärmare, långärmat och väst. Kändes riktigt vårigt!

Fick en hjulsugare med full vintermundering och ISP som rasslade som attan. Som tur var vek han av snabbt. Måste blivit svettigt att hålla rygg i ca 30 km/h i 14 grader…

Skäms lite över att ta ut cykeln i ljuset nu dock, har fått alldeles för lite kärlek över vintern. Inte en enda ordentlig tvätt… Får se när man får tid över för det. Har dessutom ny kedja och kassett som bara ligger och väntar.

Sommardäcken på och vårkänsla i luften. Underbart! Vill dock skicka en hemläxa till taxichaffören som kapade av cykelbanan på Skeppsbron, som det inte hade varit för några dunkningar på bakdörren hade prejat ner mig och några till.

Även cyklisten som fick tvärnita bakom mig när jag stannade vid rött får underkänt. Det blev dock en smått komisk ordväxling:

Cyklist som tvärnitar: Suck – börjar cykla mot rött.
Jag: Fast det är ju faktiskt rött?!
Cyklist som nu kör mot rött: Men det gäller inte om jag ska svänga – gör en vänstersväng och korsar fyra körfält.
Jag: Jaha! Men i så fall har du fortfarande rött

Äsch man ska inte klaga! Vill man undvika medtrafikanter får man flytta till öknen och hur kul vore det!

Sommardäcken på och vårkänsla i luften. Underbart! Vill dock skicka en hemläxa till taxichaffören som kapade av cykelbanan på Skeppsbron, som det inte hade varit för några dunkningar på bakdörren hade prejat ner mig och några till.

Även cyklisten som fick tvärnita bakom mig när jag stannade vid rött får underkänt. Det blev dock en smått komisk ordväxling:

Cyklist som tvärnitar: Suck – börjar cykla mot rött.
Jag: Fast det är ju faktiskt rött?!
Cyklist som nu kör mot rött: Men det gäller inte om jag ska svänga – gör en vänstersväng och korsar fyra körfält.
Jag: Jaha! Men i så fall har du fortfarande rött

Äsch man ska inte klaga! Vill man undvika medtrafikanter får man flytta till öknen och hur kul vore det!
Det var en mild konversation ? Sådär låter det inte när jag stöter på rödljuskörare?

Skruvade på tempopinnarna i går kväll inför morgondagens lilla 200:a, bytte rulltrissor.
Rullade på riktigt fint idag, försökte vänja kroppen till lite gosig tempoställning mellan varven. men såååå vart det vingligt bak efter halva sträckan.
Hyfsat snabbt slangbyte för att inte ha gjort fältbyte på ett bra tag.
Men den där känslan när de där man susade om plötsligt trampar förbi. man liksom hör de tänka " så går det om man har så brottom" ja där fick du din lilla MAMIL" osv.
Lugna nu, jag kränkte flera av dem igen :)
Fick en hjulsugare vid Brommaplan och en till efter Alvik. De fick följa med på lite PR fram till Stadshuset :)

Skruvade på tempopinnarna i går kväll inför morgondagens lilla 200:a, bytte rulltrissor.
Rullade på riktigt fint idag, försökte vänja kroppen till lite gosig tempoställning mellan varven. men såååå vart det vingligt bak efter halva sträckan.
Hyfsat snabbt slangbyte för att inte ha gjort fältbyte på ett bra tag.
Men den där känslan när de där man susade om plötsligt trampar förbi. man liksom hör de tänka " så går det om man har så brottom" ja där fick du din lilla MAMIL" osv.
Lugna nu, jag kränkte flera av dem igen :)
Fick en hjulsugare vid Brommaplan och en till efter Alvik. De fick följa med på lite PR fram till Stadshuset :)
Du ska cykla tempo imorgon alltså? ?Hur safe är det med dessa pinnar i klungor? Har pinnar hemma som jag lånat från en arbetskamrat..... ?

Avdelning roliga ord: "Hjulsugare" *LoL*

Du ska cykla tempo imorgon alltså? ?Hur safe är det med dessa pinnar i klungor? Har pinnar hemma som jag lånat från en arbetskamrat..... ?

Avdelning roliga ord: "Hjulsugare" *LoL*
jag räknar med att få spendera massa tid i solokörning, så brukar det vara. Sedan ligger man bara i tempoställning när man ligger i spets.

Någon som kört sträckan Källviken-Ornäs (Falun-Borlänge) nyligen och vet status på grusvägarna ?

Sugen på att komma igång med pendlingen men vill gärna inte cykla i lervälling.

Är det någon i Norrort som cyklat grusvägen mellan Arninge och Åkersberga på sistone och vet status? Har för mig att det skulle vara avstängt men minns inte när

Det där med att ha synpunkter på andras framfart: När uppfostrar ni era medcyklister?
Själv tycker jag att en del är onödigt dryga och tyckmyckna, samtidigt som jag absolut fräser till om någon utsätter andra för fara, eller beter sig allmänt hänsynslöst.
Vad tänker ni andra..?

Tillbaka
Topp