Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
borascykelfabrik.se
HejFortfarande inga tabeller? Ser väldigt föråldrade ut i geometrin.
Jag är inte riktigt övertygad om att marknadsföra sig som
"SVENSKBYGGDA CYKLAR"
När man på sin höjd monterar komponenter på en kinaram. Det är väl uppenbart för oss insatta, men någon ny till det hela skulle mycker väl kunna tro att dom byggt ramen i sverige
+Jösses.
Visa bilaga 553336
"Utvecklad och monterad i Alingsås sedan 2003" -AllebikeÄr det inte så det funkar för Allebike och Nishiki också.
"Utvecklad och monterad i Alingsås sedan 2003" -Allebike
utvecklad känns väl också kanske lite glorifierat, men vet inte hur mkt input dom har i design osv
"Utvecklad och monterad i Alingsås sedan 2003" -Allebike
utvecklad känns väl också kanske lite glorifierat, men vet inte hur mkt input dom har i design osv
Nishikis "Kvalitetscyklar från Göteborg" är väl på samma nivå. Visserligen säger dom inte tt dom byggts där, men det insinueras väl
Hej
Snabb återkoppling i tråden, jag har beställt (och kommer snart få levererat en BCF cykel).
Gällande Geometri, så vet jag att Gustav är väldigt progressiv och jobbar hårt med att ligga långt fram i utvecklingen. Min nya XC hoj är extremt lik Scott Spark 2022 i geometri.
Fick siffrorna från Gustav på BCF när jag pratade med honom.Jo men ritad/utvecklad/designad är de i allra högsta grad i Alingsås.
Har du måttat upp den själv eller fick du med en tabell?
För oss som inte kör gravel eller annat med bockstyre, vad är det som inte är bra? Bara nyfiken...Jag köpte med integrerat styre, då ser den ut så här.
Jag tror det är @jolov som inte gillar vinkeln på styrstammen på den första bilden.För oss som inte kör gravel eller annat med bockstyre, vad är det som inte är bra? Bara nyfiken...
Frågan kanske borde varit i tråden om frågor man inte borde fråga men där hade den nog tappat all relevans.
Hoppas att du blir nöjd med denjag har beställt (och kommer snart få levererat en BCF cykel).
Gällande Geometri, så vet jag att Gustav är väldigt progressiv och jobbar hårt med att ligga långt fram i utvecklingen.
Den geometrin är väl inte vad jag skulle välja att kalla progressiv.Geo-tabell för graveln finns här iaf; https://www.yoeleobike.com/products/g2-disc-brake-gravel-frameset
Det räcker med att kolla stack och reach för de olika strl.För oss som inte kör gravel eller annat med bockstyre, vad är det som inte är bra? Bara nyfiken...
Oj, svarade på fel inlägg ser jag nu, det var ju jolov som inte var nöjd. Styrstammen (om det heter så när allt är ihopbyggt) borde alltså vara mer horisontellt?Jag tror det är @jolov som inte gillar vinkeln på styrstammen på den första bilden.
Men jag fick ett annat styre, då blev det bättre med stystammens vinkel
Jag tror det är @jolov som inte gillar vinkeln på styrstammen på den första bilden.
Men jag fick ett annat styre, då blev det bättre med stystammens vinkel
Crescent svetsade väl heller aldrig några egna ramar och det är ju den svenskaste cykeln av alla."Utvecklad och monterad i Alingsås sedan 2003" -Allebike
Nishikis "Kvalitetscyklar från Göteborg" är väl på samma nivå. Visserligen säger dom inte tt dom byggts där, men det insinueras väl
Orange........Finns det nått märke som gör egna ramar?
Trek gjorde väl ramarna förut i USA, men gör dom det fortfarande?
Tänker att allt är väl ändå från samma fabrik i Taiwan.
Fett, specilized, canyon..
Inte? En del tror jag byggts genom åren. Sen fanns ju alltid dom finramarna som importerades och blev rejsiga crescent.Crescent svetsade väl heller aldrig några egna ramar och det är ju den svenskaste cykeln av alla.
