Hutnu
Aktiv medlem
Retro mtb:s!!!
Riktigt fina! Vad är det för hojar?Tycker det är lite mycket ”nya” hojar i tråden så lägger upp mina gamlingar
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Riktigt fina! Vad är det för hojar?Tycker det är lite mycket ”nya” hojar i tråden så lägger upp mina gamlingar
Den blå är en Motobecane MBK Tracker från 1986 i originalutförande sånär på sadeln. Den kromade är lite av ett mysterium men skulle kunna vara en Ross och årtal är nog 85-86.Berätta mer!
Fantastiskt fina!Den blå är en Motobecane MBK Tracker från 1986 i originalutförande sånär på sadeln. Den kromade är lite av ett mysterium men skulle kunna vara en Ross och årtal är nog 85-86.
Vad fan ....?Tror inte att jag visat höstens fynd i den här tråden. Skämsbillig 1992 Diamond Back Axis Pro. XTR M900 rakt igenom (inte sadelstolpe, för det fanns inte XTR i 30,0 mm då, eller pedaler - inte heller med i gruppen 1992). Annars är till och med vajerhöljena märkta "XTR".
Får väl gå under epitetet "barn find" även om jag plockade upp den på blocket. På bilderna har jag bara tagit bort lås och ett lila flaskställ samt justerat sadel- och stamhöjd. Med lite kärlek kan den här bli grymt fin,
![]()
Tange Struts-gaffel
![]()
Helt enligt originalspecifikation förutom frånvaro av clips, remmar och så ska det vara Panaracer Smoke-däck.
![]()
Vad fick du slanta?
Vilken snygg monstercross den kan bli!!Nästa projekt är denna hybrid Alpinestars Alpine Xross från 91.
Exakt min tanke, men har också lite ångest att göra om den då den nästan är helt original idag. Svåra beslut?Vilken snygg monstercross den kan bli!!
Ser framemot den dag jag hittar en Alpinestars, har letat efter "mega", Xross var en ny modell för mig! Kul! Lycka till!
Kör du den helt original är det helt okej också. :)Exakt min tanke, men har också lite ångest att göra om den då den nästan är helt original idag. Svåra beslut?
Se något inlägg uppåt. Gjort ordning till frun. 300kr i inköp + 2x Big Apple och slang + en Terry Fisio gel-sadel samt en styrstam och bar ends som låg i en låda. Hon vill ha styret högt...
![]()
Problemet med bevakningar är ju att folk som kränger gamla hojar till fyndpris inte orkar bry sig, så en klassisk fin-mtb med toppkomponenter sammanfattas gärna med ”cykel”.
Det finns bara möjligheter!Kom på att jag har en gammal relik som står i förrådet. Hur svårt är det att hitta delar till äldre mtb? Skulle tro att min är från 1996 kanske? Allt är Shimano om jag minns rätt. Möjligt att bygga om till 1x på vettigt sätt?
Det låter! Merida av oklar modell. Ska kolla närmare på hur det sitter ihop imorgon. Alla lager som finns lär behöva bytas, kanske det som gör mig mest orolig. Får ta och kolla lite på youtube, bör väl finnas material där.Det finns bara möjligheter!
Vad är det för märke och modell? Om bara klingorna är bultade i vevarna och inte nitade är det hyfsat enkelt att göra 1x utav den.
Plöj igenom RJ the Bike Guy på youtube, han täcker in det mesta som går att göra på en gammal cykel.Det låter! Merida av oklar modell. Ska kolla närmare på hur det sitter ihop imorgon. Alla lager som finns lär behöva bytas, kanske det som gör mig mest orolig. Får ta och kolla lite på youtube, bör väl finnas material där.
Ja den visade sig vara över förväntan faktisktKoolast är ju ändå skivbromsadaptern. Den satt man å funderade och funderade på om man skulle köpa.
Stalle
Den där drivlinan är lite nyare än cykeln....Gt avalanche helstel stigraket ?
En aning kan vi lugnt säga.. men vafan, ramen e ju iallafall typ gammal!Den där drivlinan är lite nyare än cykeln....
Hitta denna på tradera igår. Slog till direkt. Måste bara hitta matchande fram Nav nu med.
Visa bilaga 563947
Hoppas på det med. Säljaren skrev att det va i bra skick. Så hoppas på d.Tjena!
Hoppas att bodyn fungerar bra, ger sig på rätt många. Jag har ett med kass Body. Har också ett framnav, men i silver.
Vill också ha en sådan :)Visa bilaga 567086
Min Maruishi Discovery, cirka 1985. Ska beställa Nitto-styre nu och sätta på grå bomullslinda, skön stabil hoj att köra grus med.
Jo, den blev bra, man märker verkligen längden på kedjestagen, jag kör den ju nu maximalt bakskjuten så det är lite mer frigång kring däcken. 2x10 och barend-shifters tycker jag också funkar, första gången jag har det på en hoj. Stora framklingan vill gärna slinta då jag trycker på efter rödljusen, ska nu köpa FC-CX70 med 46t, den som är på nu är väl för sliten.Vill också ha en sådan :)