Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tallbikes är aldrig fulaja var ska man posta bilden den här cykeln? den är ju inte ful, snarare snygg, men ändå originell, så det får bli i denna tråd.
såg den häromdagen på på stationen i brighton. byggaren själv på bilden hade haft med den på tåget från london, genom spärrar och allt. sj har en del att lära:)
byggandet var ett covid-projekt berättade han. någon vurpa hade det väl blivit.
han försvann i riktning havet nedför en trafikerad väg med rödljus, kryssandes emellan bilarna. bra översikt i trafiken!
Visa bilaga 558560
Passar i tråden...En tidig Ancelotti, alltså, jag gillar verkligen deras senare cyklar och jag gillar ju när folk tänker och vågar utanför lådan men...
Visa bilaga 558959
/T
Praktiskt med ett dragstag som skydd för vevlagerhylsan...En tidig Ancelotti, alltså, jag gillar verkligen deras senare cyklar och jag gillar ju när folk tänker och vågar utanför lådan men...
Visa bilaga 558959
/T
Håller med. Den dagen Knolly drabbas av design har de tappat sin själ. Strictly business och fortfarande en snygg komma runt Specialized fsr-patent lösning för dämpare bak (även om det patentet inte är gällande längre).Det e ju så en knolly ska se ut
Håller med. Den dagen Knolly drabbas av design har de tappat sin själ. Strictly business och fortfarande en snygg komma runt Specialized fsr-patent lösning för dämpare bak (även om det patentet inte är gällande längre).
Jag hade gärna cyklat den där, mkt hellre än nån Trek/Scott/spez/dale.
de har iaf fattat det helt självklara för alla utom cannondale att 'leftyfunktionen' för ett smidigt underhåll däckbyte mm; skall finnas i första hand på bakhjulet, inte framhjulet.igus:bike, en Itera 2.0?
Visa bilaga 559173
![]()
This bike is made from recycled plastic – including the drivetrain and brakes
The igus:bike is said to be maintenance-free and fully recyclablewww.bikeradar.com
"Leftyfunktionen" är jättesmidig för service (jag har haft motsvarande på en mc) men den är urbota dum ur hållfasthetsynpunkt.de har iaf fattat det helt självklara för alla utom cannondale att 'leftyfunktionen' för ett smidigt underhåll däckbyte mm; skall finnas i första hand på bakhjulet, inte framhjulet.
jag tyckte den var rätt snygg ändå, men ser tyvärr ut att väga bly?
"Leftyfunktionen" är jättesmidig för service (jag har haft motsvarande på en mc) men den är urbota dum ur hållfasthetsynpunkt.
Grundläggande fysik, en öppen konstruktion blir mindre styv och får sämre hållfasthet än en sluten med allt annat samma. Det är samma orsak till att damcyklar sviktar mer än en herrcykel och att en uppskuren ölburk är betydligt mindre styv än en hel. Det C har gjort är att lägga på mer metall, gjort smartare konstruktion för övrigt eller använt bättre material i gaffeln än om de haft två ben. C har troligen tjänat in lite vikt på att bara behöva ha hälften så många av alla prylar inne i fjädringen. Kanske tar den extra metallen i benet och det mindre "innehållet" ut varandra. Troligen är C beredda att ta lite extra vikt i gaffelbenet. Det är betydligt enklare att bygga en stor och bra fjädring än två lite mindre men lika bra.Tjena!
Va? Cannondale har ju haft den lösningen i 20 år och hållbarheten har ju inte direkt varit ett jätteproblem.
Grundläggande fysik, en öppen konstruktion blir mindre styv och får sämre hållfasthet än en sluten med allt annat samma. Det är samma orsak till att damcyklar sviktar mer än en herrcykel och att en uppskuren ölburk är betydligt mindre styv än en hel. Det C har gjort är att lägga på mer metall, gjort smartare konstruktion för övrigt eller använt bättre material i gaffeln än om de haft två ben. C har troligen tjänat in lite vikt på att bara behöva ha hälften så många av alla prylar inne i fjädringen. Kanske tar den extra metallen i benet och det mindre "innehållet" ut varandra. Troligen är C beredda att ta lite extra vikt i gaffelbenet. Det är betydligt enklare att bygga en stor och bra fjädring än två lite mindre men lika bra.
För ca 10 år sedan var det mc-tillverkare som gick från enkelsving till dubbelsving bak på en modell och de tjänade in 1 -2 kg på det.
But...why...?Visa bilaga 559467
Kostar 100 lax och väger nog mer än alla mina cyklar tillsammans....
Visa bilaga 559467
Är reverse-mullet nya trenden?
De kom runt horst-link patentet i alla år det fanns med en liknande lösning. En parallell-rocker länk som drev dämparen. Att de flyttat fram sadelröret har inget med fjädrings layouten att göra.Tjena!
Den hade inte kommit runt patentet med horstlänk med den där lösningen. Det där dom har gjort nu känns bara som en konstig lösning för att flytta fram sadelröret. Biten runt sadelrör/vevparti ser ut som något riktigt hemmameck.
Den sadelstolpen... Och om man nu ska göra en överdesignad 100lakanscykel, kan man inte göra snyggare pakethållarfästen då?Visa bilaga 559467
De kom runt horst-link patentet i alla år det fanns med en liknande lösning. En parallell-rocker länk som drev dämparen. Att de flyttat fram sadelröret har inget med fjädrings layouten att göra.
Jösses.....?de har iaf fattat det helt självklara för alla utom cannondale att 'leftyfunktionen' för ett smidigt underhåll däckbyte mm; skall finnas i första hand på bakhjulet, inte framhjulet.
jag tyckte den var rätt snygg ändå, men ser tyvärr ut att väga bly?
Alla McLarenhojjar är vackra. Snabba, också.Sorteras in i kategorin bilmärke som gör märklig cykel...
Sadeln är designad för att klyva dig i två delar och skapa en aerodynamisk vindtunnel tvärs igenom skrevet. Nytänkande!Sorteras in i kategorin bilmärke som gör märklig cykel...
Håller med ...snygg är den inte ... ?Sorteras in i kategorin bilmärke som gör märklig cykel...
I detta fall kan man nog med rätta säga att smaken är som baken, delad... ;-)Sadeln är designad för att klyva dig i två delar och skapa en aerodynamisk vindtunnel tvärs igenom skrevet. Nytänkande!
Det där är en datorrenderad cykel av Vasili Design. Den finns inte på riktigt, och McLaren har inget med den att göra. Vasili gör en massa sådana här renderade cyklar, men inte på uppdrag av några bilmärken.Sorteras in i kategorin bilmärke som gör märklig cykel...
Ser lite mysko ut....Hittade denna på blocket!
Hittade denna på blocket!
Åh herregud...Vet inte riktigt var den här ska ligga men kanske åtminstone i den här tråden?
Variabel hjulbas?Vet inte riktigt var den här ska ligga men kanske åtminstone i den här tråden?
Hmmm... kanske praktisk?