Blockettråden 2

Blockettråden 2
337E4ABC-2BAA-420D-A7FA-ED914269A88D.jpeg

Eh, what? https://www.facebook.com/marketplace/item/1019849868735673/

Blockettråden 2
Facebook levererar ?. Vad årets modell har med hans gamla 26tummare att göra förstår jag inte. Liknelsen haltar på bägge hjulen typ.

Bilagor

• Screenshot_20220606-090955.jpg
    Screenshot_20220606-090955.jpg
    275.6 KB · Besök: 230
Blockettråden 2
Tack för varningen.
Är väl troligt någon som försöker göra sig en hacka på den där konkursutförsäljningen, ("aldrig använt") men öka med +100 % var ju lite att ta i...
Fast med moms och auktionens avgift tror jag priset hamnat nånstans runt 7500kr. Det var också ett annat par som gick för en lite mindre summa - vet inte om det var exakt samma modell. Inget fel att försöka tjäna lite - kanske skulle hen även betala skatter på vinsten. Bara om någon är intresserad så kanske finns det möjlighet att förhandla lite.

Blockettråden 2
Allvarligt, vad har inköpspris med salupris att göra? Även om dessa var dyra så har väl inköpspriset noll betydelse, otur annars om man fått ett par hjul som man inte behöver och då är helt osäljbara.

Blockettråden 2
Allvarligt, vad har inköpspris med salupris att göra? Även om dessa var dyra så har väl inköpspriset noll betydelse, otur annars om man fått ett par hjul som man inte behöver och då är helt osäljbara.
Inköpspriset har ganska stor betydelse för marknadspriset. Varför tror du annars att det i så många annonser står vad inköpspriset var?
Egentligen är väl återanskaffningsvärde det mest avgörande.
Om någon privatperson begär i princip samma eller högre pris på en begagnad vara (i det här fallet kanske oanvänd enligt egen utsago?) än vad varan, eller motsvarande vara, går att få tag i på annat håll som ger bättre konsumentskydd, så tror ju inte jag att så många ser privatsäljarens som mer attraktiv. Men det är kanske bara jag som tänker så?

Självklart är det fritt fram att köpa och sälja till vilka priser man vill, så länge man är ärlig och inte döljer kända brister eller liknande. Spekulationsköp kommer alltid att finnas.
Tror dock att fler investerar på aktiemarknaden i det syftet, än att kunna räkna med att gå med plus på sina cykelprylar, eller?

Syftet med tråden är väl lite att varna för felprissättningar, samt ge ett och annat skratt, eller har jag missförstått det här?

Blockettråden 2
Att nåt gick att köpa billigare på auktion för 2 timmar sedan är väl ganska irrelevant om de inte finns att köpa till det priset just nu. Ja, det är surt för den som vet om det och missade chansen, men de alternativ som står till buds är de som finns till salu nu (och därmed sätter marknadspriset just nu) inte de som fanns till salu för 2 timmar sedan (och satte marknadspriset då).

Blockettråden 2
Inköpspriset har ganska stor betydelse för marknadspriset. Varför tror du annars att det i så många annonser står vad inköpspriset var?
Egentligen är väl återanskaffningsvärde det mest avgörande.
Om någon privatperson begär i princip samma eller högre pris på en begagnad vara (i det här fallet kanske oanvänd enligt egen utsago?) än vad varan, eller motsvarande vara, går att få tag i på annat håll som ger bättre konsumentskydd, så tror ju inte jag att så många ser privatsäljarens som mer attraktiv. Men det är kanske bara jag som tänker så?

Självklart är det fritt fram att köpa och sälja till vilka priser man vill, så länge man är ärlig och inte döljer kända brister eller liknande. Spekulationsköp kommer alltid att finnas.
Tror dock att fler investerar på aktiemarknaden i det syftet, än att kunna räkna med att gå med plus på sina cykelprylar, eller?

Syftet med tråden är väl lite att varna för felprissättningar, samt ge ett och annat skratt, eller har jag missförstått det här?
Jag håller med ooms

Blockettråden 2
Hur marknaden fungerar tycker jag är lite trivialt. Själv tycker jag bara det är lite oschysst at försöka tjäna på bekostnad av andra enthusiaster. Jag skulle hellre sälja på självkostnadpris till någon jag vet behöver och uppskattar varan jag säljer.

Men ni som vill kan förstås ignorera information som har delats och betala marknadspris.

Blockettråden 2
Hur marknaden fungerar tycker jag är lite trivialt. Själv tycker jag bara det är lite oschysst at försöka tjäna på bekostnad av andra enthusiaster. Jag skulle hellre sälja på självkostnadpris till någon jag vet behöver och uppskattar varan jag säljer.

Men ni som vill kan förstås ignorera information som har delats och betala marknadspris.
Min mening var bara att tacka för delningen (men svarade visst lite mer, haha). ?

Blockettråden 2
Fast Forward, är det därför som setbacken på stolpen är vänd framåt?

Visa bilaga 560961
Det där är helt korrekt. För de som vill kunna sitta långt fram jämfört med vevlagret (vanligt på tempo/triathlon) men vanlig stolpe inte tillåter det. Ofta använt för att få mer tempolik sittställning för triathlon på vanlig landsvägscykel.

Tillbaka
Topp