Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag skriker ordentligt åt folk som kör enkelriktat på broarna. Ibland när det är trångt har det väl åkt ut en armbåge mot mötande elsparkcyklist också vilket inte är okejDet där med att ha synpunkter på andras framfart: När uppfostrar ni era medcyklister?
Själv tycker jag att en del är onödigt dryga och tyckmyckna, samtidigt som jag absolut fräser till om någon utsätter andra för fara, eller beter sig allmänt hänsynslöst.
Vad tänker ni andra..?
Min gyllene regel är att endast uppfostra när det funnits risk för olycka.Det där med att ha synpunkter på andras framfart: När uppfostrar ni era medcyklister?
Själv tycker jag att en del är onödigt dryga och tyckmyckna, samtidigt som jag absolut fräser till om någon utsätter andra för fara, eller beter sig allmänt hänsynslöst.
Vad tänker ni andra..?
Finns gott om folk som älskar leka poliser, det är ok för mig, ofta har de ju rätt men vissa kan behöva tänka på lite hur de uttrycker/beter sig mot folk. Oavsett om den självutnämnda "polisen" har rätt eller fel så rekommenderar jag tex att inte gapa starka okvädningsord mot andra hur som helst. Risken är att det kan göra ont någon gång och då anser jag att man får skylla sig själv.Det där med att ha synpunkter på andras framfart: När uppfostrar ni era medcyklister?
Vad tänker ni andra..?
Jag brukar generellt inte orka bry mig. Om jag nån gång gör det så håller jag min "uppfostran" strikt informativ.Det där med att ha synpunkter på andras framfart: När uppfostrar ni era medcyklister?
Vad tänker ni andra..?
Folk som dundrar fram mot trafiken ner för till exempel Skanstullsbron är ju farliga på riktigt. Värst av alla var galningen jag mötte för nåt år sen som hade en röd lampa monterad fram.Jag skriker ordentligt åt folk som kör enkelriktat på broarna. Ibland när det är trångt har det väl åkt ut en armbåge mot mötande elsparkcyklist också vilket inte är okej
Kör i huvudsak med positiv förstärkning. Dumskallarna kör jag om i tystnad.Det där med att ha synpunkter på andras framfart: När uppfostrar ni era medcyklister?
Vad tänker ni andra..?
Jag brukar köra på den också. Kommenterar inte rödljuskörningar och andra småöverträdelser om de inte uppenbart utsätter människor för fara. Jag vill inte vara en gnällspik i trafiken och tycker människor får sköta sig själva och ta ansvar för sina egna liv. Kan be människor köra om till vänster nästa gång om de försöker tränga sig förbi till höger dock.Min gyllene regel är att endast uppfostra när det funnits risk för olycka.
Man kan även fokusera på de trevliga och ropa Kötta påKör i huvudsak med positiv förstärkning. Dumskallarna kör jag om i tystnad.
Man kan göra så men då ökar vi inte på hatet. Enda anledningen att jag cyklar är för att irritera någonVad glada fotgängare blir om man plingar, fartanpassar när man passerar dem samt ler och säger tack när de tittar upp. Man kan ju dra upp tempot igen efter passagen.
Fotgängarna där jag bor blir vettskrämda när man plingar ?Vad glada fotgängare blir om man plingar, fartanpassar när man passerar dem samt ler och säger tack när de tittar upp. Man kan ju dra upp tempot igen efter passagen.
ja, det är ju dessutom en vattendelare rent intelligensmässigt. Vissa hoppar åt sidan när man plingar, in i luckan där jag tänkt passera?, andra tar't lugnt och får leva en dag till.Fotgängarna där jag bor blir vettskrämda när man plingar ?
Ja, förutom de 30% som blir arga för att man plingar på dem och de 40% som inte hör för att de har lurar i öronen.Vad glada fotgängare blir om man plingar, fartanpassar när man passerar dem samt ler och säger tack när de tittar upp. Man kan ju dra upp tempot igen efter passagen.
Och de 23% som blir arga för att man plingade för nära, för långt ifrån, för högt eller för lågt. Har bara stött på 3% dock som tycker att det är fel ton, fel melodi eller fel språk.Ja, förutom de 30% som blir arga för att man plingar på dem och de 40% som inte hör för att de har lurar i öronen.
Vem är på fel sida? Du eller fotgängarna?Vad glada fotgängare blir om man plingar, fartanpassar när man passerar dem samt ler och säger tack när de tittar upp. Man kan ju dra upp tempot igen efter passagen.
Den här vägen tog jag för ett par veckor sedan, det gick utmärkt:Är det någon i Norrort som cyklat grusvägen mellan Arninge och Åkersberga på sistone och vet status? Har för mig att det skulle vara avstängt men minns inte när
Jag med, men också på de som skär kurvorna, vid en cirkulationsplats i närheten skärs det ofta över mötande körfält och in på gångbanan. -_-Folk som cyklar mot trafiken på enkelriktad cykelbana har jag däremot svurit högt åt flera gånger. Det är inte ok någonstans. Har hänt flera gånger på Skanstullsbron norrgående, det är som sagt att be om en olycka.
Jag chansade på att den var öppen igen. Betydligt gropigare än Inna dom började med vattenledningsarbetet. Och rätt upphört och lerig på en del ställen.Den här vägen tog jag för ett par veckor sedan, det gick utmärkt:
Visa bilaga 546723![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.se
Ok, det var första gången jag cyklade där, så hade inte något att jämföra med.Jag chansade på att den var öppen igen. Betydligt gropigare än Inna dom började med vattenledningsarbetet. Och rätt upphört och lerig på en del ställen.
Under Västerbron?
Väskan är väl inte bredare än mtb styre, men det kan skymmer sikten mer effektivt?Du glömde Foodorabuden med breda väskor som kör på cykelbanorna på EU-mopeder med bortplockad regskylt.
Det är inte väskan som är problemet.Väskan är väl inte bredare än mtb styre, men det kan skymmer sikten mer effektivt?

Har du då tagit hänsyn till mtb:arnas överarmar?Väskan är väl inte bredare än mtb styre, men det kan skymmer sikten mer effektivt?
Hemmakarantän...Nästan fullsatt. Herregud vad människor överallt. Var var dom i januari?
En månad utan cykel ?
Finns det en happykorrekt kur för frakturläkning?
De är från förra årets COS-kollektion om jag inte misstar mig. Har dock flera sådana byxor varav de flesta är vintage, inköpta på Herr Judit i Stockholm (hett tips, gå dit om du är i närheten). Då behöver man inte känna sig som en miljöterrorist när man som "fincyklist" river den femte byxan för året.Beklagar! Men du, lite OT kanske men vart har du köpt dem där mysiga byxorna??