Avdelningen duktig idiot skapar lätt sin egen misär, men här inne får man väl bjuda på sig själv.
Inför senaste trippen till stugan då lite olika småfix skulle justeras på ”nya” bilen så passade jag på att passera besiktningen för att se om de kunde komma med några ”bra att veta” grejer.
För att inte göda storstadens märkesverkstäder så använder jag en lokal förmåga på landet, en nätt liten resa på 42mil enkel väg.
Jag hade hört ett irriterade gnissel från ens bromsskivan men det var inget som besiktningen lade märket till, däremot en brusten hjulbult. Resan gick ju bra tills strax innan Tönnebro då ett elakt ljud uppstod.
Svängde i till kanten och konstaterar att 5 bultar var nu bara 3 och jag är typ precis mitt mellan hem och landet.
Eftersom det var mitt i natten så väljer jag att sakta halta mig vidare på småvägar, det funkade i ca 5 mil till och som tur hände det efter en långsam sväng, hela framvagnen blev väldigt mjuk och jag kom med nöd och näppe av vägen. 3 bultar kan gå, 2 inte så mycket.
Resten gick som väntat, åka lite flak och sen verkstadsbesök när de äntligen öppnade vid 8tiden.