Det är inte att ramarna görs i taiwan som är det luriga. Det är ”byggd i sverige” som är det lurigaFinns det nått märke som gör egna ramar?
Juste, men då bara aluOrange........
Juste, men om man hade skrivit ”monterad” eller ”ihopsatta” så hade det varit lungt?Inte? En del tror jag byggts genom åren. Sen fanns ju alltid dom finramarna som importerades och blev rejsiga crescent.
Om Crescent
www.crescent.se
Crescent var väl lite fränt fram till början av 00talet då dom tappade det helt?
Det är inte att ramarna görs i taiwan som är det luriga. Det är ”byggd i sverige” som är det luriga
Är det du försöker säga att din bror var i Rumänien och där besökte en cykelfabrik vars namn har tre bokstäver och där de använder Shimanokomponenter till cyklarna de bygger?Bror var i Rumänien finns en cykel fabrik där 3 bokstäver de tar plockar i hop med asiatiska delar typ Shimano.
Guerrilla Gravity gör egna kolarnas i USAFinns det nått märke som gör egna ramar?
Jag köpte med dubbel fram.Jag förstår inte deras beskrivningar. Det står framväxel på de racer-, cx- och gravelcyklar jag har tittat på, trots att ingen verkar ha det. Vad är det jag missar?
Personligen skulle jag inte köpa en cx eller gravel med singelklinga, men det är personlig smak utifrån hur jag använder dem. Racer med singelklinga - aldrig i livet!
Synd - hade varit kul med ett svenskmonterat alternativ.
Jag förstår inte deras beskrivningar. Det står framväxel på de racer-, cx- och gravelcyklar jag har tittat på, trots att ingen verkar ha det. Vad är det jag missar?
Personligen skulle jag inte köpa en cx eller gravel med singelklinga, men det är personlig smak utifrån hur jag använder dem. Racer med singelklinga - aldrig i livet!
Hur kan man få en cykel med 100mm slag i framdämparen att bli lik en Scott Spark i geometrin? Tror inte ens man lyckas komma i närheten av en Spark RC.Gällande Geometri, så vet jag att Gustav är väldigt progressiv och jobbar hårt med att ligga långt fram i utvecklingen. Min nya XC hoj är extremt lik Scott Spark 2022 i geometri.
Hur kan man få en cykel med 100mm slag i framdämparen att bli lik en Scott Spark i geometrin? Tror inte ens man lyckas komma i närheten av en Spark RC.
Jag hade skrivbordet bredvid Gustav på mitt förra jobb. Jag delar bilden att han är tillmötesgående och lätt att prata med! Han var en uppskattad ingenjörskollega på den arbetsplatsen när jag var där.Jag köpte med dubbel fram.
Kolla med gustav så löser han det åt dig.
Han är väldigt tillmötesgående!
Jag har inte blivit övertygat på 1x heller på racer/grus. Förstår inte alls poängen, men det är väl marknaden som trycker på, de tar lika mycket betalt men behöver bara tillhandahålla 70% av komponenterna.Jag förstår inte deras beskrivningar. Det står framväxel på de racer-, cx- och gravelcyklar jag har tittat på, trots att ingen verkar ha det. Vad är det jag missar?
Nu fattar jag inte riktigt, ramen har väl samma geometri i sina fasta vinklar oavsett vilken dämpare/gaffel som sitter i?Hur kan man få en cykel med 100mm slag i framdämparen att bli lik en Scott Spark i geometrin? Tror inte ens man lyckas komma i närheten av en Spark RC.
Neråt 10 börjar väl verkningsgraden lida + att det blir lite stora %-hopp på slutet.Du behöver ju inte 2 fram om du har en bakväxel som klarar typ 10-36 som på sram axs.
Då räcker det ju gott med 44T fram.
1x for CX, gravel racing, and beyondNeråt 10 börjar väl verkningsgraden lida + att det blir lite stora %-hopp på slutet.