Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Fyllde en kompressortank i somras ?Har du sommarluft på burk kvar från i somras?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fyllde en kompressortank i somras ?Har du sommarluft på burk kvar från i somras?
Det var en mild konversation ? Sådär låter det inte när jag stöter på rödljuskörare?Sommardäcken på och vårkänsla i luften. Underbart! Vill dock skicka en hemläxa till taxichaffören som kapade av cykelbanan på Skeppsbron, som det inte hade varit för några dunkningar på bakdörren hade prejat ner mig och några till.
Även cyklisten som fick tvärnita bakom mig när jag stannade vid rött får underkänt. Det blev dock en smått komisk ordväxling:
Cyklist som tvärnitar: Suck – börjar cykla mot rött.
Jag: Fast det är ju faktiskt rött?!
Cyklist som nu kör mot rött: Men det gäller inte om jag ska svänga – gör en vänstersväng och korsar fyra körfält.
Jag: Jaha! Men i så fall har du fortfarande rött
Äsch man ska inte klaga! Vill man undvika medtrafikanter får man flytta till öknen och hur kul vore det!
Du ska cykla tempo imorgon alltså? ?Hur safe är det med dessa pinnar i klungor? Har pinnar hemma som jag lånat från en arbetskamrat..... ?Skruvade på tempopinnarna i går kväll inför morgondagens lilla 200:a, bytte rulltrissor.
Rullade på riktigt fint idag, försökte vänja kroppen till lite gosig tempoställning mellan varven. men såååå vart det vingligt bak efter halva sträckan.
Hyfsat snabbt slangbyte för att inte ha gjort fältbyte på ett bra tag.
Men den där känslan när de där man susade om plötsligt trampar förbi. man liksom hör de tänka " så går det om man har så brottom" ja där fick du din lilla MAMIL" osv.
Lugna nu, jag kränkte flera av dem igen :)
Fick en hjulsugare vid Brommaplan och en till efter Alvik. De fick följa med på lite PR fram till Stadshuset :)
jag räknar med att få spendera massa tid i solokörning, så brukar det vara. Sedan ligger man bara i tempoställning när man ligger i spets.Du ska cykla tempo imorgon alltså? ?Hur safe är det med dessa pinnar i klungor? Har pinnar hemma som jag lånat från en arbetskamrat..... ?
Avdelning roliga ord: "Hjulsugare" *LoL*
jag räknar med att få spendera massa tid i solokörning, så brukar det vara. Sedan ligger man bara i tempoställning när man ligger i spets.
Ståcykla med pinnar funkar utmärkt, så länge du håller i hoodsen eller i bocken. Rekommenderar inte att hålla i tempopinnarna när du står.Jag ska testa dessa pinnar (enbart testat i Zwift) men gör det nog på en soloride först. Visst blir det lite bökigare att ståyckla med pinnar?
(Sorry för OT)
Jag hamnar väldigt nära armstöden (med knätrakten på benet) när jag ställer mig upp, funkar inte att kränga hur vilt som helst.Ståcykla med pinnar funkar utmärkt, så länge du håller i hoodsen eller i bocken. Rekommenderar inte att hålla i tempopinnarna när du står.
Det har du rätt i. Man får öva lite helt enkelt.Jag hamnar väldigt nära armstöden (med knätrakten på benet) när jag ställer mig upp, funkar inte att kränga hur vilt som helst.
jag älskart, så mycket skönare än rakat styre.Bockstyre på pendlaren, bra eller dålig idé?
Har rakt styre idag men vore skönt att ha lite fler alternativa platser att ha händerna på.
Håller med dig.jag älskart, så mycket skönare än rakat styre.
Runt och mjukt?Usch för rakt styre. Det är ju som att hålla i en hård rak pinne bara. Nej runt och mjukt ska det vara! :)
Klubbat och klartRådet har talat. Det blir krull i nästa vecka.![]()
Fy satan vad bra. Federico med extra-allt!!